וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מודה: חונקים את רשות השידור

8.8.2015 / 20:55

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הצהיר כי האוצר יעביר סכום של 15 מיליון שקלים לרשות, על אף שלצורך תפעולה נדרשים כ-50 מיליון שקלים, במטרה להאיץ את תהליך הפרישה. באב"ד שב והודיע כי ימנה מפרק פעיל שיפטר מאות עובדים. אגודת העיתונאים: "נחשפה התוכנית לפגוע בעובדים"

שי באב"ד. ראובן קסטרו
שי באב"ד/ראובן קסטרו

משרד האוצר מתכוון לייבש את רשות השידור, לדרוש קיצוצי מאות עובדים עד אוקטובר הקרוב ופינוי משרונה - כך עולה מהדברים שאמר הערב (שבת) שי באב"ד, מנכ"ל המשרד, בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10.

באב"ד שהתייחס לסוגיית פירוק רשות השידור, אמר כי האוצר מתכוון להעביר לרשות השידור 15 מיליון שקלים בלבד בחודש, זאת על אף שלצורך תפעול הרשות נדרשים כ-50 מיליון שקלים. המשמעות: ייבוש הפעילות ברשות השידור.

בנוסף, הצהיר באב"ד כי האוצר דורש קיצוצים של מאות עובדים עד אוקטובר הקרוב ופינוי שרונה. באב"ד אף חזר על הדברים שאמר בדיון בוועדה המיוחדת לחוק השידור הציבורי החדש בראשות צחי הנגבי, לפיהם ימנה מפרק פעיל, שיקצץ בכוח האדם בהיעדר היענות לפרישה מרצון.

עמדת משרד האוצר גרמה לזעם בקרב עובדי הרשות, פרט לאחר שבחודש שעבר הגיעו נציגי האוצר, משרד התקשורת וההסתדרות למתווה פשרה. על פי המתווה שעליו הוסכם משרד האוצר ימשיך לממן את רשות השידור עד אוקטובר, כאשר עד אז יוחלט בנוגע למספר העובדים שייקלטו בתאגיד החדש.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, אחיה גינוסר, אמר בתגובה לדבריו של באב"ד כי הוא "קורא לשר האוצר, משה כחלון, לצנן את ההתלהבות הנרגשת של מנכ"ל משרדו שי באבד לפגוע ברשות השידור ועובדיה. אנו מבינים כי נחשפה התוכנית לפגוע בשידור הציבורי ובעובדי רשות השידור, לפטר למעלה מ-1,000 עובדים ולמנוע מהרשות יכולת פעולה סבירה".

אגודת העיתונאים הודיעה במהלך השבוע שעבר כי ביום תקיים כנס חירום בבית העיתונאים בתל אביב לקראת ההצבעה בוועדה מיוחדת לחוק השידור הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully