וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: העובדים יתבצרו באולפנים; נתב"ג יושבת לאות הזדהות

28.8.2015 / 15:35

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה - העובדים יתבצרו בתל אביב ובירושלים, במחאה נגד הפיטורים ההמוניים המתוכננים. לקראת אישור תזכיר חוק התאגיד בוועדה המיוחדת הודיע המפרק: אם החוק יעבור השידורים יופסקו ב-1 באוקטובר. בתוך כך יושבת נתב"ג ביום ראשון לאות הזדהות

לממשק בשם עובדי רשות השידור מפגינים. אבי כהן
הפגנת העובדים בכנס החירום שהתקיים השבוע/אבי כהן

עובדי רשות השידור יתבצרו בבנייני הטלוויזיה בירושלים ובתל אביב, במחאה על הפיטורים ההמוניים הצפויים - כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

ביום ראשון יובא תזכיר הצעת חוק השידור הציבורי לאישור הוועדה המיוחדת, לצורך קריאה שנייה ושלישית בכנסת. הצעת החוק כוללת סעיף לפיו יקוצצו כ-500 עובדים בעוד כחודש.

במהלך השבוע התקיימו פגישות בין נציגי משרד התקשורת, האוצר, עיתונאי ועובדי הרשות בניסיון להגיע למתווה מוסכם שיאפשר את אישור הצעת החוק בוועדה. בד בבד פתחו העובדים בקמפיין נגד פיטוריהם ברדיו ובטלוויזיה וביום רביעי קיימו כנס חירום בהשתתפות מאות עובדים. בכל זאת, התזכיר שיוגש לאישור הוועדה צפוי לכלול פיטורים של כ-500 עובדים כבר באוקטובר.

אתמול (חמישי) הודיעו ועדי העיתונאים והטכנאים ברשות השידור שיקיימו קבלת שבת בבנייני הרשות בתל אביב וירושלים ולאחריה יכריזו על התבצרות. יו"ר ועד ההנדסה והטכנאים משה שגב יו"ר מסר בהודעה שהפיץ לעובדים כי לאחר צאת השבת תחל ההתבצרות: "אנו נמצאים ברגע גורלי לגבי עתידנו וחייבים את שיתוף הפעולה של כל העובדים לאחר קבלת השבת אנו נכריז על התבצרות בבניין עד שמקבלי ההחלטות ישנו את החוק האכזרי שזורק את כולנו הביתה". בוועד הטכנאים מתכננים לצעוד מבנייני רשות השידור לכנסת ביום ראשון.

בוועד העיתונאים הוסיפו כי "מחאת העובדים מתחזקת לנוכח תזכיר החוק החדש הקובע קיצוץ של 10 מיליון שקל מתקציב השכר שמשמעותו פיטורים מיידים של 600 עובדים בתחילת חודש אוקטובר".

בתוך כך הודיע ועד עובדי רשות שדות התעופה כי ביום ראשון לא יהיו טיסות בין השעות 10:00 ל-12:00 לאות הזדהות עם עובדי רשות השידור. יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן: "לא ייתכן שהממשלה באופן חד צדדי ובחקיקה תמחה את השידור הציבורי. זהו יום שחור לכל העוסקים ביחסי עבודה. אפשר לעשות רפורמות אפשר להבריא ולתקן אבל בהדברות. אני קורא לכלל הוועדים להזדהות עם עובדי רשות השידור ולהשתתף במאבק שמובילה ההסתדרות. אני קורא לעצור את החקיקה ולעבור להדברות. היום רשות השידור מחר כולנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יוכל לעמוד בתנאים. דוד האן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ניתן לפטר 500 עובדים במהלך חודש אחד בלבד

לקראת הדיון בוועדה הודיע כונס הנכסים הרשמי של רשות השידור, דוד האן, כי אם יאושר תזכיר החוק יופסקו השידורים כבר בנובמבר. האן פנה היום (שישי) במכתב לשר האוצר משה כחלון, השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס וליו"ר הוועדה שתדון בתזכיר החוק ח"כ צחי הנגבי.

"התיקון המוצע בנוסחו האחרון כולל שני תנאים למימון הגרעון הנובע מפעילותה של רשות השידור החל מה-1.10.15 והם: פינוי מתחם שרונה וקיצוץ של 10 מיליון שקלים במשכורות חודש אוקטובר 2015 לעומת ספטמבר 2015", כותב האן ומזהיר: "בלית ברירה, ולאור השלכות התיקון, אני שב ומתריע כי משמעות קבלת התיקון תהיה הפסקת השידור הציבורי ב-1 באוקטובר 2015". האן מוסיף כי הליך הפיטורים של כ-500 עובדים לא יוכל להסתיים במהלך חודש אחד בלבד.

האן מוסיף במכתבו כי הוא מנהל בימים אלו משא ומתן בנוגע למציאת אולפנים חלופיים ופינוי ממתחם שרונה. אולם הוא ממתין לאישור משרד האוצר. כך או כך, טוען המפרק, רק באפריל תוכל רשות השידור להעביר את פעילותה.

"מכיוון שמדובר בתיקון שלא ניתן לעמוד בתנאיו, משמעותו היא אחת - סגירת רשות השידור והפסקת השידור הציבורי מיד עם חקיקתו. הדברים נאמרו לנציגיהם פעם אחר פעם, ואולם שינוי אין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully