וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחוץ מפגינים, בפנים מדברים: מפגש ראשון לגיבוש הסכם עם עיתונאי רשות השידור

23.8.2015 / 15:21

לקראת הדיון בהצעת חוק תאגיד השידור הציבורי, מנסים נציגי משרד האוצר, התקשורת והעיתונאים לגבש מתווה מוסכם בכל הנוגע לקליטת עובדים לתאגיד. הערב תתקיים פגישה ראשונה במטרה להגיע להסכם עד הדיון. באגודת העיתונאים סירבו להגיב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיתונאים על הפרק. אריה גולן, ארכיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציגי משרד התקשורת, משרד האוצר ואגודת העיתונאים ייפגשו הערב (ראשון), בניסיון להגיע להבנות ולמצוא מתווה מוסכם לפרישת עיתונאים במסגרת פירוק רשות השידור והקמת תאגיד השידור הציבורי החדש - כך נודע לוואלה ברנז'ה.

הוועדה המיוחדת להצעת חוק השידור הציבורי, שהגיש השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס, צפויה להתכנס בשבוע הבא לצורך אישור השינויים בחוק. השינויים בחוק כוללים סעיף מעורר מחלוקת, לפיו יוכל מנכ"ל התאגיד הזמני, אלדד קובלנץ, לקלוט 400 עובדים בלבד. לקראת הדיון וכדי לעקוף את הסעיף הבעייתי, מנסים מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, נציג משרד האוצר ויו"ר אגודת העיתונאים בירושלים אחיה גינוסר לגבש הסכמות שיהיו מקובלים על כל הצדדים.

שי באב"ד. ראובן קסטרו
ננזף על ידי כחלון. שי באב"ד/ראובן קסטרו

אמסלם יחליף את באב"ד

את ההחלטה לתת לאמסלם את האחריות על הנושא קיבל שר האוצר, משה כחלון, לאחר הופעותיו של באב"ד בתקשורת והתבטאויותיו נגד עובדי רשות השידור

לעובדי רשות השידור עומדים תנאי פרישה מיוחדים, הכוללים מענקים מוגדלים, לכל עובד וללא קשר לגיל ולוותק. עד כה, בעיצומו של התהליך, חתמו על הסכמי הפרישה כ-100 עובדים. נציגי עובדי הרשות סבורים כי מספר הפורשים יגיע ליותר מ-300. יחד עם זאת, על פי הצעת החוק לתאגיד החדש יקלטו 400 עובדים בלבד, כאשר למנכ"ל הזמני לא תהיה סמכות לקלוט עיתונאים. נגד הסעיף, מעורר המחלוקת והכוונה לפטר עובדים, יצאו נציגי העיתונאים וההסתדרות למאבק.

כעת, במטרה למנוע עיכוב בעבודת הוועדה, ינסו נציגי העיתונאים יחד עם נציגי המשרדים שאחראים להוביל את הקמת התאגיד - למצוא פיתרון מוסכם ולא מן הנמנע כי יוחלט להגדיל את מספר העובדים שיקלטו בתאגיד החדש.

בעניין זה יש לציין כי האחריות על נושא רשות השידור הועברה מידיו של מנכ"ל המשרד שי באב"ד, לידיו של הממונה על השכר קובי אמסלם. את ההחלטה לתת לאמסלם את האחריות על הנושא קיבל שר האוצר, משה כחלון, לאחר הופעותיו של באב"ד בתקשורת והתבטאויותיו נגד עובדי רשות השידור. בעקבות הופעות אלו נזף, השר כחלון בבאב"ד. גם לפגישה שתתקיים הערב לא יגיע באב"ד, אלא אמסלם.

באגודת העיתונאים סירבו להגיב לדברים. טרם התקבלו תגובות משרד האוצר ומשרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully