וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לרשות השנייה: אשלי מדיסון משך את העתירה לבג"ץ

31.8.2015 / 16:02

מפעילי אתר הבגידות עתרו לבג"ץ לאחר שהרשות פסלה לשידור בערוצים 2 ו-10 את הפרסומת עם הסלוגן: "החיים קצרים, נהל רומן". מנכ"ל הרשות לוואלה ברנז'ה: "נמשיך לבצע רגולציה מאוזנת ומידתית"

אתר הבגידות אשלי מדיסון. www.ashleymadison.com/, אתר רשמי
נסוגים. אתר הבגידות אשלי מדיסון/אתר רשמי, www.ashleymadison.com/

מפעילי אתר הבגידות אשלי מדיסון משכו את העתירה לבג"ץ שהוגשה נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בעקבות פסילת הפרסומת לשידור בערוצים המסחריים.

הפרסומת הוסרה עקבות תלונות צופים, לאחר שעלתה פעמים אחדות בלבד, לאחר השעה 11 בלילה. לפני כשלושה חודשים הוגשה העתירה לבג"ץ בשם האתר, לאחר שהרשות השנייה אסרה לשדר את הפרסומת בערוצים 2 ו-10. בעתירה נטען כי פסילת הפרסומת, שנושאת את הסלוגן: "החיים קצרים, נהל רומן", היא פגיעה חמורה בחופש הביטוי. בנוסף נטען בעתירה כי האתר איננו מספק שירותי מין, כפי שמנסה לטעון הרשות השנייה, אלא שירות היכרויות.

לפני כחודש המליצו שופטי בג"ץ לנציגי האתר למשוך את העתירה והעניקו גיבוי מלא להחלטת הרשות השנייה לפסילת הפרסומת והציעו למפעילי האתר להגיש פרסומת חדשה לבחינתה. אתמול התקבלה במשרדי הרשות הודעה לפיה מפעילי אתר הבגידות שנפרץ, החליטו לסגת מהמאבק המשפטי.

ניר שוויקי, מנכ"ל הרשות השנייה, מסר לוואלה ברנז'ה בתגובה: "משיכת העתירה על ידי חברת אשלי מדיסון מגיעה בהמשך לגיבוי המלא שנתן בית המשפט העליון לפעולת הרשות השנייה אשר קבעה בעקביות כי יש לפסול את הפרסומת הפוגענית של אתר הבגידות אשלי מדיסון ואין הצדקה לניסיונות החברה להיתלות בדיעבד על סוגיות של חופש הביטוי. נמשיך לבצע רגולציה מאוזנת ומידתית השומרת על רמת השיח והביטוי של הפרסומות בשידורי הערוצים המסחריים ולהבטיח את האינטרס הציבורי לטלוויזיה נקייה ממסרים פוגעניים ומזיקים".

יצחק בורבא, חבר מועצת הרשות השנייה ויו"ר ועדת ערר, מסר בתגובה: "בית המשפט העליון נתן את תמיכתו לעמדת ועדת הערר של הרשות השנייה, לפיה האינטרס הציבורי קודם לאינטרס החברות המסחריות והמפרסמים. אין מקום בפרסומות לתכנים פוגעניים ושנויים במחלוקת המעוררים אי נוחות וכעס בקרב הציבור ואני שמחה על החלטת החברה למשוך את העתירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully