וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעיף "סתימת הפיות": נתניהו מתנער - אקוניס תוקף

4.9.2015 / 11:30

ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו הודיע שיביא לתיקון את הסעיף האוסר על עיתונאי רשות השידור להביע דעה: כללי אתיקה עיתונאיים לא נקבעים בחקיקה. השר אופיר אקוניס תוקף: המבקרים רוצים לקבע את תפיסותיהם בשידור

רוה"מ בנימין נתניהו בביקור בפיקוד צפון. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הסעיף עבר ללא ידיעת משרד התקשורת. בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו הודיע שיפעל להסרת סעיף "סתימת הפיות" מחוק תאגיד השידור הציבורי, לפיו נאסר על עובדי רשות השידור להביע דעה. הבוקר (שישי) נמסר מלשכת רה"מ כי נתניהו מאמין שכללי האתיקה העיתונאיים אינם צריכים להיקבע בחקיקה ראשית והחליט להביא לתיקון את הסעיף המדובר. גם במשרד התקשורת התנערו הבוקר מהסעיף שמעורר הביקורת, וטענו כי הסעיף עבר ללא ידיעת ותמיכת המשרד.

אולם מנגד השר הממונה על רשות השידור ומי שהוביל את השינויים בחוק תאגיד השידור הציבורי, אופיר אקוניס, ממשיך להביע תמיכה בסעיף, ותוקף בתגובה את המבקרים.

"סערת סעיף 'סתימת הפיות' בתיקונים לחוק השידור הישראלי. על מה המהומה?", כתב אקוניס בדף הפייסבוק שלו, "כל מה שעשינו הוא לתמוך בסעיף שקובע שבדיווח עיתונאי ינהגו לפי מסמך כללי האתיקה המחייבים בלאו הכי את עיתונאי רשות השידור".

"אובייקטיביות ואיזון בשידור חדשות. זה הכל. על כך מעוררים סערה אדירה, כאלה שרוצים לקבע את תפיסותיהם בשידור ולהשאיר מיליוני ישראלים מודרים מהשיח שיש להם דעות, עמדות ותרבויות אחרות, מחוץ לשיח הציבורי", ממשיך אקוניס, "יכול להיות שהסעיף לא נוסח בצורה חדה וברורה דיה. יכול להיות שיש לחדד. אז הנה החידוד: אף אחד לא מנסה ל'סתום פיות', נהפוך הוא. מטרת חוק החוק החדש הוא לפתוח פיות. את החדשות יש להביא עם העובדות. תכניות אישיות, שעמדת המגיש ידועה ונאמרת בהן מראש, משודרות ותמשכנה להיות משודרות".

ח"כ לבני: הכוונה והמטרה לא השתנו

ח"כ ציפי לבני שהודיעה אמש כי תגיש הצעת חוק לביטול הסעיף, מסרה בתגובה להצהרת נתניהו, לפיה אינו תומך בסעיף: "הכוונה של נתניהו להשתלט על התקשורת לא השתנתה. בעקבות הלחץ ביבי חזר בו ומתנער מהסעיף שהליכוד העביר בלילה לסתימת פיות תקשורתית. אל תטעו, הכוונה והמטרה להשתלט על התקשורת לא השתנו - זה רק יעשה בדרכים אחרות ובאמצעים שונים, שאינם בחוק. הבשורה הטובה היחידה זה שהמאבק הנוכחי הצליח. כדי לבטל את הסעיף, נתניהו והליכוד ושאר המפלגות מוזמנים לתמוך בהצעת החוק שלי לביטולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully