וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת רשת למפרסמים: "לקחנו את המובילות"

7.9.2015 / 13:14

קיץ יבש? אקס פקטור בצניחה? בהצגת לוח שידורי החורף ניסו בכירי זכיינית ערוץ 2 להציג חזית מנצחת: המשנה למנכ"ל הסביר למפרסמים כי "נקודת רייטינג שווה הרבה יותר ברשת" והבעלים אודי אנג'ל התגאה ב"טלוויזיה ערכית"

אודי אנגל. מכבי חיפה
"מנסים להתוות טלוויזיה ערכית". אודי אנג'ל/מכבי חיפה
אילן טוביהו: "הנקודה שבה הרגשנו שחל שינוי, היה ברגע שאביב, שלומי, שרית ורמי קלנשטיין בזמנו לחצו על הבאזר ב'דה וויס'. ברגע שזה קרה ההצלחה האירה את פניה ברשת ומשנה לשנה הצלחנו, לקחנו את המובילות"

באירוע הצגת לוח התוכניות של זכיינית ערוץ 2, רשת, שהתקיים היום (שני), איש לא דיבר על המעבר לשידורים ברישיון, גם לא על הפנייה של הגופים המשדרים למשרד התקשורת ולרשות השנייה בבקשה לסייע במלחמה על המפרסמים שנודדים למדיה החדשה והבינלאומית וגם לא על נתוני הצפייה הנמוכים בקיץ האחרון, בפרט בתוכנית הדגל "אקס פקטור". ההפך, באירוע ניסתה לשדר הנהלת רשת חזית אחידה, בטוחה ומאוד מצליחה בעיקר כלפי המפרסמים.

"אני רוצה להגיד תודה בפעם הראשונה לרגולטור על השינוי בחשיבה שלו – הרגולטור שהיה די נגדנו הפך לרגולטור שמתחיל לחשוב איתנו, שמבין את המצוקות של התעשייה ומנסה יחד איתנו למצוא פתרונות כדי להמשיך ולצעוד קדימה", אמר אבי צבי, מנכ"ל רשת, שפתח את הפרזנטציה.

צבי המשיך: "תודה לבעלי המניות, היו שנים שנדרשנו לתמיכה כלכלית ועכשיו אנחנו נדרשים לתמיכה ערכית. בחברה שלנו הדירקטוריון מתווה דרך ערכי, זה דירקטוריון שכועס כשאנחנו עושים משהו מעליב, פוגע, עקום וצהוב וזה דירקטוריון שמלטף כשאנחנו עושים דברים מכבדים, מקרבים, מגשימי פוטנציאל. וזה תענוג לעבודה בחברה שהמוסר או האתיקה שלה, לא מתבלבלת אף פעם ושיהיה לנו בהצלחה עם הישרדות".

אודי אנג'ל, בעל השליטה ברשת, שהגיע גם הוא והודה לצבי, לעובדים ומפרסמים, הוסיף: "אנחנו מנסים להתוות טלוויזיה ערכית ומבחינתנו זה הדבר החשוב ביותר – המבחנים של הרייטינג והצופים הם מבחנים של כסף, אבל אני רוצה לשים את זה בצד, כי זה תפקיד ההנהלה. מבחינתנו, רייטינג גבוה יותר זו מחויבות יותר גדולה כלפי הקהל שצופה. במבחן הזה רשת עשתה עבודה מדהימה, כדי שתהיה טלוויזיה ערכית ומרגשת, שתהיה משפחתית".

אבי צבי. ינאי יחיאל,
"זה דירקטוריון שכועס כשאנחנו עושים משהו מעליב". אבי צבי/ינאי יחיאל

"גורמים אינטרסנטים מספידים את הטלוויזיה"

מבחינת רשת, גמר ה"אקס פקטור" וממוצע הרייטינג שקיבלה העונה הוא ניצחון, על אף שצנחה ב-20% ביחס לעונה הראשונה. המשנה למנכ"ל רשת אילן טוביהו, הסביר למפרסמים: "מבחינתכם, האמפקט שלכם כמפרסמים כל נקודת רייטינג שווה הרבה יותר ברשת. בגלל אופי הצפייה המשפחתית שלנו, על כל נקודת צפייה אתם מקבלים יותר עיניים צופות. אתן לכם דוגמה, גמר 'אקס פקטור' ניצח את גמר 'מסטאר שף'. נכון, גמר 'מאסטר שף' (של קשת) עשה 35% וגמר 'אקס פקטור' עשה 30.3%, אבל בעיניים צופות האקס היה עם 940 אלף צופים ומאסטר - 938 אלף".

"לפני כארבע שנים לקחנו, ההנהלה והעובדים, החלטה לבצע שינויים בלוח השידורים בישראל, עם הצמדות לערכים המאוד ברורים שלנו. לשמחתנו הצלחנו להשיג את המטרה שהצבנו לעצמנו: לקחת את המובילות בשוק הטלוויזיה בישראל", המשיך טוביהו, "הנקודה שבה הרגשנו שחל שינוי, היה ברגע שאביב, שלומי, שרית ורמי קלנשטיין בזמנו לחצו על הבאזר ב'דה וויס'. ברגע שזה קרה ההצלחה האירה את פניה ברשת ומשנה לשנה הצלחנו, לקחנו את המובילות".

טוביהו הציג נתונים לפיה רשת מובילה במספר הצופים, ביחס לקשת ולערוץ 10, בכל הגילאים, בפרט בקרב הצעירים ולמרות הדברים שאמר בוועדת הכלכלה בכנסת על קריסת שוק הטלוויזיה, הצהיר: "משנה לשנה גורמים אינטרסנטים מספידים את הטלוויזיה, אבל ככל שמספידים אותה הטלוויזיה מתחזקת, גם בחו"ל ובמיוחד בארץ. העדיפות היא ברורה לטלוויזיה מלבד ז'אנר אחד של תכנים קצרים".

טוביהו הציג של סקר של דה לויט המצביע על כך שהטלוויזיה היא המדיה המועדפת, והוסיף כי "גורמים אינטרסנטים מציינים שהצעירים עוזבים את הטלוויזיה ועוברים לדיגיטל וזה תמיד מצחיק אותנו. הצעירים עדיין בטלוויזיה ובמיוחד ברשת, רשת היום היא התחנה הכי צעירה שיש בישראל".

טוביהו הוסיף כי במהלך 2016 מתכוונים ברשת להקים עם המפרסמים מעין קבוצות מיקוד ופגישות, "חשובה לנו דעתכם כדי שניתן לצופים את המוצר הכי טוב, ולכם כמפרסמים גם את המוצר שאתם מחפשים שאתם מחפשים את הקהלים".

מלבד הריאליטי "הישרדות" שיעלה בפעם הראשונה ברשת, אחרי 6 עונות בערוץ 10, כולל לוח החורף את "המופע של רד ודביר", השעשועון החדש של אבי גלעד "שוברי קופות", ריאליטי הבישול "משחקי השף", "מהפכה במטבח": הגרסה הישראלית לתוכנית הדוקו-ריאליטי "kitchen nightmares" בהובלתו של השף אסף גרניט, הקומדיה "פרודים, תוכנית הבידור"ערב חד פעמי", הדוקו ריאליטי "חיים חדשים" וסדרת המתח "המדרשה".

"בישראל משפחה היא ערך ואנחנו כל הזמן מחפשים את התפקיד שלנו. אנחנו עובדים מאוד קשה בלחפש את המגוון, את הביחד, את הכבוד כלפי האחר והשונה. כחלק מהדברים החדשים שעולים ברשת התוספת האחרונה היא מרגשת, מותחת ואולי מביאה את הדבר החדש והאמית: 'הישרדות'", אמר סמנכ"ל התוכניות ברשת, ארז בן הרוש שהציג את התוכניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully