וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבים עצמאיים יקבלו היתרי כניסה לכנסת

10.9.2015 / 10:44

לאחר שנשלל היתר הכניסה מהעיתונאי תומר אביטל, בטענה שאינו כותב קבוע באחד מכלי התקשורת, נפגשו נציגי ארגון העיתונאים עם נציגי הכנסת וגיבשו פתרון בנושא הסיקור העצמאי

תומר אביטל. באדיבות המצולמים
בגלל המיזם? תומר אביטל/באדיבות המצולמים

עיתונאים עצמאיים שאינם מועסקים בכלי תקשורת בולטים ומוכרים, יוכלו לקבל היתר כניסה לכנסת – כך סוכם בעקבות פגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין נציגי ארגון העיתונאים לבין קצין הכנסת יוסף גריף, דובר הכנסת יותם יקיר ומפקד מחלקת ביקורים והיתרים סמי ברינדר.

לפני כחודש גילה העיתונאי תומר אביטל, לשעבר הכתב הפרלמנטרי של כלכליסט וכיום עיתונאי עצמאי, כי נשלל ממנו היתר הכניסה הקבוע לכנסת. אביטל טען כי אינו מורשה להיכנס לכנסת בגלל המיזם "מאה ימים של שקיפות" שמאחוריו הוא עומד, אשר הביא ליחסים מתוחים עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. כמו כן טען אביטל כי הוא מופלה לרעה גם בנושא קבלת תגובות.

מתברר כי מלבד אביטל עיתונאים עצמאיים נוספים מתלוננים על יחס מפלה, בהם עידו קינן שטוען כי דוברות עיריית תל אביב מתעלמת מפניותיו. בעקבות התלונות החלו בארגון לפעול לצורך גיבוש פתרונות. "אנו חושבים שהיחס הבעייתי שגופים רבים מעניקים לעיתונאים עצמאיים הוא סוגיה עקרונית שדורשת טיפול. לא מעט עיתונאים פועלים כיום מחוץ לכלי התקשורת הגדולים, ובשל כך נתקלים בקשיים מול מחלקות הדוברות של גופים ציבוריים ומסחריים", כך דיווחו בארגון לעיתונאים לחברי הארגון. "בפגישה הבהרנו כי מדובר בבעיה רוחבית שאינה מאפיינת רק את הכנסת והדגשנו שמבחינתנו הכנסת צריכה להוות דוגמה לגופים אחרים. אמרנו שכיום עיתונאות כבר אינה תלויית פלטפורמה או חסות של מו"ל, וכי יש היום עיתונאים שחושפים באופן עצמאי מידע לטובת הציבור".

בדיווח לחברי הארגון נמסר בנוסף כי טרם נמצא פתרון להגדרה אילו עיתונאים מסקרים קבוע את הכנסת: "אנחנו הצענו שההחלטה בנוגע למתן היתר קבוע לעיתונאים עצמאיים תיעשה בשיתוף הארגון - מה שייצור שקיפות בהליך וגם יגן על הכנסת מפני טענות בנושא. הגורמים שאיתם נפגשנו אמרו כי הם רואים את הרעיון בחיוב, וקצין הכנסת ציין כי הם מתכוונים לקיים דיון פנימי בנושא".

כמו כן, ניתנה התייחסות לסוגית מתן תגובות. "לגישתנו, על דובר - קל וחומר כשהוא פועל מטעם גוף ציבורי - לתת תגובות ולספק מידע לעיתונאי ללא קשר לפלטפורמה שבה הוא פועל כל עוד הוא עושה זאת בשירות הציבור", מסרו בארגון העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully