וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת פילבר: שכטר ואייל בפנים; פיצול ערוץ 2 - בחוץ

19.10.2015 / 10:42

השבוע צפויה להתכנס הוועדה להסדרת שוק השידורים בראשות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר שתבחן את הסוגיות הבוערות בשוק השידורים ויישום המלצות הוועדות שכטר ואייל. למרות הצהרות נתניהו על עידוד התחרות בתחום התוכן, ערוץ 2 - בחוץ

אבי ניר ואבי צבי. תמר מצפי וינאי יחיאל, עיבוד תמונה
אפשר להירגע עד 2017. אבי צבי ואבי ניר/עיבוד תמונה, תמר מצפי וינאי יחיאל

הוועדה להסדרת הרגולציה בשוק בראשות מנכ"ל משרד התקשורת, תיבחן את מסקנות ועדות שכטר ואייל ואת הדרכים ליישומן. כמו כן, תבדוק הוועדה דרכים אופרטיביות שיאפשרו פיקוח על תוכן שמופץ באמצעות האינטרנט ושילוב תוכן שיווקי. הוועדה תקיים כבר השבוע פגישה ראשונה לקביעת סדר יום, נהלי עבודה ולוחות זמנים.

לוואלה ברנז'ה נודע כי הוועדה לא תעסוק בנושא פיצול ערוץ 2 וחברת החדשות 2 וכי בשלב זה אין כוונה להקדים את מועד הפיצול לזכייניות הערוץ, קשת ורשת, שנקבע לשנת 2017. יחד עם זאת, לא בטוח שהנושא לא יירד לגמרי מסדר היום. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה השר אופיר אקוניס, אף החל בסבב התעצויות על מנת להכריע בסוגייה, לפני שהודיע על התפטרותו ממשרד התקשורת.

לפני פחות משבועיים מינה ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, את הוועדה, שבראשה יעמוד מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. הוועדה כוללת את יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הכבלים והלווין ד"ר יפעת בן חי-שגב ויועץ מנכ"ל משרד התקשורת אבינועם רוזנבאום שירכז את עבודת הוועדה וגורמים מקצועיים ממשרדי התקשורת והאוצר, בהם שירה גרינברג סגנית ממונה אגף תקציבים במשרד האוצר, עו"ד דנה נויפלד היועצת המשפטית של משרד התקשורת ויאיר חקק ראש אגף תכנון מדיניות במשרד התקשורת. את המלצותיה, כולל שינוי חקיקה הנדרשים, אמורה הוועדה להעביר עד 31 בדצמבר.

ואולם, בין הנושאים שבהם כן תעסוק הוועדה, כפי ציין נתניהו עצמו בכתב המינוי: הסדרים שיעודדו כניסה של שחקנים חדשים ואת התחרות בשוק התוכן והחדשות. בנוסף, תבדוק הוועדה את אפשרות להקל על הזכייניות בכל הנוגע להשקעה בהפקות מקור, נוכח העובדה כי תאגיד השידור ציבורי מחויב להשקיע סכום של כ-400 מיליון שקלים בהפקת מקור. גם נושא הסדרת התוכן השיווקי, שנמצא כיום על גבי המסך יוסדר מתוך תפיסה שיש לאשרו תחת מגבלות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזרים לועדות שכטר ואייל. שלמה פילבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על הפרק: הקלה ברגולציה על השידורים המסחריים

הוועדה משמשת למעשה כצוות היישומי שיעסוק בבעיות המהותיות בשוק השידורים ובשינויים הטכנולוגיים שטרם הוסדרו. בתוך כך, תגבש הוועדה את המתווה לאיחוד רשויות הרגולציה, בעקבות חוק "ברית המועצות" שצפוי לעבור בכנסת. כמו כן תקבע הוועדה כיצד ניתן לפקח על השידורים על גבי האינטרנט, בהם שידורי סלקום TV, הפועלים ללא פיקוח. מלבד סלקום ייאלצו חברי הוועדה לקבוע כיצד יש לפקח על השחקניות הנוספות שצפויות להצטרף לשוק התוכן, בהן נטפליקס ופרטנר שפועלת לצורך הקמת מערך תוכן, זאת על רקע מינויו של לירן דן לשעבר ראש מערך ההסברה של משרד ראש הממשלה, לתפקיד סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחברת פרטנר.

הנושאים הבולטים הנוספים שבהם צפויה הוועדה לעסוק נוגעים למסקנות ועדת אייל וועדת שכטר, שהוקמו על ידי שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן. ועדת שכטר, בראשות פרופ' עמית שכטר, הגישה את מסקנותיה לפני כחודש והמליצה בין השאר הקלה ברגולציה על השידורים המסחריים וכן הקלות לכניסת מתחרים חדשים לטלוויזיה על גבי האינטרנט. על פי המלצות הוועדה המתחרים החדשים יוכלו לפעול בשלב הראשון ללא רישיון. בוועדה שבראשות פילבר ייאלצו לקבוע מהו טווח הזמן שבו יוכלו השחקנים החדשים ליהנות מפטור מרישיון ומה תהיה ההשפעה על השחקנים הוותיקים.

גם מסקנות ועדת אייל שהוגשו לפני 10 חודשים ייבחנו לעומק במטרה ליישם אותן. ועדת אייל, בראשות ד"ר עדי אייל, קבעה כי זכייניות ערוץ 2 שולטות במרבית ההפקות וכי יש להיאבק בריכוזיות בשוק. בין היתר המליצה הוועדה כי הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין יפרסמו את רשימת ההפקות החיצוניות ולהגביל את כוחם של מפיקים גדולים.

בכלל, נושא ההכנסות וההוצאות של הגופים המשדרים יהיה הנושא המרכזי שייבחן לעומק, ויכלול גם את בחינת שיעור העמלה שגובות החברות לרכש מדיה, במטרה לנסות ולהוזיל את העמלות ששיעורן עומד על יותר מ-25%.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הצוות היישומי יתכנס במהלך השבוע ופרטים על עבודת הצוות יועברו באופן מסודר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully