וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת רשת והחדשות בקרב בלימה: לא לפיצול ערוץ 2

13.8.2015 / 15:32

פרסום ראשון: החזית המאוחדת של קשת ורשת מול נתניהו הופכת לרשמית; לוואלה ברנז'ה נודע כי מנכ"לי הזכייניות קיימו בשבועות האחרונים פגישות עם אקוניס, וניסו לשכנע אותו לרדת מהפיצול. בתוך כך, "ברית המועצות" תחזור לכנסת כבר בתום הפגרה

אבי ניר ואבי צבי. תמר מצפי וינאי יחיאל, עיבוד תמונה
אבי ניר ואבי צבי/עיבוד תמונה, תמר מצפי וינאי יחיאל

השר הממונה על רשות השידור ועל חוק הרשות השנייה אופיר אקוניס החל בסבב התייעצויות ובדיקות לקראת ההכרעה בנוגע לפיצול ערוץ 2. לוואלה ברנז'ה נודע כי בשבועות האחרונים נפגש אקוניס עם מנכ"ל קשת אבי ניר, מנכ"ל רשת אבי צבי ומנכ"ל חברת החדשות אבי וייס, שהביעו את התנגדותם לפיצול והזהירו מפני קריסת השוק. באותן שיחות הודיע השר כי טרם התקבלה הכרעה בנוגע לפיצול. יחד עם זאת, הוחלט להביא בהקדם את חוק "ברית המועצות" לאיחוד הגופים הרגולטורים על מנת להקל על הזכייניות.

זכייניות ערוץ 2 – קשת ורשת, מחויבות לצאת לרישיון ולעזוב את האפיק 22 עד נובמבר 2017, מועד תום הארכת הזיכיון. לקראת ההכרעה בנוגע לשינוי החוק - דחייתו או הקדמתו, נפגשו מנכ"לי הזכייניות עם השר אקוניס וטענו בפניו כי אין התכנות כלכלית לשני ערוצים מסחריים ברישיון שישדרו שבעה ימים בשבוע. גם מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס הזהיר מפני ההשלכות אם יוחלט לפצל את הערוץ. אלא שהשר הודיע כי טרם התקבלה החלטה בנושא ואמר כי הוא סבור שיש לעודד תחרות גם בשוק הטלוויזיה.

באותם מפגשים העלו מנכ"לי הזכייניות את הטענה כי יש לפעול באופן מידי לאסדרת השוק המתמודד עם תחרות מצד גופים בינלאומיים על גבי האינטרנט ולוואלה ברנז'ה נודע כי בעקבות הדברים התקיימה פגישה בנושא בין השר אקוניס לבין נציגי גוגל ישראל.

בתום סבב הפגישות עם נציגי ערוץ 2 הוחלט שהזכייניות יעבירו לשר בצורה מפורטת את הסוגיות שאיתן הן מתמודדות, נוכח השינויים בשוק הטלוויזיה והפרסום לקראת השינויים המתוכננים ברגולציה.

סופית: חוק "ברית המועצות" יעלה להצבעה בכנסת בתום הפגרה

בחינת הנושא על ידי אקוניס תעשה במקביל לעבודת הוועדה שתוקם עד ה-20 באוגוסט לבחינת אסדרת שוק השידורים. הוועדה תכלול נציגים ממשרדי התקשורת, האוצר והמשפטים וכן מהגופים הרגולטוריים, מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ומועצת הכבלים והלווין.

ההערכה היא כי לא תתקבל החלטה לבחינה הדה רגולציה עד תחילת 2016, לכן, כדי לפעול לזירוז השינויים ולהקל על הזכייניות הוחלט כי כבר באוקטובר הקרוב, עם החזרה מפגרת הקיץ, יחזור לכנסת חוק "ברית המועצות" שיזם שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן. כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה נבחנה האפשרות להחזרת החוק החוק לאיחוד מועצת הכבלים והלווין והרשות השנייה, לאחר שבאחרונה הורה משרד המשפטים שלא לכלול אותו בחוק ההסדרים. כעת הוחלט באופן סופי להחזיר את החוק שעבר בקריאה ראשונה לפני כשנתיים, על מנת להחיל דין רציפות.

על פי החוק שיזם ארדן ימונה גוף אחד שיפקח על שידורי הרדיו והטלוויזיה. הרשות החדשה שתקום תהיה פנים ממשלתית הכפופה למשרד התקשורת וכפועל יוצא תמומן על ידי המדינה ולא על ידי הזכייניות. כיום, הרשות השנייה מפקחת על שידורי הטלוויזיה המסחרית, ערוצים 2 ו-10 ושידורי הרדיו האזורי ואילו מועצת הכבלים והלווין מפקחת על HOT ו-yes. איחוד הרשויות נועד לתת מענה בנושא כפילויות בכללים, דמי זיכיון, השידורים על גבי האינטרנט, פרסום ותוכן שיווקי – סוגיות שאיתן מתמודדים הגופים המשדרים כיום.

מלשכת השר אקוניס בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully