וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מעבר רשות השידור למודיעין יגיע לבג"ץ?

28.12.2015 / 12:25

היועצים המשפטיים של אגודת העיתונאים בירושלים פנו לרה"מ ושר התקשורת בדרישה לבטל את ההחלטה להפעיל את שידורי התאגיד ממודיעין, ולא - ייאבקו בבית המשפט. כפי שפורסם אתמול בוואלה ברנז'ה התאגיד צפוי לשלם, וללא מכרז, 350 אלף שקלים בחודש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החלטה מנוגדת לחוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

היועצים המשפטיים של אגודת העיתונאים בירושלים, פנו אתמול (ראשון) לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו בדרישה לעצור את המעבר הצפוי למודיעין. עורכי הדין ציינו כי אם בתוך שלושה ימים לא תבוטל ההחלטה יפנו להערכות משפטיות. לוואלה ברנז'ה נודע כי בימים אלו נבדקת גם האפשרות לעתור לבג"ץ נגד המעבר.

באמצעות עורכי הדין אופיר טל ולואיז ספורטס, טוענת אגודת העיתונאים כי ההחלטה לעבור לאולפנים המשמשים את ערוץ 9 במודיעין מנוגדת לחוק, הקובע כי על תאגיד השידור הציבורי החדש לפעול מירושלים.

על אף חוו"ד של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט, המאשרת את המעבר למודעין, טוענים עורכי הדין כי "על פי הפרסומים, בכוונת תאגיד השידור הציבורי לפעול ממרכזו במודיעין בשנתיים הקרובות ועם תוספת הארכה של שלוש שנים – כלומר, כבר כיום בכוונת התאגיד לפעול ממודיעין בחמש השנים הקרובות, בניגוד מוחלט להוראות החוק".

בנוסף נטען כי "הובהר באופן חד משמעי שהשידור ציבורי חייב שיתקיים מבירתה של המדינה. אגב, זהו המצב החוקי הנוגע גם לרשות השידור, וזה היה גם המצב הרפורמה שתוכננה עד שבוטלה באופן חד צדדי".

כמו כן נטען במכתב כי "הדבר מהווה פגיעה קשה ונוספת בעיר ירושלים, שסגירת רשות השידור תגרום לכך שמאות מתושביה יאבדו את מקום עבודתם, והעברת מתקני הרשות למודיעין אף עלולה לגרום להגירה שלילית של מי שיבקשו לעבוד בתאגיד השידור הישראלי. מרשתנו נתקלה ב'הסבר' לפיו התאגיד מוקם באופן זמני במודיעין, עד שניתן יהיה לאתר קרקע מתאימה בירושלים. בכל הכבוד, הסבר זה איננו יכול לאפשר סטייה מלשונו הברורה של החוק, והוא מגוחך על פניו נוכח העובדה כי אין כל מניעה להמשיך את השידורים מהמתקנים הקיימים, באותו אופן זמני שבו יש כוונה להקים מתקנים זמניים במודיעין".

עורכי הדין כתבו בהמשך כי ההחלטה "מבשרת רעות על אופי התאגיד, שנועד להיות 'נקי', שקוף, וחוקי – באופן שימנע את הידרדרותו למצב בו מצויה רשות השידור. הפרת החוק, באופן כה בוטה, כבר בימיו הראשונים של התאגיד מעידה כי מה שהיה הוא שיהיה".

העתקים מהמכתב נשלחו לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט, היועצת המשפטית של משרד התקשורת עו"ד דנה נויפלד והמנכ"ל זמני לתאגיד השידור הציבורי אלדד קובלנץ.

כפי שפורסם אתמול בוואלה ברנז'ה, בימים אלו מתקיים מו"מ לקראת המעבר, לאחר שיצאה הודעה בדבר ההתקשרות עם האולפנים במודיעין. כפי שמסתמן ישלם התאגיד דמי שכירות בסכום של יותר מ-350 אלף שקל בחודש, מלבד התשלום עבור השימוש בציוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully