וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זז השבוע: מהדורה מיוחדת לגל הקיצוצים

1.1.2015 / 10:03

וואלה ברנז'ה פותחת את 2016 עם פרידה מכמה מהעיתונאים הוותיקים של גלובס • וגם, מבט למתחרה כלכליסט, שם החלו השבוע העזיבות במסגרת הליך הפרישה מרצון

שלט לזזים בקיוב. ShutterStock
שלט לזזים בקיוב/ShutterStock

ימים עצובים בגלובס עם תחילת יישום הליך הקיצוצים, הכולל פרישה ופיטורים של כ-60 עובדים, כמחצית מהם עיתונאים. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, מדור הספורט ייסגר, והשבוע הוחלט כי העיתונאים טל וולק ושרון בורנשטיין שערכו וכתבו את המדור במשך שנים ייפרדו מהעיתון. וולק שהצטרף לגלובס לפני 10 שנים, שימש לפני כן ככתב ספורט בוואלה וב"הארץ". וולק אמר לוואלה ברנז'ה: "מבחינתי זה יום עצוב וכואב אבל אנחנו מבינים את המצב ומקווים שהכל יהיה בסדר". בורנשטיין, שעוזב גם הוא, הצטרף לגלובס לפני כשמונה שנים, מיד לאחר שחרורו מהשירות הצבאי. לפני שהחל לכתוב בעיתון הכלכלי הספיק לכתוב כחצי שנה ב"מעריב".

בעקבות סגירת מדור התרבות בעריכת נירית גורביץ', כתבת התרבות והאמנות חגית פלג רותם נפרדת מגלובס אחרי 17 שנים. פלג רותם סיקרה בעשור האחרון את תחומי האמנות, אדריכלות, מחול ועיצוב. לפני כן שימשה כעורכת במדורים ובמוספים השונים ואף ערכה את המוסף ליידי גלובס. פלג רותם: "אני לא יודעת לאן פניי אבל אני אמשיך לכתוב, לשמור על הקול העיתונאי ולסקר את תחום התרבות. זה תחום שאמנם אינו כלכלי אבל הוא בנפשנו בעיקר במדינה שרומסת את התרבות והאמנות. חשוב להמשיך להשמיע את קולם של היצירה והיוצרים".

כתבת נוספת שתיפרד מגלובס היא דפנה ברמלי שסיקרה את תחום הקריירה וכתבה במוסף G. ברמלי תיפרד מהעיתון לאחר 11 שנים שבהן שימשה בתפקידי עריכה וכתיבה, ושימשה בין היתר כרכזת הכתבים בחדשות.

קיצוצים גם בעיתון הכלכלי "כלכליסט". כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, הליך הפרישה במסגרת הפעימה השנייה הוקדם, עוד לפני המעבר לראשון לציון. מי שביקשה לעזוב במסגרת ההליך היא העיתונאית הוותיקה מיכל פלד-פליישר שערכה בשנתיים האחרונות את מדור הפנאי והתרבות. פלד-פליישר שהחלה את דרכה ככתבת נוער ב"ראש 1", מקבוצת ידיעות האחרונות, בגיל 17. לפני כ-14 שנים היא שימשה עורכת בכלכלה וערכה את מוסף ממון של סוף השבוע. לפני כשמונה שנים הצטרפה לצוות ההקמה של העיתון הכלכלי מבית ידיעות האחרונות, ושימשה כעורכת המוספים השונים. פלד-פליישר: "אני רוצה להודות לכל אנשים שהיו איתי ונתנו לי להזדמנות ובעיקר לגלית חמי, האשה שגידלה אותי מגיל 23 עד גיל 37".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully