וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה בגלובס; מסתמן: מדור הספורט יבוטל

17.12.2015 / 14:37

(עדכון) בעקבות הקיצוצים המתוכננים, הכוללים פיטורים של כ-60 עובדים, הכריז ועד העיתונאים על סכסוך עבודה. לוואלה ברנז'ה נודע כי נבחנת האפשרות לוותר על מדור הספורט בנוסף למדורים אחרים שאינם בעלי זיקה לעסקים

עיבוד תמונה. גלובס, עיבוד תמונה
האם יוכרז סכסוך עבודה? "גלובס"/עיבוד תמונה, גלובס

(17:25)

לאחר שתי אסיפות עובדים ארגון העיתונאים אישר את בקשת הוועד והכריז על סכסוך עבודה. לטענת העובדים ההנהלה מתבצרת בעמדתה בנוגע לפיטורים ומסרבת להמשיך לנהל מו"מ.

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה אתמול (רביעי) התקיימה אסיפת עובדים שבה קיבל ועד העובדים גיבוי מלא מעובדים להכריז על סכסוך עבודה. במקביל החל מו"מ בין העובדים להנהלה. לטענת נציגי העובדים היום אמור היה להמשך המו"מ בשעות הבוקר, אולם מסיבות שאינן ברורות הוא התעכב. לאחר מכן, הודיעה ההנלה כי בכוונתה לפטר 30 עיתונאים, ואינה מוכנה להמשיך במשא ומתן עד שהוועד לא ייתן את הסכמתו לפיטורים.

פיטורי 30 העיתונאים, הם במסגרת קיצוץ נרחב ומקיף בעיתון.
על רקע קריסתו הכלכלית של בעל השליטה בעיתון אליעזר פישמן. הקיצוצים כוללים פיטורים של כ-60 עובדים, איחוד בין החלקים "גלובס" ו"גלובס הערב" וביטול המגזין החודשי בענייני תקשורת "פירמה".

כמו כן, עלתה האפשרות לבטל את מדור הספורט בעיתון, שבין כותביו נמנים טל וולק ושרון בורנשטיין. בנוסף, נבדקת נחיצותם של מדורים אחרים, לאחר שבעיתון החליטו כי בעקבות הקיצוצים יתמקד העיתון בנושאי כלכלה, פיננסיים ועסקים.

בעקבות הקיצוצים המתוכננים פנתה אגודת העיתונאים בירושלים לעורך העיתון, חגי גולן, וביקשה ממנו להימנע מסגירת מוספים ופיטורי עיתונאים. "בחודש ספטמבר 2011 בעת השקת מוסף הערב של גלובס הדגשת בדבריך: 'מגזין יומי מודרני הרלבנטי לחיים של כולנו, גם אם אתם אנשי עסקים הרוצים להתעדכן בתכנים שאינם בהכרח בליבת עיסוקיכם, וגם אם אתם קוראים של 'גלובס' שמחפשים נושאים נוספים שיעשירו אתכם'", כתב לגולן יו"ר האגודה, אחיה גינוסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully