וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט, זה אח: "גדר חיה" זכה לחשיפה במיליוני שקלים

5.1.2016 / 12:48

שבוע לאחר הסערה: מבדיקת יפעת מחקרי מדיה עבור וואלה ברנז'ה עולה כי ספרה של דורית רביניאן קיבל שווי חשיפה המוערך בסכום של יותר מ-12 מיליון שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיממה לאחר סערת פסילת "גדר חיה" על ידי משרד החינוך מחשש לעידוד התבוללות, דווח על כך שהספר אוזל מהמדפים ועל מכירת אלפי עותקים לעומת עשרות בודדים לפני הסערה. בסך הכל, כשבוע לאחר הסערה, כך עולה מבדיקת יפעת מחקרי מדיה עבור וואלה ברנז'ה, ספרה של דורית רביניאן זכה לחשיפה בשווי מוערך כולל של 12.4 מיליון שקלים, לעומת 1.4 מיליון שקלים לאחר השקת הספר ביוני 2014.

מהניתוח עולה כי הספר זכה ל-383 אזכורים בכלי התקשורת. הסיקור נחלק בין אתרי האינטרנט - 162 אזכורים, תחנות הרדיו - 99, ערוצי הטלוויזיה - 70 והעיתונות היומית - 52.
בתקופה שהושק הספר הוא זכה ל-76 אזכורים בלבד, בשווי מוערך כולל של 1.4 מיליון שקלים בכל אמצעי המדיה.

למרות שמדובר בחשיפה נרחבת ביחס להשקת ספר, ההשוואה מצביעה על כך ששבוע הסערה סיפק לספר חשיפה בשיעור של פי 9 בשווי ופי 5 באזכורים.

שחר גור, מנהל יפעת מחקרי מדיה, מסביר בעקבות הנתונים:
"מקרה פסילתו של 'גדר חיה' ממחיש כיצד אירוע תקשורתי בעל אופי משברי עשוי להפוך להצלחה שיווקית או עסקית. בשנה האחרונה ראינו קמפיינים רבים במסגרתם גופים או מותגים נוקטים בפרובוקציות יזומות במטרה לעורר תהודה תקשורתית שתסייע בהעלאת המודעות או בקידום המכירות. המקרה של 'גדר חיה' יוצא דופן בכך שלא היה יזום והסופרת היתה דווקא הצד הסופג ועל כן הרווח השיווקי גדול אף יותר. מנגד, עוצמתו של התיוג ה'שמאלני' בשיח הציבורי בישראל כה עז שייתכן ובטווח הארוך רביניאן עוד עשויה להיפגע מהסיפור".

גדר חיה. יפעת בקרת פרסום,
פי 5 באזכורים בתקשורת/יפעת בקרת פרסום
גדר חיה. יפעת בקרת פרסום,
פי 9 בשווי החשיפה במיליוני שקלים/יפעת בקרת פרסום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully