וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת על זהות הגוף שיפיק את החדשות לתאגיד החדש

9.3.2016 / 11:28

בפגישה שנערכה אמש בין שלמה פילבר,אבי ניסנקורן, ונציגי רשות השידור ואנשי התאגיד החדש סוכם בשל העובדה כי לא ניתן כעת לגייס כוח אדם ולמצוא אולפנים בהם ישתכן התאגיד, יתאפשר מיקור חוץ לשידורי אקטואליה וחדשות

לממשק בשם עובדי רשות השידור מפגינים. אבי כהן
לממשק בשם עובדי רשות השידור מפגינים/אבי כהן

מועד סגירת רשות השידור ותחילת פעולת התאגיד החדש נדחה בשלב זה בחצי שנה ונקבע לחודש אוקטובר הקרוב, כך הוחלט אמש (שלישי) בפגישה שנערכה בין מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן, ונציגי רשות השידור ואנשי התאגיד החדש. עוד נקבע כי 51% מעובדי התאגיד יהיו עובדי רשות השידור, כ-450 במספר.

כזכור, בתחילת השבוע אמר המנכ"ל הזמני של התאגיד, אלדד קובלנץ שהתאגיד אינו ערוך כלל לתחילת שידורים. "כרגע לתאגיד אין מה לשדר, המדפים ריקים, יצירה של תוכן טלוויזיוני, בעיקר סוגה עלית, היא הליך שלוקח בין שנה לשלוש שנים וכרגע אין כלום, אנחנו בדיונים עם האוצר על קבלת תקציב לשם כך".

בפגישה שנערכה אמש סוכם עוד, כי בשל העובדה כי לא ניתן כעת לגייס כוח אדם ולמצוא אולפנים בהם ישתכן התאגיד, יתאפשר מיקור חוץ לשידורי אקטואליה וחדשות. הדבר עורר סערה גדולה בעיקר בקרב העיתונאים עצמם שהסכימו בצעד של רצון טוב וכעזרה להליך הקמת התאגיד לאפשר מיקור למשדרי האקטואליה בלבד, בתנאי שמשדר החדשות ישארו בהפקת התאגיד עצמו ולא יועברו למיקור חוץ.

שמעון אלקבץ, העורך הראשי של רשות השידור התייחס לרעיון מסירת הפקת האקטואליה והחדשות לגורם חיצוני ואמר: "אין סגירה בלי פתיחה. אנחנו עוברים גיהנום, אני לא יודע איך אנשים מייצרים חדשות בתנאים האלו. מה זה מיקור חוץ בחדשות ? לא אתן שיהיה מיקור חוץ".

אחיה 'חיקה' גינוסר, יושב ראש אגודת העיתונאים בירושלים, נשמע היום נחרץ מאוד בהתייחסו לנושא ובתגובה לוואלה ברנז'ה אמר: "אני אומר באופן חד משמעי, שלא נסכים למיקור חוץ של חדשות. הסכמנו למיקור חוץ של תכניות אקטואליה ולא הסכמנו בשום פנים ואופן לחדשות, מבחינתנו זה קו אדום. הרי בחוק כתוב שגם האקטואליה צריכה להיות בהפקה פנימית, אבל כוויתור של רצון טוב הסכמנו שזה ייצא למיקור חוץ, על החדשות לא נסכים להתפשר בשום אופן. ניאבק על זה עד הסוף".

גורמים בתאגיד טענו מנגד כי לא ברורה להם ההתעקשות של העיתונאים וכי לא מובן מה ההבדל בכלל בין אקטואליה לחדשות. בפגישה שנערכה אמש הוחלט עוד שהטלוויזיה החינוכית לא תצטרף לתאגיד עד ינואר 2018, ותמשיך כעת לפעול כרגיל, זאת, כך בהחלטת משרד החינוך, כדי לא לפגוע בהליך הקמת התאגיד החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully