וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובלנץ: "אי אפשר להקים את התאגיד בפחות משנתיים"

דוד ורטהיים

7.3.2016 / 13:05

בכנס הרדיו "FM+ - קולטים את העתיד" אשר הועבר בשידור חי בוואלה ברנז'ה, המנכ"ל הזמני של התאגיד חזר על הצהרתו כי התאגיד עדיין אינו ערוך לתחילת הפעילות. בתוך כך, מחר בכנס חירום ברשות השידור צפויה הודעה על סגירת הרשות בתוך שלושה חודשים

אלדד קובלנץ. איתמר פרל ונמרוד קמחי, מערכת וואלה! NEWS
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איתמר פרל ונמרוד קמחי

כיממה לאחר שמנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר הצהיר כי תאגיד השידור הציבורי יחל לפעול ללא דחייה, חוזר המנכ"ל הזמני של התאגיד, אלדד קובלנץ, על הצהרתו כי אינו ערוך לתחילת שידורים.

קובלנץ שהשתתף בכנס הרדיו "+FM - קולטים את העתיד", שמתקיים במרכז הבינתחומי הרצליה, אמר כי "כרגע, לתאגיד השידור הציבורי אין מה לשדר, המדפים ריקים. יצירה של תוכן טלוויזיוני, בעיקר סוגה עלית, היא הליך שלוקח בין שנה לשלוש שנים וכרגע אין כלום, אנחנו בדיונים עם האוצר על קבלת תקציב לשם כך".

קובלנץ התייחס גם לסוגיית כוח האדם: "החקיקה קובעת שבתאגיד החדש יקלטו 25% עובדים מרשות השידור. בשבוע שעבר סגרנו עם ההסתדרות שייקלטו 51%. עם זאת, האנשים שייקלטו יועסקו בתנאים חדשים ולא בתנאים שהיו ברשות השידור, אחרת ניצור גוף חולה מהרגע הראשון".

לסיכום, קובלנץ הסביר כי "עמדת תאגיד השידור הישראלי היא שאי-אפשר להקים את התאגיד בפחות משנתיים בצורה ראויה. אנחנו סבורים שיש לתת לזה לפחות שנתיים, אבל בסופו של דבר אני פקיד, נקבל את החלטת המחוקק וננסה לעשות את הכי טוב שאפשר".

בתוך כך, מחר צפויה להתקיים אסיפת עובדים שאותה יזמו מנכ"ל רשות השידור ברי בר ציון והעורך הראשי שמעון אלקבץ. השניים צפויים להודיע לעובדים כי הרשות תיסגר בעוד כשלושה חודשים.

על פי הצעת החוק שאותה ניסה משרד התקשורת לקדם, פירוק רשות השידור יידחה בשנה. ואולם, לאחר בחינת ההשלכות הכלכליות והעובדה שבנוסף למימון להקמת התאגיד, יישא האוצר בכ-500 מיליון שקלים נוספים למימון הרשות - מסתמן כי הדחייה תקוצר.

ככל הנראה התאגיד יחל בשידורי רדיו וטלוויזיה חלקיים, והחל מה-1 באוקטובר ניתן יהיה לשלב תוכניות ממיקור חוץ. זאת, למרות שבשלב זהלא בטוח שניתן יהיה להמשיך ולהפעיל את תחנות הרדיו של "קול ישראל" ממתחם הלני המלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully