וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרו את נשימתכם: הבחירות לארגון העיתונאים עולות שלב

20.6.2016 / 12:40

בחודש הבא, לאחר מספר דחיות ולא מעט ביקורת, יתקיימו לראשונה הבחירות לארגון העיתונאים. יאיר טרצ'יצקי, היו"ר הנוכחי, וחיים הר-זהב מתמודדים על ראשות הארגון - ומי מועמד ברשימת חברי הוועידה?

כנס ארגון עיתונאים חדש. נמרוד סונדרס
ההכרעה בקרוב. ארגון העיתונאים/נמרוד סונדרס

ב-19 ביולי יתקיימו לראשונה – ולאחר מספר דחיות ולא מעט ביקורת - הבחירות לארגון העיתונאים. בבחירות ייקבעו חברי הארגון מי ישמש כיו"ר הארגון ומי יהיה בין 100 חברי הוועידה. ואולם, לקו הגמר הציעו את מועמדתם לתפקיד היו"ר שני מתמודדים בלבד: יאיר טרצ'יצקי, היו"ר הנוכחי, וחיים הר-זהב, שהיה ממייסדי הארגון.

טרצ'יצקי כיהן כחבר הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב, ובסוף 2011 פרש ממנה ויזם את הקמת ארגון העיתונאים שאותו הוא מנהל מאז. בעברו עבד בין היתר ב"מעריב" וב"ידיעות אחרונות". הר-זהב עבד בין היתר בחדשות 10, ערוץ הכנסת ובחדשות המקומיות – שם שימש כיו"ר הוועד. הוא אף היה אמור לשמש כעורך עיתון "דבר" המחודש של ההסתדרות.

מלבד הבחירות ליו"ר הארגון, יבחרו גם את 100 חברי הוועידה. בישיבה הראשונה של הוועידה היא תבחר את מזכירות הארגון - שתכלול 20 חברים שתנהל את ארגון העיתונאים בצורה שוטפת, כאשר הוועידה תפקח מעליה. המזכירות אמורה לשמש כגוף המבצע באופן שוטף את עבודת הארגון בהתאם להנחיות והחלטות ועידת הארגון. במזכירות תהיה חובת ייצוג של שליש נשים, נציג תושב הצפון, נציג תושב הדרום, עיתונאי פרילנסר, נציג מכלי תקשורת ערבי, נציג מכלי תקשורת דתי-לאומי ונציג מכלי תקשורת חרדי.

בין מהמועמדים לחברי הוועידה גם כאלו שנפלטו בשנים האחרונות בגלי הפיטורים מכלי התקשורת השונים ואחרים שפנו לעיתונות עצמאית. בין המועמדים ניתן למצוא את כתב חדשות 10 לשעבר ניק קוליוחין, איש גל"צ אבנר הופשטיין, מבקר הקולנוע יאיר רווה, כתבת TheMarker הדר קנה, יואב ריבק, צבי טסלר, רן רזניק, ארי ליבסקר, גיא ליברמן, גלי וולצקי, יואב תדמור, עמי ברנד, דרור פויר מ"גלובס", גור ארנון מגידו, הדס ריבק, נועה בורשטיין, כתב החינוך של חדשות 10 עמרי מניב, הבלוגרית טל שניידר, ענת באלינט, שרה בק, אליק מרגלית מ"מעריב" והבלוגר תומר אביטל.

ביולי אשתקד אישרו מוסדות ההסתדרות את תקנון הבחירות של ארגון העיתונים. הארגון כבר היה אמור לקיים בחירות בדצמבר האחרון, והודיע עוד בקיץ שעבר כי על פי התקנון תוקם בקרוב ועדת בחירות שתורכב מחברים שלא מתכוונים להציב את מועמדותם והם אלו שיקבעו את התהליך. על פי פעיליו, ארגון העיתונאים מונה 2,800 חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully