וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה: בחירות בארגון העיתונאים

21.7.2015 / 18:15

פרסום ראשון: תקנון הבחירות של ארגון העיתונאים אושר ובימים הקרובים ועדת ההיגוי שנבחרה תקים ועדת בחירות, הצפויות להתקיים בדצמבר ובמהלכן יבחרו היו"ר ו-100 חברי הוועידה

הפגנת החדשות המקומיות. ארגון העיתונאים, תמונות גולשים
הפגנות החדשות המקומיות, ארכיון/תמונות גולשים, ארגון העיתונאים

מוסדות ההסתדרות אישרו היום (שני) את תקנון הבחירות של ארגון העיתונים. המשמעות בפועל היא שהארגון יקיים בחירות בפעם הראשונה בחודשים הקרובים, ככל הנראה בדצמבר הקרוב. במכתב ששלח הארגון לחבריו והגיע לידי וואלה ברנז'ה, הודיע הארגון כי על פי התקנון, תוקם בקרוב ועדת בחירות, שתורכב מחברים שלא מתכוונים להציב את מועמדותם והם אלו שיקבעו את התהליך. לא מן הנמנע כי ועדת הבחירות תקבע מועד אחר לקיומן.

ארגון העיתונאים הוקם לפני שלוש וחצי שנים, הוא מונה 2,800 חברים, ובראשו עומד יאיר טרצ'יצקי. בבחירות יקבעו החברים מי ישמש כיו"ר הארגון, ומי יהיה בין 100 חברי הוועידה. לאחר הבחירות יהיה על הוועידה לבחור 20 חברי מזכירות.

עוד לפני כן, כארבעה חודשים לפני שיקבע מועד הבחירות, תוקם הוועדה ובמהלך החודשים האלו תקבע החלוקה לאזורי בחירה, יוכן פנקס בוחרים ויפורסם קול קורא להגשת המועמדויות. את ועדת הבחירות יקימו חברי ועדת ההיגוי, הכוללת את העיתונאים נתנאל שלומוביץ מעיתון הארץ, חגי מטר משיחה מקומית ואלינור דוידוב מחדשות 10.

בארגון הסבירו לחברים את עיקרי תקנון הבחירות וציינו כי כלל חברי הארגון יבחרו את היו"ר בבחירות ישירות ואת חברי הוועידה, כאשר העיתונאים יבחרו מועמדים גם מתוך מקום עבודתם וגם מכלי תקשורת אחרים. כן קובע התקנון כי לכל כלי תקשורת יהיה מספר נציגים בוועידה, שנגזר ממספר החברים בארגון. גם הפרילנסרים והעיתונאים שמועסקים בכלי תקשורת בלתי מאוגדים יקבלו נציגות הוועידה.

כמו כן, קובע התקנון כי יינתן בוועידה ייצוג למינימום "30 אחוז מכל מגדר וכן לשלושה פרילנסרים, לתושב הצפון, לתושב הדרום, לעיתונאי מכלי תקשורת ערבי, לעיתונאי מכלי תקשורת דתי-לאומי ולעיתונאי מכלי תקשורת חרדי". אותו הייצוג יישמר גם בבחירת חברי המזכירות.

בימים הקרובים צפויה ועדת ההיגוי להתחיל בהקמת ועדת הבחירות שתוביל את המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully