וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר התקשורתי של יוניליוור: קורנפלקס של אלופים – ושקרים של דוברים

28.7.2016 / 17:15

כתבי צרכנות זועמים על התנהלות דוברות יוניליוור, שלטענתם הטעתה אותם ושיקרה כשניסו לבדוק מדוע נוצר מחסור בקורנפלקס תלמה. יועץ תקשורת: "'קייס-סטדי' לאיך לא להתנהל בתקשורת". יוניליוור: "הסברנו לכתבים שהמוצרים על המדף בטוחים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בדיקות שגרתיות". קורנפלקס תלמה/מערכת וואלה!, צילום מסך
יועץ תקשורת בכיר: "לא ברור כיצד קונצרן בינלאומי כה גדול כמו יוניליוור מרשה לעצמו להסתבך ככה עם התקשורת - ולשם מה? הכל כדי למנוע ידיעה קטנה ולא מזיקה שאולי הייתה מסתכמת בקצרים של אחד העיתונים"

כיצד יכול להיות שכתבה שהייתה זוכה למקום שולי במדורי הצרכנות, הפכה לבסוף לאייטם הראשי באתרי הכלכלה – זאת השאלה שדוברות יונילוור בוודאי שואלת את עצמה לאחר שהתבררה פארסת התנהלותה בפרשת הזיהום בקורנפלקס - לאחר שנתגלו חיידקי סלמנולה במוצר.

יועץ תקשורת בכיר אמר לוואלה ברנז'ה כי "לא ברור כיצד קונצרן בינלאומי כה גדול כמו יוניליוור מרשה לעצמו להסתבך ככה עם התקשורת - ולשם מה? הכל כדי למנוע ידיעה קטנה ולא מזיקה שאולי הייתה מסתכמת בקצרים של אחד העיתונים. המקרה הזה הפך ל'קייס-סטדי' לאיך לא להתנהל בתקשורת". יש לזכור כי במקרה כזה, שבו המוצר הפגום לא הגיע למדפים, החברה כלל לא מחוייבת לעדכן את התקשורת או את משרד הבריאות בנושא. מנגד, כתב צרכנות אמר לוואלה ברנז'ה כי "יש הבדל גדול בין לא להודיע לבין לשקר כאשר כתבים מתקשרים לברר על הנושא באופן ספציפי ושואלים שאלות".

הכתבה הראשונה בנושא עלתה אתמול בערב (רביעי) באתר TheMarker, שחשף כי החברה עצרה את שיווקן של אלפי אריזות קורנפלקס – אך לא ציין מה הסיבה לבעיה. בכתבה נכתב כי "החברה גילתה בבדיקות שקיימה במותגים קורנפלקס ודליפקאן בעיה שלא מאפשרת את שיווקם. מדובר באירוע משמעותי עבור יוניליוור, שבו הופסק השיווק של מאות טונות דגני בוקר שהיו מיועדים להישלח לחנויות. בחברה הוחלט לשלוח את המוצרים לבדיקות נוספות, שאחריהן יוחלט אם להשמיד את המוצרים או להמשיך בשיווקם. עם זאת, ביוניליוור סירבו למסור מה הבעיה שנתגלתה בבדיקות".

אבל, עוד ביום שלישי בצהריים, התקבל מידע אצל אדוה דדון, כתבת "תוכנית חיסכון" של חדשות 2, על כך שנוצר מחסור במוצרים ומאות אלפי יחידות ירדו מהמדפים או הושמדו בגלל בעיה, והחברה מבצעת בדיקות בשרשרת הייצור. כשדדון ניסתה לברר עוד בשלישי בערב מול דוברות יוניליוור, האם אכן היה ריקול או הושמדו מוצרים - נאמר לה שלא. לאחר מכן, כשניסתה לברר שוב מה קרה, היא נענתה שהחברה עושה "בדיקות שגרתיות" למוצרים, שכלל לא מדובר במאות אלפי יחידות אלא במספר נמוך בהרבה ושזה לא הגיע לצרכנים או למדפים – כלומר, שבעצם אין פה אייטם.

מדוברות יוניליוור גם נמסר לדדון כי היא לא העיתונאית הראשונה שפנתה אליהם, שכולם פנו אליהם - וירדו מהסיפור כשהבינו שזה "נון-אייטם". בדוברות גם אמרו לדדון שהבעיה היא רק במוצר דליפקאן, למרות שבדיעבר מתברר כי החיידקים התגלו גם בקורנפלקס. לבסוף, לאחר הפרסום ב-TheMarker והניסיון של דדון לברר מה קרה טרם הפרסום באתר הכלכלי, בחברת יוניליוור שלחו הודעה על מציאת הזיהום במוצריה רק לעיתון "ידיעות אחרונות" - וגם על כך זועמים חלק מכתבי הצרכנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המחסור נובע מעלייה בביקוש". כתבה ב"כלכליסט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה לא משבר חיידקים - אלא משבר אמון"

העורכת הכלכלית של חדשות 2, קרן מרציאנו, זועמת על התנהלות יונילוור בפרשה. בפוסט שפירסמה בעמוד הפייסבוק של "תוכנית חיסכון" כתבה מרציאנו כי "מתברר שבקו הייצור של הקורנפלקס התגלו חיידקי סלמונלה המסוכנים מאוד לבריאות. תקלות קורות, ותקלות דומות היו גם אצל יצרניות מזון אחרות. מה שמקומם בסיפור הזה הוא היעדר השקיפות. בחברה יודעים כבר כבר יומיים על התקלה אבל לא טרחו לספר לנו הצרכנים, והחברה הייתה צריכה להודיע! יש לנו את הזכות המלאה לדעת".

עוד כותבת מרציאנו: "חמור מכך, כבר שלשום הגיע המידע לכתבתנו אדוה דדון שבדקה עם החברה האם נכון שיש "זיהום" באריזות המוצרים. אבל במקום להודות, ביונילוור הכחישו חלק מהמידע והמשיכו להסתיר. והנקודה הכי חמורה, גם משרד הבריאות לא עודכן בזמן. מבחינתי זה לא משבר חיידקים אלא משבר אמון!".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"בחברה העבירו מסר שלא מדובר בסיפור הראוי לפרסום"

"מי שמנהלת את המשבר היא המנכ"לית ענת גבריאל. היא גם זו שהחליטה להסתיר מהציבור את דבר הזיהום ולמסור לתקשורת גרסה שאינה נכונה"

כתבת הצרכנות של TheMarker, עדי דברת-מזריץ, אף פרסמה היום כתבה נוספת בנושא, שבה הודתה כי גם עליה ניסו להפעיל לחצים שלא לפרסם את הסיפור: "במהלך שיחות רבות ש-TheMarker ניהל עם דוברות יוניליוור אתמול הקפידו בחברה לנסות ולהעביר את המסר שלא מדובר בסיפור הראוי לפרסום: 'אנחנו חייבים לדעת מי מנסה להאכיל אותך בשטויות האלה', 'כבר פנו עיתונאים נוספים והבינו שאין פה סיפור' - אמרו וניסו שוב ושוב להעביר את המסר שבסך הכל עצרו מוצרים לבדיקה, בטח בגלל בעיה בערכים תזונתיים ולא יותר מכך.

מירב קריסטל, כתבת הצרכנות של ynet, פרסמה גם היא טור בנושא וכתבה כי "בימים האחרונים פנתה התקשורת מספר רב של פעמים ליוניליוור בעקבות מידע שהתקבל על תקלה חמורה בפס הייצור של קורנפלקס ודליפקאן. אלא שביוניליוור בחרו להכחיש מכל וכל את הדברים. גם לרשתות השיווק הוצג מצג שווא. 'הם סיפרו לנו שיש מחסור בגלל ביקושים אדירים למוצר', סיפר בכיר באחת מרשתות השיווק הגדולות בישראל. 'עכשיו מתברר שזה היה פשוט שקר מוחלט. ההתנהלות שלהם הזויה'.

קריסטל אף מציינת בטורה כי "מי שמנהלת את המשבר היא המנכ"לית ענת גבריאל. היא גם זו שהחליטה להסתיר מהציבור את דבר הזיהום ולמסור לתקשורת גרסה שאינה נכונה. זו לא הפעם הראשונה שהתנהלותה של גבריאל מסבכת את יוניליוור".

דדון בחרה שלא להגיב אבל אישרה את הפרטים.

מיוניליוור נמסר בתגובה: "בכל שיחות נציגינו עם התקשורת הסברנו שכל המוצרים המשווקים שנמצאים על המדפים, תקינים ובטוחים לשימוש וזהו אכן המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully