וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החסימה של לפיד בפייסבוק – התנהגות בלתי הולמת"

29.8.2016 / 19:45

הבלוגר תומר אביטל עתר לוועדת האתיקה של הכנסת נגד לפיד, בעקבות החסימה שביצע נגדו בעמוד הפייסבוק שלו, עליה פורסם בוואלה ברנז'ה. אביטל: "החסימה פוגעת בעבודתי העיתונאית, ומונעת מהציבור שגולש בדף שלו לראות כי זה מתעלם משאלותיי"

ספק 500

הבלוגר העצמאי תומר אביטל, מ"100 ימים של שקיפות", המסקר את הכנסת, עתר היום (שני) לוועדת האתיקה של הכנסת נגד יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בטענה ל"התנהגות בלתי הולמת". זאת בעקבות החסימה שביצע נגדו לפיד בעמוד הפייסבוק שלו, עליה פורסם בוואלה ברנז'ה בשבוע שעבר. אביטל מבקש מהוועדה לזמן את לפיד לדיון - ולהורות לו להסיר את החסימה, לקבוע קריטריונים שקופים לחסימה ולנזוף בו על התנהלות לא מכובדת.

בסוף השבוע התעמתה מנהלת הניו-מדיה של לפיד עם הטענות שהועלו בכתבה בוואלה ברנז'ה. צפו בראיון באדיבות חדשות 2.

לטענת אביטל, "אין ביכולתי לנהל שיחה על גבי עמוד הפייסבוק של ח"כ לפיד או לשאול אותו שאלות. מיותר לציין שלא קיללתי, לא ציינתי עובדות שאינן נכונות, ולא קידמתי מאבק פוליטי כלשהוא בהקשר שונה מתוכן הסטטוס אותו פרסם ח"כ לפיד. חסימה זו לא רק שפוגעת בעבודתי העיתונאית, אלא גם מונעת מהציבור שגולש בדף של ח"כ לפיד לראות כי זה מתעלם משאלותיי, וחשוב מכך: את השגותיי על דבריו של חבר הכנסת".

לפיד ב-2012: "הוועדים שולטים במפלגת העבודה - יחימוביץ' לא תיגע בהם". דניאל בוק
"אמור להיות מופת לדמוקרטיה". לפיד/דניאל בוק

עוד אומר אביטל כי "הדף של ח"כ לפיד, אשר מנוהל גם על ידי צוות הממומן מכספי ציבור, אמור להיות מופת לדמוקרטיה המאפשר לכל אדם לנהל שיג ושיח עם חבר הכנסת לצד אזרחים אחרים. אולם, החסימה השרירותית מונעת זאת. זירת הדיון הדיגיטלית בדפי הפוליטיקאים יכולה לשמש לדיון פורה ומעמיק. חבל שבמקום זאת אצל חלק מהנבחרים היא משמשת להאדרה עצמית. כמו כן נראה כי ח"כ לפיד דווקא כן בוחר להותיר את הגולשים המגדפים בעמודו, אולם אלו המציעים ביקורת עומק ותגובות ענייניות מושלכים החוצה".

בשבוע שעבר אביטל סיפר לוואלה ברנז'ה כי "אחרי שכתבתי בפייסבוק שלפיד חסם אותי, הרבה אנשים סיפרו לי שהוא חסם גם אותם – ועל סיבות לא ענייניות. במקרה שלי, הוא העלה פוסט על ביקורת (על כך שצריכה להיות ביקורת וכו') אז כתבתי לו: אם אתה בעד ביקורת למה אתה לא עונה לשאילתות העיתונאיות שאני שולח לך? הוא מחק וחסם אותי. מאז אני כל הזמן רואה אותו כותב דברים נוראיים בפייסבוק – ואני לא יכול להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully