וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כיפור של התקשורת? רון ירון לא חושב שטעה

16.11.2016 / 15:24

כמה ימים בלבד לאחר שה"ניו יורק טיימס" הודה שטעה בסיקור הבחירות האחרונות ונכשל בחיזוי תוצאות האמת, ירון שלח לעובדים מייל מפתיע: "כשמדברים על יום כיפור של התקשורת, 'ידיעות אחרונות' אינו חלק ממנו"

רון ירון. אביגיל עוזי,
הראשון לזהות. רון ירון/אביגיל עוזי

התקשורת הישראלית כשלה בניבוי תוצאות הבחירות בארה"ב? לא אם תשאלו את עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון אשר שלח בתחילת השבוע מייל לעובדים ובו כתב שהסיקור בעיתונו הצליח בזיהוי הסחף לטראמפ. המכתב אשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה נשלח לעובדי "ידיעות אחרונות" כמה ימים בלבד לאחר שאפילו ה"ניו יורק טיימס" הודה שטעה בסיקור הבחירות האחרונות ונכשל בחיזוי תוצאות האמת.

במכתב בחר ירון את הדוגמאות אשר לטענתו מוכיחות את הסיקור ההגון אשר צפה את פני העתיד וכתב: "למרות ההפתעה מהתוצאות, כשמדברים על "יום כיפור" של התקשורת, 'ידיעות אחרונות' אינו חלק ממנו... בחודש האחרון הדגשנו שוב ושוב שטראמפ מתחזק ושיש בהחלט אופציה ריאלית שהוא ייבחר. אני מצרף כמה שערים לדוגמא. אורלי אזולאי נוסעת עם טראמפ לפלורידה, מסתובבת בין 'האזרחים הפשוטים' ושומעת שרק 'טראמפ יתקן את אמריקה'".

עוד נכתב כי "באותו יום דיווחנו על סקרים שמנבאים שטראמפ מתחזק במדינות המפתח. 8 ימים לבחירות הכותרת הראשית מבשרת: הקרב צמוד. 6 ימים לבחירות כבר דיווחנו על כך שטראמפ בעלייה ומוביל באחוז. ובשישי שעבר, בגיליון המסכם של המוסף לשבת, בחרנו להבליט בשער דווקא את המועמד טראמפ, בזכות הטקסט של נחום ברנע, שנכתב - כמו תמיד אצלו - אחרי עבודת רגליים בשטח הבחירה".

ירון, באופן טבעי, בחר את הדוגמאות המאוזנות יותר, אולם יש לציין שהתמונה שהוא מצייר איננה בהכרח זו המלאה. כך לדוגמא, בגיליון שפורסם ב-16.10, שלושה שבועות בלבד לפני הבחירות, הכותרת בעמוד הראשון של העיתון הייתה: "כבר מכין את התירוצים" לצד תמונה של טראמפ. גם באשר לברנע, ראוי לזכור כי שבוע לפני כן, ב-10.10, כתב הפרשן הבכיר של העיתון בעמודי הדעות: "יכולות להיות עוד הפתעות, אבל הזמן שבו טראמפ יכול היה לירות במישהו בשדרה העמוסה ביותר במנהטן ולצאת ללא פגע עבר ללא שוב. אפילו טראמפ מבין את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully