וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ניו יורק טיימס" מודה: "פישלנו בנושא טראמפ"

וואלה ברנז'ה

13.11.2016 / 14:36

במכתב לא שיגרתי שפרסם מו"ל העיתון הוא מבטיח "לחזור לדווח על המתרחש בעולם ובאמריקה באופן הוגן ומאוזן, כזה המשקף את כל נקודות המבט הפוליטיות ואת החוויות השונות של כולם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רדו מגורדי השחקים". מטה העיתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אכזבת התקשורת מתוצאת הבחירות בארה"ב - ומכישלונה בחיזוייה - ממשיכה להדהד: ביום שישי האחרון כתב מו"ל ה"ניו יורק טיימס", ארתור סלצברגר ג'וניור, מכתב לקוראים שבו הבטיח "לעשות חשבון נפש יסודי כדי לברר לעומק היכן שגינו בסיקור מערכת הבחירות". עוד כתב, "נחזור לדווח על המתרחש בעולם ובאמריקה באופן הוגן ומאוזן, כזה המשקף את כל נקודות המבט הפוליטיות ואת החוויות השונות של כולם". בטיימס אף הודו כי התנהלותם הייתה מוטה לטובת הדמוקרטים, גם אם "לא מתוך כוונה להוליך שולל".

המכתב הלא שיגרתי נכתב כתגובה לביקורת שהשמיעה ליז ספייד, העורכת הציבורית של הטיימס, שתפקידה לוודא כי העיתון נצמד לכללי האתיקה העיתונאית. ביום רביעי האחרון, לאחר שהתבררו תוצאות הבחירות, פירסמה ספייד באתר מאמר חריף נגד כתבי העיתון, תחת הכותרת: "רוצים לדעת מה אמריקה חושבת? אולי פשוט תשאלו". במאמר היא ציטטה מכתב למערכת העיתון שכתב תושב מישיגן: "אנא מכם, רדו מגורדי השחקים והצטרפו אל העם".

בנוסף, ספייד אף האשימה את ה"ניו יורק טיימס" בסיקור לקוי ובעייתי של המחנה הרפובליקני, שהסתכם "ביצירת קריקטורה צרה של אותם אנשים". לטענתה, "הציבור ציפה לראות ניצחון דמוקרטי, אולי אפילו ניצחון מוחץ. הצופים קיבלו מצג שווא שלפיו קלינטון לא יכולה להפסיד. הסיקור היה מוטה ומנע מהקוראים להבין שלטראמפ יש סיכוי סביר לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully