וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל על הרפורמה לשיתוף תכני ספורט: "אנחנו לא נקרוס תחת הלחץ"

30.1.2017 / 15:20

ועדת הכלכלה של הכנסת ממשיכה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הרפורמה לשיתוף תכני ספורט, והחלה להצביע על סעיפי הצעת החוק. היו"ר כבל: "טובת הציבור תבוא לפני טובתם של בעלי העניין, ואם הממשלה חושבת שההצעה לא טובה היא יכולה למשוך אותה"

ראיון עם איתן כבל. צילום מסך
ח"כ איתן כבל/צילום מסך
ח"כ יעקב פרי: "כולנו נתונים למערכת לוביסטית, מצד כל הגורמים. אני סבור שהדיון צריך להגיע למצב שנטיב עם הלקוחות שצופים בספורט. ברור שיהיו כאלה שיפגעו יותר או פחות, ואני בעד להתחיל להצביע על ההצעה"

ועדת הכלכלה של הכנסת ממשיכה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הרפורמה לשיתוף תכני ספורט, שנועדה להגביר את התחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית. בישיבה שנערכה היום (שני) החלה הוועדה להצביע על סעיפי ההצעה. עד כה קידום הצעת החוק עוכב על ידי כל הצדדים, כולל הממשלה. לפני כחודש החליטה הוועדה לפצל את ההצעה מתוך חוק ההסדרים, ולפני כשבועיים החלה לדון בה כהצעת חוק נפרדת.

הצעת החוק נועדה לחייב מפיקים של ערוצי הספורט למכור את הערוצים לכל ספק תוכן ופלטפורמה (הוט, יס וסלקום) שירצו בכך, ולקבוע את המנגנון שאמור להביא את הצדדים לידי הסכמה על המחיר. יו"ר הוועדה, איתן כבל, אמר כי יש לחצים אך הצעת החוק היא טובה לציבור ולכן צריך לקדם אותה. "אנחנו לא נקרוס תחת הלחץ, טובת הציבור תבוא לפני טובתם של בעלי העניין, ואם הממשלה חושבת שההצעה לא טובה היא יכולה למשוך אותה", אמר.

ח"כ יעקב פרי התייחס גם הוא ללחצים ואמר כי "כולנו נתונים למערכת לוביסטית, מצד כל הגורמים. אני סבור שהדיון צריך להגיע למצב שנטיב עם הלקוחות שצופים בספורט. ברור שיהיו כאלה שיפגעו יותר או פחות, ואני בעד להתחיל להצביע על ההצעה". ח"כ אוסאמה סעדי הוסיף כי "לא יעלה על הדעת שנשלם מאות שקלים בחודש להוט ויס, בעוד שיש אחרים שמציעים כמעט את אותה חבילה בכמה מאות שקלים בשנה".

ח"כ עיסאווי פריג' אמר כי צריך להחיל את חובת המכירה גם על מפעלי הספורט, ולא רק על הערוצים. לכך הגיב כבל ואמר כי כפי שכבר הבהיר בעבר, בשלב זה אין בכוונתו לדון בחובת המכירה של המפעלים.

"צ'רלטון מנסה לעוור את עיניכם"

"יש הבדל בין זכויות למוזיקת רקע, שהפלטפורמות משלמות עבורה גם כיום, לבין זכויות שידור על מפעלים ומשחקים. מה שנציג צ'רלטון מנסה לעשות, באצטלה שהוא דואג למוזיקה, זה למנוע את חובת המכירה ולשלוח אותי לחפש את בעל הזכויות בשווייץ"

במהלך הישיבה החלה הוועדה לדון ולאשר חלק מסעיפי ההגדרות להצעת החוק והחלה לדון בסעיף שנועד לחייב את בעלי ערוצי הספורט למכור את הערוץ לכל ספק תוכן שיבקש. במהלך הדיון אמר עו"ד תמיר אפורי, שייצג את חברת צ'רלטון, כי בעלי הערוצים יכולים למכור רק את מה שיש להם. למשל, לטענתו, בערוצי הספורט מושמעים קטעי מוזיקה שהזכויות עליהם אינן שייכות לבעלי הערוץ ולכן הם לא יכולים למכור אותה.

בתגובה לדברים, סמנכ"לית הרגולציה של יס, מיכל רפאלי כדורי, אמרה כי "הוא מנסה לעוור את עיניכם. יש הבדל בין זכויות למוזיקת רקע, שהפלטפורמות משלמות עבורה גם כיום, לבין זכויות שידור על מפעלים ומשחקים. מה שהוא מנסה לעשות, באצטלה שהוא דואג למוזיקה, זה למנוע את חובת המכירה ולשלוח אותי לחפש את בעל הזכויות בשווייץ". אפורי השיב כי הוא יכול למכור זכויות שידור רק של מה שיש לו ומי שמכתיב לו את החוזה בעניין הם בעלי זכויות בינלאומיים.

מנכ"ל one, אודי מילנר, הסביר כי כאשר הערוץ רצה להעביר זכויות לסלקום הוא היה צריך להודיע על כך לבעל הזכויות שאיתו חתם את החוזה, להסביר לו מי זו סלקום ועל איזה תשתית יועברו השידורים – ורק אז יכל לקבל את האישור. לדבריו, אם פרטנר תבקש גם היא לרכוש את התוכן הוא יצטרך לקבל שוב אישור לכך.

בנוגע לשאלה האם האישור כרוך בתשלום נוסף, מילנר השיב כי לפעמים יתבקש תשלום נוסף. ח"כ חאג' יחיא אמר כי צריך להיות ברור שמעתה והלאה מי שרוכש למשל את הליגה הספרדית – הוא יוכל להעביר אותה בכל הפלטפורמות בישראל, ללא צורך באישור מחדש כל פעם. כבל אמר כי החוק לא יחול רטרואקטיבית על הסכמים שכבר נחתמו, אך בעתיד מי שירצה לרכוש תוכן יצטרך לקחת בחשבון שעליו לאפשר לכל הפלטפורמות בישראל גישה לאותו תוכן ובהתאם לכך אושר הסעיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully