וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל מי שמעכב את הרפורמה לשיתוף תכני ספורט - פוגע בצרכנים"

9.1.2017 / 15:10

ועדת הכלכלה של הכנסת חידשה את הדיון ברפורמה לשיתוף תכני ספורט. יו"ר הוועדה כבל: "תוך שבועיים נעלה להצבעה את ההצעה שתאפשר חובת מכירה של הערוצים"

איתן כבל. איציק הררי, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ איתן כבל/מערכת וואלה! NEWS, איציק הררי
כבל: "המשימה שלנו להוציא את התוצאה הטובה ביותר עבור הציבור, וכל מי שמעכב - פוגע בצרכנים"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, חידשה היום (שני) את הדיונים ברפורמה לשיתוף תכני ספורט. בתום הישיבה הבהיר יו"ר הוועדה כי בכוונתו להעלות את ההצעה - שתאפשר חובת מכירה של הערוצים - להצבעה בתוך שבועיים. לטענת כבל, "הכוונה היא להוציא את התוצאה הטובה ביותר עבור הצרכנים".

כזכור, לפני כחודש הוחלט לפצל את הרפורמה מתוך חוק ההסדרים, שנועדה להגביר את התחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית. כבל התייחס לפניות לעכב את אישור ההצעה ואמר כי "הצלחנו למצוא מתווה הגון לכל הצדדים, אלא שפתאום כולם נזכרו. מנכ"ל משרד התקשורת פתאום נזכר להקים ועדה חדשה, למרות שזה היה חלק מדו"ח פילבר, מנכ"ל האוצר ביקש שלא להצביע כי הוא 'טרם הספיקותי לעיין' בהצעה שמונחת מה-25 בדצמבר, ופתאום מועצת הכבלים והלוויין שולחת שדרים. המשימה שלנו להוציא את התוצאה הטובה ביותר עבור הציבור, וכל מי שמעכב - פוגע בצרכנים".

כבל הסביר כי ההצעה שזכתה לתמיכת רוב חברי הכנסת תקבע כי הצדדים ינהלו ביניהם מו"מ במשך 3 חודשים ללא התערבות. במידה ולאחר חודשיים הצדדים לא יגיעו להסכמות, הם יוכלו לבחור בורר מתוך רשימה שתקבע מועצת הכבלים והלוויין, בהתאם לפרמטרים שתאשר ועדת הכלכלה. לבורר יינתנו עוד 30 יום להכריע בין הצדדים, ולאחר הכרעתו ניתן יהיה להעלות לאוויר. אמת המידה שיקבע הבורר תחול גם רטרואקטיבית, במקרה שאחד הצדדים יפנה לבית המשפט.

מועצת הכבלים והלוויין: לא שולבנו בדיונים בחודש האחרון

מועצת הכבלים והלוויין טענה כי מאז שהוועדה החליטה לפצל את ההצעה מחוק ההסדרים, היא לא שולבה בדיונים - בתגובה אמרו באוצר כי "קשה להיות משולבים במשהו שלא קורה"

ח"כ יואב קיש (הליכוד) תמך בהצעה ואמר כי היא מאפשרת עלייה לאוויר תוך 4 חודשים לאחר תחילת המשא ומתן, בהתערבות מינימלית. ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) הוסיף כי מדובר במתווה מאוזן. ח"כ רועי פולקמן (כולנו) הזכיר כי צריך לטפל גם בחובת המכירה של המפעלים. עם זאת, ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה כי צריך להחיל את ההסדר של מועצת הכבלים והלוויין - החל היום על הוט ויס ומונע מהן בלעדיות - גם על הפלטפורמות החדשות (סלקום ובעתיד פרטנר). כבל השיב כי ההצעה נדחתה על ידי חברי הכנסת כבר בדיונים במסגרת חוק ההסדרים.

כבל מתח ביקורת על משרד התקשורת והמנכ"ל, שלמה פילבר, שביקש לעצור את הדיון כדי לבחון את ההצעה מחדש. ראש מטה שר התקשורת, עו"ד רן שטרית, הסביר כי השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי (הליכוד), מתכוון לאמץ את מסקנות פילבר לאחר בחינה נוספת של שימועים בכתב, שצפוי להסתיים באמצע פברואר.

עו"ד איתמר חרמון, ממועצת הכבלים והלוויין, התייחס למכתב ששלחה יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי שגב לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, ואמר כי המועצה תומכת בהצעה אך חושבת שהיא צריכה לכלול גם את חובת המכירה של מפעלי הספורט. הוא הוסיף כי בחודש האחרון, מאז שהוועדה החליטה לפצל את ההצעה מחוק ההסדרים, המועצה לא שולבה בדיונים. נציג האוצר, אסף ורסצוג, אמר בתגובה כי "קשה להיות משולבים במשהו שלא קורה". כבל מתח ביקורת על כך שהמועצה נזכרה רק עכשיו בדברים שהיו מונחים על שולחן הוועדה במסדרת דיוני הצעת חוק ההסדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully