וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפספוס הגדול של התאגיד: מדוע לא חשף את ההטרדה של קינן?

7.2.2017 / 14:11

לוואלה ברנז'ה נודע כי הפרשה המסעירה של ההטרדה המינית לכאורה של ציון קינן שנחשפה בחדשות 2, הגיעה גם ל"כאן בהקמה". ואולם, בשל אי-מוכנות לעלות איתו לשידור מצד מנהלת חטיבת החדשות דאז - התאגיד פיספס את הפרסום הראשון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החליטו לרדת מהסיפור? שלומית אברהם-גלוברזון ואלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אברהם-גלוברזון עודכנה בפרטי התחקיר, אך לאחר התייעצות עם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ - ופנייה ליח"צן זמיר דחב"ש – שניהם החליטו לרדת מהסיפור

לכל עיתונאי יש רשימה של "פספוסים", אך להפסיד את אחת מהחשיפות הגדולות של 2016 זה לא דבר של מה בכך, ובוודאי מותיר תחושת החמצה עמוקה. סיפור נוסף שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, עלול לשפוך אור על האופי שבו התמודדו במערכת תאגיד השידור עם תחקירים מורכבים, טרם עזיבתה של מנהלת חטיבת החדשות שלומית אברהם-גלוברזון.

הפרטים על ההטרדה המינית לכאורה של מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן, הגיעו בתחילה גם לכתבת התחקירים בתאגיד, רויטל חובל. ואולם, למרות זאת אתר "כאן בהקמה" לא היה הראשון שחשף את הפרשה המסעירה, אלא אילנה דיין - אשר פירסמה אותו בחדשות 2 בתחילת נובמבר.

גורם המעורה בפרטים טוען כי אברהם-גלוברזון ידעה על התחקיר, אך לאחר התייעצות עם מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ - ופנייה ליח"צן זמיר דחב"ש – שניהם החליטו לרדת מהסיפור. מנגד, גורם בכיר בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי הם לא רצו לרדת מהסיפור. הגורם אף מודה כי אכן הסיפור היה אצלם ואמר כי "זו הייתה תקלה". לטענתו, אברהם-גלוברזון וקובלנץ ביקשו לבדוק שוב את הפרטים ולאמת אותם, ולכן הם פיספסו את החשיפה לטובת חדשות 2 – שגם עבדו במקביל על הסיפור.

מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן. נובמבר 2015. ראובן קסטרו
מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן. נובמבר 2015/ראובן קסטרו

גם רביב דרוקר פיספס

יש לציין כי גם רביב דרוקר מחדשות 10 צייץ בטוויטר כמה דקות לאחר הפרסום בחדשות 2 שמדובר בקינן (דיין לא נקבה בשמו של קינן, אלא כינתה אותו בכיר בבנק), כך שגם הוא פיספס את החשיפה הראשונית.

גורם נוסף סבור כי מלכתחילה התחקיר תוכנן להתפרסם כשת"פ בין התאגיד לחדשות 2 – ואולם, אם כך הדבר מדוע הקרדיט שניתן בשידור על ידי דיין לא היה ל"כאן בהקמה", אלא ישירות לחובל, שכזכור בעבר עבדה כתחקירנית ב"עובדה", (ולתחקירן שחר אלתרמן מ"עובדה"). זאת כאשר בשת"פ בתחקיר המוהלים בזמנו, ניתן קרדיט במפורש גם ל"כאן בהקמה" וגם לכתב אוריה אלקיים. יש לציין כי באתר התאגיד עלה פולו לפרשה של בנק הפועלים רק כעבור יומיים.

מ"כאן בהקמה" נמסר: "כגוף בהקמה אנחנו גאים בהישגי הכתבים שלנו ובטוחים כי עם עלייתנו לשידור ב-30.4.2017 תמשיך חטיבת החדשות של כאן לייצר לציבור אייטמים חשובים ובלעדיים בכל פלטפורמות השידור".

שלומית אברהם-גלוברזון מסרה: "הייתה לנו בהחלט כוונה לפרסם את הידיעה על קינן. לצערי, אילנה דיין הקדימה אותנו".

חובל סירבה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully