וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על האפיקים מגיע להנגבי; אפשרות כי קשת, רשת וערוץ 10 יקבלו את 1-3

19.2.2017 / 17:15

לוואלה ברנז'ה נודע כי בקרוב צפוי להיערך במשרד התקשורת דיון הכנה לגיבוש המלצות בנושא מעבר אפיקי 22 ו-10. גורם במשרד התקשורת: "האפיקים 12-16 אכן בעייתיים מבחינה שיווקית. שר התקשורת יכול לשנות זאת ללא חקיקה"

ח"כ צחי הנגבי, הכנסת, 13 ביולי 2015. יותם רונן
בידיים שלו. שר התקשורת הנגבי/יותם רונן

לאחר שבשבוע שעבר שלח מנכ"ל רשת, אבי צבי, מכתב ובו ביקש לבחון מחדש את מעבר האפיקים של 22 ו-10 למספרים 12-16, לוואלה ברנז'ה נודע כי בקרוב צפוי להיערך במשרד התקשורת דיון הכנה לגיבוש המלצות בנושא לשר התקשורת החדש, צחי הנגבי. בדיון ישתתפו מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' ויו"ר מועצת הכבלים והלווין ד"ר יפעת בן חי-שגב. זאת לקראת פגישה שצפויה להיערך יותר מאוחר עם הגופים שביקשו את הבקשה – כאשר בינתיים מדובר רק בזכיינית ערוץ 2 רשת.

כאמור, צבי ביקש במכתבו להיפגש עם שר התקשורת (שאז עוד היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע בשבוע שעבר על מינויו הזמני של הנגבי לתפקיד), פילבר, בן חי-שגב ומדז'יבוז' – בבקשה לבחון מחדש את הזזת ערוץ 2 וערוץ 10 לאפיקים 12-16. לפי המכתב, צבי מעוניין "לבחון מחדש את הרציונל" – לפיו הבחירה צריכה להיעשות בין אפיקים 12 עד 16, ולבחון "חלופות אפשריות" למספרים אלה לרשת, קשת וערוץ 10.

בינתיים, ברשות השנייה ממשיכים לעבוד על הוצאת המכרז לאפיקים 12-16. גורם במשרד התקשורת סבור שהבקשה של צבי הגיונית. הגורם אמר לוואלה ברנז'ה כי "האפיקים 12-16 הם אכן בעייתיים מבחינה שיווקית". הוא מעריך כי "רשת, קשת וערוץ 10 יבקשו אפיקים אטרקטיביים יותר, כמו 1-3". יש לציין כי בהרבה מהמדינות, ערוצי הברודקאסט ממוקמים במספרים 1-5 בממיר ורק לאחר מכן נמצאים ערוצי הכבלים.

ההחלטה לתת את מספרי אפיקים 12-16 לקשת, רשת וערוץ 10 הייתה של כחלון, בחוק שנוסח עוד בימיו כשר התקשורת לפני כחמש שנים. הגורם הוסיף כי "מי שיכול לשנות את זה הוא שר התקשורת הנגבי – ולא נדרשת חקיקה אלא רק חתימה שלו". למספרי האפיקים יש חשיבות רבה והשפעה על הרייטינג. ממחקרים עולה כי לכל מספר באפיק יש השפעה שונה על הרגלי הצפייה, ולפעמים מספר אחד נוסף להקלקה יכול להוות את ההבדל בין צפייה לאי-צפייה בערוץ.

ברקע לכל יש שמועות על כך שלאחרונה מתבצעת עבודת מטה במשרד התקשורת כדי להאריך את הזיכיון של ערוץ 2 לעוד 3 שנים – ואולם אלה מוכחשות בכל תוקף על ידי כל הגורמים הרשמיים במשרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully