וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הפיצול הקרב: ברשת קוראים לבחון שוב את שינויי ערוצים 2 ו-10 בשלט

16.2.2017 / 13:22

אתמול שלח מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 אבי צבי מכתב לשר התקשורת נתניהו בבקשה שיבחן מחדש את הנושא. באוקטובר האחרון אמר לוואלה ברנז'ה גורם בכיר בתעשייה כי "זאת תהיה כנראה אחת מההקלות שרשת תקבל"

אבי צבי. אודי פורטל, מערכת וואלה! NEWS
אבי צבי/מערכת וואלה! NEWS, אודי פורטל

מנכ"ל רשת, אבי צבי, קורא לבחון מחדש את הזזת ערוץ 2 וערוץ 10 לאפיקים 12-16. אתמול (רביעי) שלח מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 מכתב לשר התקשורת בנימין נתניהו בבקשה שיבחן מחדש את הנושא. לפי המכתב, צבי מעוניין "לבחון מחדש את הרציונל" – לפיו הבחירה צריכה להיעשות בין אפיקים 12 עד 16, ולבחון "חלופות אפשריות" למספרים אלה לרשת, קשת וערוץ 10.

ברשות השנייה מכינים בימים אלו את המכרז לבחירת האפיקים החדשים לערוצים. כזכור, ערוץ 2 אמור להתפצל על פי החוק באוקטובר, כאשר רשת וקשת יעברו לשדר בשני ערוצים נפרדים 7 ימים בשבוע. במסגרת הפיצול, ערוץ 2 יאבד את האפיק הנכסף 22 – מה שיגרום לשינוי בהרגלי הצפייה של רבים, וישנה את מאזן הכוחות ברייטינג.

ברקע יש לציין כי השבוע פורסם שנתניהו צפוי לוותר בקרוב על תיק התקשורת, כשעדיין לא ברור מי יחליפו בתפקיד. זאת כאשר השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, ושרת התרבות, מירי רגב, מובילים במירוץ למשרד התקשורת. בנוגע להחלטה על מספר האפיק, שר התקשורת אמור להיוועץ עם יו"ר הרשות השנייה, אווה מדז'יבוז', ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב.

באוקטובר האחרון אמר לוואלה ברנז'ה גורם בכיר בתעשייה כי "לא אתפלא אם בסוף אפיק 22 יישאר אצל רשת, זאת תהיה כנראה אחת מההקלות שהזכיינית תקבל". הגורם הסביר כי "אודי אנג'ל מאוד מקורב לנתניהו - ולראש הממשלה יש עניין שרשת תשדר 7 ימים בשבוע. הוא אפילו יהיה מוכן לתת מספר הקלות ביישום המלצות דו"ח פילבר כדי שרשת תוכל ליהנות מהן – מה שאי אפשר להגיד שהוא יעשה לקשת".

עוד אמר הגורם, כרגע נתניהו דווקא רוצה ללכת שוב על אופציית הארכת הזיכיון - בשביל למנוע מקשת ורשת רישיון. "נתניהו לא משתגע מעניין הרישיון, כי הוא מבין ששם נגמרת ההשפעה שלו עליהם. הוא לא מחזיק אותם יותר 'בביצים'", אמר. הוא הוסיף כי "באחזקה משותפת של קשת ורשת בחברת החדשות (בשלוש שנים הקרובות) – לא יהיה לנתניהו יותר מנוף לחצים על הזכייניות והן יוכלו לעשות לו את המוות. וצריך לזכור שזאת התקופה שבה צפויה להיערך מערכת הבחירות הבאה בישראל. אז נתניהו יעדיף לתת להן רישיונות רק אחרי הבחירות הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully