וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש נעמד לצד עובדי הרשות: יש לאפשר פרישה מרצון

23.2.2017 / 9:18

ביה"ד לעבודה דן בעתירה שהוגשה על ידי אגודת העיתונאים בירושלים וקבע כי יש לבחון כל בקשת פרישה של עובד, כאשר האוצר יצטרך לנמק בפירוט כל סירוב לפרישה; האוצר ואגודת העיתונאים סיכמו על שיפור תנאי הפרישה של 140 עובדים

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו

בית הדין לעבודה דן אתמול (רביעי) בעתירה שהוגשה על ידי אגודת העיתונאים בירושלים כנגד משרד האוצר, בנושא הקפאת הפרישה של עובדי רשות השידור. בסיום הדיון נקבע כי יש לחדש את פרישת העובדים. הפרישה חודשה על בסיס אינדיבידואלי, כלומר - כל בקשה תיבחן לגופה, כאשר האוצר יצטרך לנמק כל סירוב בפירוט.

באגודת העיתונאים הביעו סיפוק מתוצאות הדיון. ואולם, כתב בכיר ברשות אמר לוואלה ברנז'ה כי "אמנם זה שינוי לעומת ה'לא' הגורף של האוצר לפרישת עובדים – אך עדיין זה לא שינוי דרמטי". זאת מכיוון שמבחינה מעשית האוצר עדיין יכול לטרפד את בקשת הפרישה של עובדים. הדיון הבא בנושא נקבע לחודש מאי.

ברקע לכך, השבוע פורסם בוואלה ברנז'ה כי בתאגיד השידור זועמים על כך שהרשות לא משחררת עובדים שחתמו, על מנת שיעברו מיידית ויסייעו בהליך ההקמה. כעת, לאחר שנפתרה חלקית סוגיית הקפאת הפרישה, והרשות יכולה לשחרר חלק מהעובדים בפועל, מעניין לראות האם זה יזרז את שחרור העובדים מהרשות ל"כאן בהקמה".

כזכור, בתחילת נובמבר פורסם בוואלה ברנז'ה שהאוצר הקפיא את הפרישות מהרשות, כאשר בתחילה תוכנן להשאיר את המצב הקיים עד שהצוות המיוחד של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר (שהוקם כדי לגבש פתרון למשבר התאגיד) יסיים את עבודתו.

ואולם בתחילת ינואר האוצר הבהיר כי הקפאת פרישת העובדים תהיה תקפה עד שלא תיפתר סופית סוגיית סגירת הרשות והקמת התאגיד. אחד הפתרונות שהוצעו לעובדים שרוצים לעבור לתאגיד, מבלי לאבד את זכותם לקבל פיצויי פרישה, היה יציאה לחופשה ללא תשלום - אך הם סירבו לכך.

ישופרו תנאי הפרישה של עובדי הרשות עם פנסיה צוברת חדשה

בתוך כך, היום סוכם על שיפור תנאי הפרישה של 140 עובדים ברשות. בפגישה שנערכה בין יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, אחיה גנוסר, לבין אפי מלכין, סגן הממונה על השכר - משרד האוצר הביע נכונות לשפר את תנאי הפרישה של עובדי הרשות המועסקים בתנאים של פנסיה צוברת חדשה, שקופחו בהסכמי הפרישה של הרשות.

מדובר בעובדים שבהסכם הפרישה המקורי שנחתם בשנת 2009 לא הוסדרו תנאי פרישתם – מכיוון שהנחת העבודה דאז הייתה שלא יפרשו, וימשיכו לעבוד ברשות למשך שנים רבות. ואולם, לאחר חקיקת חוק רשות השידור, התברר כי הם מקופחים באופן משמעותי ביחס לעובדים המועסקים בפנסיה צוברת וותיקה ופנסיה תקציבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully