וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות זועמים: האוצר הקפיא את הפרישה עד להכרעה בתאגיד

3.1.2017 / 11:14

בזמן שהעלייה לאוויר של התאגיד נדחית שוב ושוב ועובדי "כאן בהקמה" מהלכים בין הכיסאות - גם עובדי רשות השידור המעוניינים לפרוש לא מקבלים היתר. ומה אומרים בתגובה באוצר? וואלה ברנז'ה עם הטענות הקשות שמאחורי הפרטים היבשים

שר האוצר משה כחלון בכנס פיתוח הצפון במעלות תרשיחא, 26 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
שר האוצר משה כחלון בכנס פיתוח הצפון במעלות תרשיחא, 26 בדצמבר 2016/אדריאן הרבשטיין
הגורם מסביר כי מי שנמצאים בבעיה הגדולה הם דווקא הטאלנטים של הרשות, החתומים על חוזים אישיים

בזמן שתאריך העלייה לאוויר של תאגיד השידור נדחה שוב ושוב, כאשר המועד הסופי לבינתיים נקבע לסוף אפריל, לא רק ב"כאן בהקמה" ממתינים להחלטה הסופית של הממשלה אלא גם עובדי רשות השידור – כשהפעם על הפרק סוגיית הקפאת הפרישה של העובדים.

בתחילת נובמבר נחשף בוואלה ברנז'ה כי משרד האוצר הקפיא את פרישת עובדי הרשות לתקופה שהייתה אמורה להימשך בתחילה כ-3 שבועות, עד שהצוות המיוחד של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, שהוקם כדי לגבש פתרון למשבר התאגיד, יסיים את עבודתו. אך בזמן שהתיקון לחוק התאגיד כבר היה אמור לעבור אתמול (שני) בקריאה שנייה ושלישית, ולמרות שבאוצר הכחישו בזמנו שהקפיאו את פרישת העובדים, לוואלה ברנז'ה נודע כי מאז הקפאת הפרישה עדיין חלה על עובדי הרשות – כאשר באוצר סוף סוף מודים בכך ואף מצהירים כי היא תהיה תקפה עד שלא תיפתר סופית סוגיית סגירת הרשות והקמת התאגיד.

גורם ברשות אמר לוואלה ברנז'ה כי "יש זעם גדול כלפי האוצר בקרב העובדים. הייתה בעבר פרישה מאסיבית של עובדים שקיבלו פיצויים. אילה חסון פרשה בנובמבר 2015 ואחריה פרשו עוד עשרות עובדים – לא יכול להיות שפתאום הם לא נותנים לעובדים לפרוש". עוד נודע כי אגודת העיתונאים אף שוקלת לעתור לבית המשפט כנגד המהלך של האוצר.

לטענת גורם נוסף ברשות, "המטרה של האוצר במהלך ההקפאה היא למסמס את הפיצויים המוגדלים". הגורם מסביר כי מי שנמצאים בבעיה הגדולה הם דווקא הטאלנטים של הרשות, החתומים על חוזים אישיים, לעומת העובדים ששייכים להסכם הקיבוצי, עליהם ההקפאה אינה חלה. לפי ההסכמים, עובדי רשות השידור יכולים לפרוש החל מגיל 64 ואילך. אך בעקבות הקפאת הפרישה - העובדים אינם יכולים לפרוש טכנית מכיוון שיפסידו את הפיצויים והמענקים. זאת כאשר כל עוד הם "תקועים" ברשות, הם מאבדים בכל חודש סכום מסויים מהפיצויים והמענקים.

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו

האוצר: "אין באפשרות הממונה על השכר לאשר תנאי פרישה"

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "ב-29.07.2014 נחתמו שני מסמכי העקרונות בין מדינת ישראל בין הסתדרות העובדים הכללית החדשה ובין האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל ורשות השידור (בפירוק); אשר מסדירים בין היתר את תנאי הפרישה של העובדים המיוצגים על ידי ארגוני העובדים השונים (להלן – מסמכי העקרונות). תנאי הפרישה שהוסדרו במסמכי העקרונות, ניתנו לאור ייחודיות המהלך של סגירת תאגיד סטטוטורי (סעיף ה' במסמכי העקרונות)".

"מאוגוסט 2014 ועד אוקטובר 2016, משרד האוצר אישר לעובדי הרשות אשר חפצו בכך, לפרוש על פי תנאי מסמכי העקרונות, עוד בטרם סגירת רשות השידור. אישור זה ניתן בכדי לאפשר לעובדי הרשות לתכנן את עתידם בצורה המיטבית, תוך הבנה כי הרשות תיסגר ובמקומה יקום תאגיד השידור הישראלי, כל זאת על פי הקבוע בחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014 (להלן – החוק)".

"בימים אלו, כאשר עתידו של החוק לוט בערפל, וכלל אין וודאות בכך שרשות השידור אכן תיסגר, אין באפשרות אגף הממונה על השכר לאשר תנאי פרישה, המיועדים להשתלם לעובדים כתוצאה מסגירת הרשות, לעובדים שפורשים ללא קשר לסגירת הרשות, ומעוניינים לפרוש מסיבותיהם האישיות. לפיכך, עד להתבהרות התמונה סביב עתידה של רשות השידור, אגף הממונה על השכר אינו מאשר לרשות לשלם לעובדים את תנאי הפרישה אשר נקבעו במסמכי העקרונות, או במכתבו של הממונה על השכר מיום 06.05.2015 (תנאי הפרישה המיטיבים לעובדים בחוזים אישיים)".

"עם זאת, במידה וישנם עובדים המועסקים על פי ההסכמים הקיבוציים, אשר מעוניינים לפרוש, והרשות מאשרת את פרישתם, אגף הממונה על השכר מאשר לרשות להעניק להם את תנאי הפרישה אשר נקבעו בתכנית פרישה הרוחבית אשר פורסמה על ידי נציבות שירות המדינה, על פי מסלול של תכנית "ריענון" (סעיף ד' במסמך המצורף) או על פי תכנית פיצויים מוגדלים לעובדים שאינם זכאים לקצבה. בנוסף, במידה ורשות השידור אכן תיסגר, עובד אשר יפרוש על פי הכללים הללו יהיה זכאי לכלל תנאי הפרישה אשר נקבעו במסמכי העקרונות, תוך קיזוז של כלל הסכומים אותם קיבל על פי תכנית הפרישה הרוחבית, תוך חישוב כלל ההתאמות הנדרשות. על אף האמור לעיל, ובהתאם למסמכי העקרונות, אגף השכר לא ימנע מהרשות לשלם לעובדים, את תנאי הפרישה אשר נקבעו במסמכי העקרונות לעובד אשר הגיע לגיל 64 ו-11 חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully