וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלווין: על ערוץ 20 לתת ייצוג לזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים

1.3.2017 / 13:10

בעקבות תלונות ציבור ולאחר בדיקה של מועצת הכבלים והלווין, הוחלט כי ערוץ 20 יצטרך לתת ייצוג לזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים - הממודרים כמעט לחלוטין מהשידורים בו - כאשר המועצה תפקח על כך בחודש הקרוב

ערוץ 20. ברני ארדוב
ערוץ 20/ברני ארדוב

מועצת הכבלים והלווין תבדוק את ייצוגם של הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים בערוץ 20. זאת בעקבות תלונות ציבור ובדיקה שהעלתה כי הם מודרים כמעט לחלוטין משידורי הערוץ. במקביל, המועצה ביקשה לקבל נתונים על מרואיינים ואייטמים שהוצעו לערוץ ונדחו בעבר.

בפגישה שנערכה הבוקר (רביעי) נקבע כי בתוך חודש ערוץ 20 יצטרך לתת ייצוג לזרמים אלה, בשיעור הדומה לשיעורם באוכלוסייה. הפגישה נערכה בהשתתפות היו"ר ד"ר יפעת בן חי שגב, מנכ"ל התנועה הרפורמית הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה המסורתית יזהר הס וכן נציגת הנהלה מערוץ 20.

בשנה שעברה המועצה חזרה על הוראות הרישיון, הקובעות כי הערוץ חייב לעמוד על מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור, למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפיסות מנוגדות. ואולם, למרות החלטה זו, מבדיקה שערך אגף הפיקוח במועצה נמצא כי בשידורי המורשת של הערוץ נפקדים הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים מהתוכניות. בנוסף, הארגונים המייצגים זרמים אלו טוענים כי פניות ורעיונות שלהם לערוץ נדחים שוב ושוב.

כזכור, המאבק של התנועה הרפורמית בערוץ קיים כבר תקופה ארוכה. בעבר הוגשו מספר פניות של התנועה לערוץ ולמועצה - והתנועה אף איימה לפנות לבית המשפט בנושא. בנוסף לכך, בוואלה ברנז'ה פורסם כי התנועה הרפורמית אף הגישה התנגדות לשידורי חדשות בערוץ 20, מכיוון שלטענתם "השידורים בערוץ הם על טהרת האורתודוכסיה, ואין בהם שילוב ראוי של תכנים רפורמיים, קונסרבטיביים ופלורליסטיים".

בן חי-שגב מסרה: "אני מכירה בחיוניותו של ערוץ 20 כגוף שידור שמגוון את השיח התקשורתי והציבורי בישראל. כערוץ המורשת הישראלי, ראוי שערוץ 20 יביא לידי ביטוי את כלל הקולות והגוונים בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully