וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם שלב השימועים: שישה גופים מתנגדים לבקשת ערוץ 20 לשדר חדשות

12.12.2016 / 16:31

שישה גופים מתנגדים לבקשה של ערוץ 20 לשדר חדשות – כך נודע לוואלה ברנז'ה. השימוע נסגר ביום חמישי האחרון, ובין אלה שהגישו את עמדתם בנושא נמצאים זכייניות ערוץ 2 - קשת ורשת - והמרכז הרפורמי לדת ולמדינה. בינואר צפוי להתקיים במועצה דיון בנושא

שרון  גל לפני כולם. באדיבות ערוץ 20,
שרון גל לפני כולם/באדיבות ערוץ 20

שישה גופים מתנגדים לבקשה של ערוץ 20 לשדר חדשות – כך נודע לוואלה ברנז'ה. השימוע נסגר ביום חמישי האחרון, ובין אלה שהגישו את עמדתם בנושא נמצאים זכייניות ערוץ 2 - קשת ורשת - והמרכז הרפורמי לדת ולמדינה. בינואר צפוי להתקיים במועצה דיון על ההתנגדויות. גורם המעורה בפרטים אמר היום (שני) לוואלה ברנז'ה כי ככל הנראה ערוץ 20 יקבל את האישור. לטענתו, "אין סיבה לא לאשר לערוץ לשדר חדשות, זה כבר היום ברישיון שלו".

בערוץ 10 ובקבוצת RGE טוענים כי לא הגישו התנגדות אך יש לזכור כי RGE עתרה בחודש מרץ האחרון לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת מועצת הכבלים והלוויין - המאפשרת לערוץ לשדר תכנים בנוסף לתכני מורשת. אם העתירה תתקבל, הדבר ימנע מערוץ 20 לשדר חדשות.

בחדשות 2 טוענים שלא הגישו התנגדות, ואולם הזכייניות קשת ורשת הגישו את עמדתם בנושא הבקשה של ערוץ 20 לשדר חדשות. ברשת מסרו בתגובה: "אנו סבורים שכל הנושאים צריכים להדיין במסגרת אסדרה כוללת של שוק השידורים בישראל". בקשת סירבו להגיב.

לטענת המרכז הרפורמי, הם אינם מתנגדים לעניין החדשות אלא הגישו התנגדות עקרונית ל"ערוץ שמדיר באופן קבוע ורשמי חלקים מהאוכלוסיה, במקרה הזה רפורמים וקונסרבטיביים", אמרו לוואלה ברנז'ה במרכז.

מועצת הכבלים והלוויין אישרה בתחילת נובמבר את בקשת ערוץ 20 לשדר חדשות, בכפוף לשימוע. הערוץ יוכל לשדר עד שעה אחת של חדשות בפריים טיים, ובשאר שעות השידור יוכל לשלב שלושה מבזקים באורך של עד 10 דקות. לאחר מכן, הערוץ ביקש להצטרף כחבר במועצת העיתונות, כצעד לקראת האישור הרשמי לשדר חדשות.

ערוץ 20 עלה לאוויר כערוץ ייעודי לענייני מורשת באוגוסט 2014 ומזוהה עם מחנה הימין. בפברואר האחרון המועצה אישרה מתווה לפיו 25% מהתכנים המשודרים בערוץ לא יהיו קשורים לענייני מורשת - מה שסלל את הדרך להגשת הבקשה לקבלת אישור לשדר חדשות. בפברואר פורסם כי 11 גופים התנגדו למהלך, ביניהם ערוץ 10, RGE, קשת, רשת וחדשות 2. בעלי ערוץ 20 הם יצחק מירילשווילי והמנכ"ל אבי בר - שייאלץ להפסיק לכהן בתפקיד כאשר הערוץ יחל לשדר חדשות, שכן כבעל עניין הוא לא יכול לשמש כמנכ"ל הערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully