וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסימות כבישים, התבצרות וקיצור מהדורות החדשות: היכונו למאבק האחרון של אנשי הרשות

13.3.2017 / 16:31

(עדכון) הערב שוב שובשה מהדורת "מבט", עם שקופיות ופריצות של עובדים לאולפן בזמן השידור. לוואלה ברנז'ה נודע כי האופציות שנבדקות כוללות התבצרות באולפנים. במקביל, עובדי הרשות מבקשים מהנגבי לגייס כמה שיותר מהם לתאגיד

צילום: מבט ערוץ 1
"הרבה עובדים בערוץ 1 קיבלו תשובות שליליות מהתאגיד והם יודעים שעוד רגע הם יעופו הביתה. אז למה להם להשקיע? איזו מוטיבציה יש לבנאדם לקום בבוקר לעבודה, כשהוא יודע שעוד חודש וחצי הוא עף הביתה ובאמצע יש את חופשת פסח"

(עדכון 21:30)

הימים האחרונים היו סוערים במיוחד על עובדי רשות השידור – שהבינו באופן סופי בשבוע שעבר כי גורלם נגזר עליהם ותאגיד השידור ככל הנראה יקום כמתוכנן בסוף אפריל. כרגע העובדים נמצאים בישורת האחרונה של המאבק – שעבר ממאבק על הבית למאבק על עתידם.

סנונית ראשונה למאבק ניתן היה לראות אמש (ראשון) עם שיבוש שידורי "מבט", ולוואלה ברנז'ה נודע כי האופציות שנבדקות כעת כוללות חסימות של כבישים ליד אולפני הטלוויזיה בירושלים, ואף התבצרות באולפנים. הערב התפרצו מספר עובדי הרשות למהדורת "מבט" וקראו לשר האוצר כחלון לקיים את הבטחתו - לשקם את הרשות.

כזכור, אמש הוחלט בצעד חירום ברשות להקדים את העיצומים שתוכננו ליום שלישי ולשבש את שידורי החדשות בערוץ הראשון. בוועד העובדים ברשות ממקדים את הקמפיין בשר האוצר משה כחלון ומבטיחים כאמור "הפתעות" נוספות בהמשך.

לרצון להיאבק עד הרגע האחרון מצטרף קושי אובייקטיבי לקיים בימים אלו לוח שידורים סדיר והעיתונאים בערוץ 1 רוצים לקצר את מהדורות החדשות ברבע עד חצי שעה, בגלל המחסור החמור בכוח אדם ברשות השידור. כתב בכיר בערוץ 1 אמר לוואלה ברנז'ה: "אנחנו נמצאים במינימום של המינימום מבחינת כוח אדם – בגלל שהרבה עובדים עוברים לתאגיד ולא מגייסים עובדים חדשים לרשות". יש לציין כי מהדורות החדשות בערוץ 1 הן באורך של שעה נטו, בלי פרסומות. "בסופו של דבר, העובדים שנותרו צריכים למצוא לעצמם עבודה חדשה - ומהר", אמר.

הכתב הוסיף כי "אי-אפשר לעבוד במוטיבציה מלאה במצב הנוכחי. הרבה עובדים בערוץ 1 קיבלו תשובות שליליות מהתאגיד והם יודעים שעוד רגע הם יעופו הביתה. אז למה להם להשקיע? איזו מוטיבציה יש לבנאדם לקום בבוקר לעבודה, כשהוא יודע שעוד חודש וחצי הוא עף הביתה ובאמצע יש את חופשת פסח". לטענתו, הלו"ז מאוד קצר מבחינת העובדים והדבר הראשון שיבקשו בפגישה עם הכנ"ר יהיה לקצר את המהדורות ולהתחשב בעובדים. בנוסף, העובדים יפנו לשר התקשורת צחי הנגבי וידרשו ממנו להגדיל את מכסת הגיוס לתאגיד של עובדי הרשות - שכבר הועלתה מ-25% ל-51% בתיקון האחרון שנערך בחוק.

מנהל ועד המהנדסים, משה שגב, אף אמר לוואלה ברנז'ה כי "העניינים פה מאוד דינמיים. העובדים איבדו את הסבלנות ואת האמונה. העובדים איבדו כל שבב של תקווה, אני לא יודע עד לאן זה יכול להתגלגל". הוא הוסיף כי "נתניהו הבטיח שישקם את רשות השידור – אז שיקיים את ההבטחה שלו. אם אני לא יכול להאמין לרה"מ אז למי אני יכול להאמין?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנונית ראשונה. שקופית שיבוש "מבט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקרב על ליבו של יו"ר ההסתדרות הבא

מחר ב-10 בבוקר תתקיים אסיפת העובדים באולפן נקדי, ומי שצפויה להשתתף באסיפה היא ח"כ שלי יחימוביץ, המתמודדת בימים אלו בבחירות ליו"ר ההסתדרות. גורם ברשות אמר כי "לפגישה יגיעו הוועדים של רשות המיסים, לשכת רוה"מ, משרד הכלכלה, ביטוח לאומי, ביטחון פנים להבעת תמיכה וסולידריות".

יחימוביץ' מסרה כי "עצוב ומכאיב שדרושות בחירות להסתדרות כדי להניע את יו"ר ההסתדרות לעשות את המובן מאליו ולפעול למען עובדי רשות השידור שהושלכו לרחוב. שנתיים שהם מטלטלים בחוסר ודאות אחרי שהופקרו. ההבטחה לקליטת רוב העובדים בתאגיד הופרה, וכמוה ההבטחות לחבילת פרישה שתאפשר קיום בכבוד. גם עובדי רשות השידור וגם עובדי התאגיד הפכו לכלי במשחק פוליטי מלוכלך, וההסתדרות, שהייתה אמורה להגן על כולם, נאלמה דום ומשתפת פעולה בצייתנות עם כל גחמה פוליטית. מזל שיש בחירות להסתדרות".

גם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, סופג התקפה מצד עובדי הרשות. במכתב שמופץ בקבוצות וואצאפ של עובדי הרשות על ידי גורם בערוץ 1 נכתב: "אבי ניסנקורן באחד במאי אני אהיה מובטל, כן בחג הפועלים! למה? כי אתה וראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצלחתם למנוע את פתיחת תאגיד השידור הציבורי...תחשבו שיסגרו את חברת החשמל או את הנמל או את התעשייה האווירית ויפתחו את אותם מפעלים עם אותם עובדים בשכר קטן קטן, הייתם נותנים יד לכזה דבר ? אבי ניסנקורן נתן !!! הכל בכדי לתת למקורבים את ליטרת הבשר, בכדי שאיתן כבל ידאג לדילים למקורביו, שרם לנדס יגזור קופון וייתן שירותים לתאגיד (רצח וגם ירש)".

עוד נכתב, "אתה התליין, יאיר לפיד החייכן הוא התליין, גלעד ארדן הוא התליין וכל ח"כ שהרים את ידו לסגירת רשות השידור הוא התליין. תסתכלו לאלף העובדים בלבן שבעיניים ותמנעו את משיכת הידית, הסירו את חבל התלייה מעל ראשנו ותנו לחיות, תנו להתפרנס בכבוד, ולהמשיך לעשות שידור ציבורי טהור ואמיתי - סיגרו את התאגיד ובטלו את החוק לפתיחתו. אבי ניסנקורן, תוכיח שאתה ראוי להיות יו"ר ההסתדרות, תראה לי ולכל עובדי רשות השידור ובני משפחותיהם שאתה ראוי להיות יו"ר ההסתדרות".

עוד באותו נושא

כאוס ואווירת נכאים ברשות; מסתמנת החשכת מסך ביום שלישי

לכתבה המלאה
יור" ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון. מגד גוזני, יותם רונן, עיבוד תמונה
במוקד המתקפה. כחלון וניסנקורן/עיבוד תמונה, מגד גוזני, יותם רונן

מכתב מאשתו של עובד תאורן ברשות - אל אשתו של תאורן בתאגיד

"ראה כחלון, כבל וחבר מרעיו וכמובן מי לא הלא הם גלעד ארדן וחבריו הטובים יאיר לפיד ורם לנדס שהולך לגזור קופון גדול יפה ושמן מאוד מאת התאגיד"

בנוסף לכך, במכתב שנשלח אל יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), על ידי העובדים נכתב: "העובדים ברשות השידור האמינו בכל מילה שיצאה מפיך והתעודדו שעדיין יש תקווה להמשך עבודה איכותית וטובה. כפי שהם יודעים לעשות כן מאז ומתמיד. ובכן, ברשות השידור ישנם עובדים טובים ומסורים עד לרגע האחרון על מנת לתת שידור ציבורי איכותי...ראה אדוני הח"כ איך מלגלגים על המפלגה במסדרונות הכנסת על איך הצלחנו לקפל את ראש הממשלה. הכניס את הזנב אל בין הרגלים התקפל וברח".

עוד נטען במכתב כי "ראה כחלון, כבל וחבר מרעיו וכמובן מי לא הלא הם גלעד ארדן וחבריו הטובים יאיר לפיד ורם לנדס שהולך לגזור קופון גדול יפה ושמן מאוד מאת התאגיד. שהוא עצמו ישב וכתב בשביל גלעד ארדן את דוח הסגירה והפטירה שלנו. וכעת הם יושבים בצד מגחכים ומחייכים איך ראש הממשלה מתפתל ומכונס בתוך עצמו בגלל התאגיד, מאחר ואין לו פתרון מתאים ותשובה מתאימה בעבור אלף עובדי הרשות. וכמובן כדאי לבדוק אולי ארדן עדיין מושך בחוטים מבלי שידעו מסביב ובכך חותר תחת ראש הממשלה ושר התקשורת הח"כ צחי הנגבי?".

מכתב נוסף המופץ בקבוצות כולל פנייה מוורד כהן, אשתו של עובד תאורן ברשות המיועד אל אשתו של תאורן בתאגיד. במכתב נטען בין היתר כי "הזמן יעבור ואת תמיד תהיי שם במסיבות של הגן, בית הספר והחוגים, הוא יגיע אם תזכרי להודיע לו שבועיים מראש שיבקש יום קצר. אל תרגישי לא נעים לבוא לאירועים ולמפגשים משפחתיים לבד, כולם כבר מבינים שהוא בעבודה. תקני הרבה משחקי קופסא ותקבעי עם חברים לטייל בשבת כדי שיהיה לקטנים כיף כשאבא בעבודה. כך תחלופנה השנים, את תתרגלי להיות תמיד במקום השני. ואז, אחרי 22 שנה, יזרקו אותו מהעבודה. ככה סתם. בלי שום סיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully