וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מפשיר הפיצויים: עובדי רשות השידור יוכלו לפרוש

19.3.2017 / 14:17

בצל מועד סגירתה המתקרב, לאחר שהקפיא את פרישת העובדים מרשות השידור - וביהמ"ש קבע כי יש לחדש אותה, הכריז האוצר כי עובדים המיוצגים על ידי ההסתדרות או אגודת העיתונאים יוכלו לפרוש - בהתאם לתנאים הקבועים בהסכמי העקרונות

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו

בזמן שתאריך הסגירה מתקרב, ובצל הערפל סביב המשך תפקודה, משרד האוצר הודיע לאחרונה כי כל העובדים ברשות השידור, המיוצגים על ידי ההסתדרות או אגודת העיתונאים, יוכלו לפרוש בהתאם לתנאים הקבועים בהסכמי העקרונות, מ-29 ביולי 2014. בנוסף, באוצר מאשרים לכל העובדים המועסקים בחוזים אישיים לפרוש, בהתאם לתנאים הקבועים כפי שנקבע במכתב של הממונה על השכר באוצר לשעבר, קובי אמסלם, ב-26 במאי 2015.

ברקע לכך יש לציין את העתירה שהוגשה על ידי אגודת העיתונאים בירושלים כנגד משרד האוצר, שהקפיא את הפרישה של עובדי הרשות. בית הדין לעבודה קבע בפברואר האחרון כי יש לחדש את פרישת העובדים והיא חודשה על בסיס אינדיבידואלי, כלומר - כל בקשה תיבחן לגופה, כאשר האוצר יצטרך לנמק כל סירוב בפירוט.

כזכור, בנובמבר פורסם בוואלה ברנז'ה שהאוצר הקפיא את הפרישות מהרשות, כאשר בתחילה תוכנן להשאיר את המצב הקיים עד שהצוות המיוחד של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר (שהוקם כדי לגבש פתרון למשבר התאגיד) יסיים את עבודתו. ואולם בינואר האוצר הבהיר כי הקפאת פרישת העובדים תהיה תקפה עד שלא תיפתר סופית סוגיית סגירת הרשות והקמת התאגיד. אחד הפתרונות שהוצעו לעובדים שרוצים לעבור לתאגיד, מבלי לאבד את זכותם לקבל פיצויי פרישה, היה יציאה לחופשה ללא תשלום - אך הם סירבו לכך.

בתוך כך, ביום חמישי האחרון קיבלו מאות מהעובדים הוותיקים של הרשות מכתבי פיטורים. מדובר בעובדים בעלי קביעות עם פנסיה תקציבית, המרוויחים את המשכורות הגבוהות ברשות (כמה עשרות אלפים בחודש) וטרם פרשו מהרשות. גורם ברשות אמר כי "מכתבי הפיטורים האלה מהווים את אחד הברומטרים הכי טובים לכך ש'העסק גמור', ושהרשות אכן תיסגר בסוף אפריל". ואולם, מאז שינה ראש הממשלה נתניהו שוב את דעתו בנושא התאגיד, וכעת עם המשבר הקואליציוני לא ברור האם התאגיד אכן יקום והרשות תיסגר בסוף אפריל, כפי שנקבע בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully