וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד, דוח מצב: "נעלה לשידור כפי שנקבע בחוק"

20.3.2017 / 11:45

למרות הסערה הפוליטית, בתאגיד הפסיקו להתרגש וממשיכים לגייס. לוואלה ברנז'ה אומר גורם: "מצב הרוח דווקא מרומם". ומה באשר למתחרים בחדשות 2 ו-10? שם מאמינים שהרכבת כבר יצאה מהתחנה, אך רומזים: אם נקבל פניות לחזור - לא נפסול איש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עסקים כרגיל. אולפני התאגיד/מערכת וואלה!, צילום מסך
גורם במועצת התאגיד לוואלה ברנז'ה: "יש מעין נתק ממה שקורה בזירה הפוליטית. אנחנו נעלה לשידור כפי שנקבע בחוק"

חשש, אי-ודאות, ניסיון להציג "עסקים כרגיל", מצב רוח מרומם ואפילו רוגע – אלה הם רק חלק מהתחושות שעוברים על עובדי תאגיד השידור בימים האחרונים, לאור הסערה הפוליטית הנוכחית ששמה את גורלם שוב בסימן שאלה, בכל הנוגע לעלייה לאוויר שאמורה להתרחש בסוף אפריל. ומה בנוגע לטאלנטים שעזבו מקומות עבודה בכלי תקשורת שונים, כדי לעבור למתחרים?

בתאגיד ממשיכים לשדר אווירה של "עסקים כרגיל": אחד הכתבים אף אמר לוואלה ברנז'ה כי "למרות הסערה הנוכחית, מצב הרוח דווקא מרומם. להפתעתי, כולם באווירת עבודה כאילו שאין חרב על הצוואר. אנשים פה בטוחים שאנחנו עולים כרגיל". ואולם, הגורם הודה כי מתחת למעטה קיים חשש אמיתי באשר לעתיד. "החדשים מגיבים ברוגע, אבל יש חשש בעיקר לאנשים שבאו עכשיו ל'כאן בהקמה', שלא חוו את הטלטלות שהוותיקים כבר חוו, הוסיף.

מועצת התאגיד התכנסה ביום ראשון לישיבתה שבועית, כאשר גורם בה אמר לוואלה ברנז'ה כי "הישיבה התנהלה כרגיל, יש מעין נתק ממה שקורה בזירה הפוליטית. אנחנו נעלה לשידור כפי שנקבע בחוק". בנוסף לכך, בשבועיים האחרונים החלו להתקיים ימי עיון לכתבים ולאנשי ערוץ 1 שעוברים לתאגיד, זאת למרות הדרמה הפוליטית.

ליברמן יגיש בטלוויזיה, רביד סירב

עוד נודע כי התאגיד הציע לפני כחודש וחצי לכתב המדיני של "הארץ", ברק רביד, לשמש באותו תפקיד ב"כאן בהקמה" – ואולם הוא לא נענה להצעה

בתוך כך, התאגיד ממשיך לגייס ולאייש משרות, כאשר לאחרונה הוחתמו צ'יקו מנשה כמשנה למנהל חטיבת החדשות. בנוסף, לוואלה ברנז'ה נודע כי אסף ליברמן, שבפברואר הודיע כי הוא עוזב את גל"צ לתאגיד, יגיש את תוכנית התחקירים השבועית ב"כאן", בהפקתו של חיים סלוצקי. מנגד, בתאגיד ממשיכים להיתקל גם בסירובים. לוואלה ברנז'ה נודע כי בארגון הציעו לכתב המדיני של "הארץ", ברק רביד, לשמש בתפקיד הפרשן המדיני ב"כאן בהקמה" – ואולם הוא לא נענה להצעה. רביד סירב להתייחס לדברים, ובתאגיד השיבו כי הם אינם מגיבים.

מי שדווקא נמצא בשלב מתקדם לעבור לתפקיד בכיר ב"כאן בהקמה" הוא יועז הנדל, אשר כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה עבר מספר פיילוטים לתפקיד הגשת המהדורה המרכזית של "כאן בהקמה". הנדל אף הועבר להכשרה מקצועית להגשת חדשות, ולמרות מינויה של גאולה אבן לתפקיד, גוברים הסיכויים כי ישמש בתפקיד משיק בחברה, אולי אף כמגיש מחליף. גורם בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי "בתאגיד מרוצים ממנו וקובלנץ ועומר מאוד מעוניינים שהוא יצטרף להגשת המהדורה המרכזית".

אסף ליברמן. דרור עינב
יגיש את תוכנית התחקירים. אסף ליברמן/דרור עינב

המתחרים מעריכים: התאגיד בלתי נמנע

גורם בכיר בחדשות 2 טוען כי הוא אינו שולל את האפשרות של החזרת עובדים שכבר עברו ל"כאן בהקמה" – זאת בניגוד למדיניות שהייתה קיימת בעבר בחברה

ומה בנוגע לטאלנטים שעזבו מקומות עבודה בכלי תקשורת שונים, כדי לעבור למתחרים? עד כה חדשות 10 איבדו 3 טאלנטים לטובת "כאן בהקמה": כתב השטחים רועי שרון שאמור לשמש ככתב צבאי בכיר ופרשן, רומי נוימרק שאמור להגיש תוכנית אקטואליה ועורך המהדורה המרכזית של חדשות 10 ברוך שי – שנבחר לשמש בתפקיד הבכיר של מנהל חטיבת החדשות בתאגיד. גורם בכיר בחדשות 10 טוען כי בשלב הזה הם אינם מתייחסים לאפשרות שהתאגיד לא יקום, ולבקשות של עובדים לחזור לשורות החברה, וכי הם יקבלו החלטה אם וכאשר הוא יעמוד על הפרק. ואולם, לא מן הנמנע שכבר החלו פניות מצד אנשים שחתמו ב"כאן בהקמה" כדי לחזור לחדשות 10.

לעומת זאת, גורם בכיר בחדשות 2 טוען כי הוא אינו שולל את האפשרות של החזרת עובדים שכבר עברו ל"כאן בהקמה" – זאת בניגוד למדיניות שהייתה קיימת בעבר בחברה. "זה לא אומר שכל מי שעזב יוכל לחזור, כי יש אנשים שכבר לקחנו במקום, אך כל מקרה ייבחן לגופו", אמר הגורם לוואלה ברנז'ה והוסיף "אין לנו החלטה קטגורית לא, אך חלק מהאנשים שעזבו כבר מצאנו עובדים שיאיישו את תפקידם – ולא 'ניפטר' ממישהו שכבר לקחנו כדי לקחת בחזרה מישהו". בכל מקרה, הגורם אף מעריך כי התאגיד אכן יקום בסופו של דבר.

העובד הבולט שעזב עד כה את חדשות 2 לטובת התאגיד הוא עילי לוין, ששימש בתפקיד עורך משנה במהדורה המרכזית וכעורך תוכנית הלילה, ומונה לעורך המהדורה של התאגיד. גם מפיקת "אולפן שיש" עידית נוריאל עזבה את חדשות 2 לטובת התאגיד, ומי שמחליפה אותה כיום היא לילך ליכטנברג. כתב הדתות יאיר שרקי עבר לתאגיד אך התחרט מהר מאוד וחזר לחדשות 2, כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

בתאגיד סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully