וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשה מנכ"ל התאגיד במשרדי האוצר?

20.3.2017 / 16:12

בזמן שהמאבק הפוליטי בין נתניהו לכחלון סביב אי-הקמת התאגיד ממשיך, ביקר במשרד האוצר אלדד קובלנץ – כך נודע לוואלה ברנז'ה. בתוך כך, ארגוני היוצרים טוענים: "המידע שהוצג לנתניהו בפגישתו עם עובדי הרשות היה חלקי ומגמתי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שהמאבק הפוליטי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון, סביב אי-הקמת התאגיד והמשך קיומה של רשות השידור, נמשך - היום (שני) ביקר במשרד האוצר מנכ"ל "כאן בהקמה" אלדד קובלנץ, כך נודע לוואלה ברנז'ה.

לטענת גורם בכיר בתאגיד, מדובר בפגישה סטנדרטית שעסקה בהתקדמות הליך ההקמה של "כאן בהקמה". עוד טוען הגורם כי הפגישה התקיימה עם פקידי האוצר ולא עם גורמים פוליטיים בלשכה. "הפגישה התקיימה עם נציגים מאגף תקציבים ועם הממונה על השכר, וקובלנץ הציג בה נהלים וחוזים, מכיוון שכל חוזה בתאגיד צריך לקבל אישור מהממונה על השכר", אמר הגורם לוואלה ברנז'ה.

ואולם, על פי גורמים אחרים, לא מן הנמנע שסיבת הביקור הייתה דווקא תכליתית יותר. כזכור, בפגישה שנערכה ביום שישי האחרון בין עובדי הרשות לנתניהו, אשר תוכנה פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, הוצגו לרה"מ נתונים תקציביים המעידים על תהליך ההתייעלות לכאורה אותו עברה הרשות בשנים האחרונות ועל יכולתה להתקיים בעתיד בתקציב הנמוך מזה הנדרש לקיום התאגיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת ארגוני היוצרים באוקטובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ניסיון לייפות את המציאות ולנסות להאריך את חייה של הרשות"

ארגוני היוצרים: בנתונים שהציגו אנשי הרשות הם "שכחו" להוסיף את ההשקעה המחויבת על פי חוק ביצירת המקור - בסך 200 מיליון שקל בשנה

מנגד, ארגוני היוצרים שוב נעמדים היום לצד התאגיד, וטוענים כי "המידע שהוצג לנתניהו היה חלקי ומגמתי וכל זאת מתוך ניסיון לייפות את המציאות ולנסות להאריך את חייה של רשות השידור". כך למשל, הארגונים טוענים כי בנתונים שהציגו אנשי הרשות הם "שכחו" להוסיף את ההשקעה המחויבת על פי חוק ביצירת המקור בסך של 200 מיליון שקל בשנה.

"עצוב להיווכח שלאחר עשור שבו הקפידה רשות השידור להתעלם מחובותיה למימון תוכן ישראלי כמו דרמות וסרטי תעודה, לאחר שמעל למיליארד וחצי שקלים הופקע מהמסך עבור משכורות עתק של בכירים, מנגנון מנופח, מימון 16 ועדים ותחזוק מחלקת גבייה מסואבת, בוחרים נציגי רוממה להציג תוכנית פעולה ל'רשות השידור המשוקמת' אשר תייצר אקטואליה, הפקות פנימיות ובעיקר משכורות", טוענים נציגי הארגונים.

בנוסף, הם אומרים כי "הישגי התוכן וההפקה בערוץ הראשון, עליהם מצביעים בגאווה נציגי הרשות כביטוי לתהליך ההבראה שחל במערכת בשלוש השנים האחרונות, לא היו באים לעולם ללא בג"צ ארגוני היוצרים אשר חייב את המדינה ואת רשות השידור לעמוד בחוק ולהוציא כספים להפקה מקורית קנויה בפעם הראשונה אחרי עשור".

לסיכום טוענים נציגי הארגונים כי הם תומכים בדרישתם של עובדי רשות השידור לקבלת תנאי פרישה הולמים והגדלת מספר הנקלטים בתאגיד, "יחד עם זאת, גם לנו יש משפחות, אנו ציבור של עצמאיים, נטולי כל זכויות סוציאליות, שפעם אחר פעם שילמנו את המחיר על הסיאוב ברשות השידור שנוצר מהתערבות פוליטית גסה אשר הביאה את השידור הציבורי לעברי פי פחת".

לא נמסרה תגובה מקובלנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully