וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הסיכום עם כחלון: נתניהו ממשיך לקדם את סגירת התאגיד

ראש הממשלה נפגש היום עם אנשי רשות השידור ואמר להם כי ביקש משר התקשורת לבחון את הצעתם למיזוג חלקים מתאגיד השידור לתוך הרשות. "לא מאוחר מדי לתקן את העוול"

צלמים זמניים מורשים

למרות הסיכום עם שר האוצר משה כחלון על עלייתו לאוויר של תאגיד השידור הציבורי ב-30 באפריל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לקדם מהלכים לסגירת התאגיד ולהמשך פעילות רשות השידור. בפגישה שערך אתמול (שישי) עם אנשי רשות השידור אמר נתניהו כי הוא מבקש משר התקשורת, צחי הנגבי, לבחון את הצעת העובדים למיזוג חלקים מתאגיד השידור הציבורי לתוך רשות השידור. "זה דבר שראוי לבחינה מעשית", אמר בפגישה והוסיף שימשיך לטפל בנושא כשיחזור מביקורו בסין בסוף השבוע הבא. "יש גם פגרה, יש זמן, לא מאוחר מדי לתקן את העוול – ואני רוצה לתקן אותו, בעזתרכם".

הפגישה עם אנשי רשות השידור, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS נקבעה כיממה לאחר שנתניהו וכחלון הגיעו להסכמה שסיימה את המשבר שפרץ השבוע סביב עתיד השידור הציבורי. לפי ההסכמות, שהושגו בתיווך יו"ר ש"ס אריה דרעי, התאגיד יקום כמתוכנן ב-30 באפריל וחוק התקשורת החדש – שקובע פיקוח פוליטי על כל השידורים בישראל – הן המסחריים והן הציבוריים, יקודם בהסכמת ראשי הקואליציה.

ואולם, היום כאמור נפגש נתניהו עם אנשי רשות השידור, ומדבריו משתמע כי הוא ממשיך לפעול בנושא. "שמעתי פה דברים נוגעים ללב, אפילו קורעי לב של אנשים ותיקים ומנוסים, אנשים שתרמו ואנשים שתורמים והם נזרקים לרחוב – למה?", נתניהו אמר בפגישה. "תאגיד זה לא דבר קדוש, תאגיד הוא חסר ביקורת ציבורית ומשתמש בכספים כלאחר יד ושלוח הרבה אנשים טובים ומנוסים הביתה ואני חושב שזה לא נכון צריך להמשיך את רשות השידור – לשקם - היא כבר השתקמה הרבה וצריך לשקם עוד ויש כאן נכונות שלכם", אמר לעובדים בפגישה. יצוין כי ההצעה למזג חלקים מהתאגיד לתוך רשות השידור כבר הועלתה בחודשים האחרונים במסגרת המגעים בין נתניהו וכחלון, אך נפסלה לאור התנגדות האוצר ועלויותיה התקציביות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חתימה על הסכם גג למחיר למשתכן, עיריית אילת. מרץ 2017. יאיר שגיא, פול צלמים
רה"מ נתניהו/פול צלמים, יאיר שגיא

בפגישה נכחו בין היתר מגישי "מבט" מיכל רבינוביץ ואמיר בר שלום, הפרשן הכלכלי עודד שחר, הפרשן לענייני ערבים עודד גרנות, יו"ר ועד העיתונאים ברשות מיקי קליין, יו"ר ועד הגג של עובדי ההסתדרות ברשות משה שגב, יו"רית הוועד המשולב של הרשות מירי אדרי ועוד.

"מכיוון שראש הממשלה תומך בשיקום הרשות, הצענו לו לבחון את הטמעת חטיבת הדיגיטל של התאגיד ברשות השידור, והוא השיב כי ייבחן את ההצעה ברצינות", אמר לוואלה ברנז'ה גורם שנכח בפגישה. בתחילת שבוע הבא תיעשה עבודת מטה בנושא של נציגים מהרשות ביחד עם שר התקשורת צחי הנגבי.

עוד אמר הגורם, "נתניהו לא רוצה את התאגיד. אני לא יודע מה קרה פה. הוא נלחם שלא יהיה תאגיד". אתמול קיבלו כמה מאות מהעובדים הוותיקים של רשות השידור מכתבי פיטורים, ואולם הגורם טוען כי מדובר במהלך שניתן לפתור באמצעות שינוי החוק.

בנוסף לכך, במהלך הפגישה שוחחו העובדים עם ראש הממשלה ופירטו בפניו את המצוקות האישיות שלהם בעקבות הליך הסגירה. העובדים דיברו על מה שעתיד לקרות עימם, וגם על מה שמתרחש בתאגיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עובדי רשות השידור מפגינים מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה, 17 במרץ 2017. אלי אשכנזי
הפגנת עובדי הרשות מחוץ לביתו של כחלון, הערב/אלי אשכנזי

הערב הפגינו עובדי רשות השידור במחאה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון. העובדים אכלו את ארוחת שישי מול ביתו של כחלון בחיפה. השבוע הפגינו עובדי הרשות מול ביתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ובמקביל חסמו צירים מרכזיים בירושלים. גם מהדורת "מבט" שובשה מספר פעמים כחלק מצעדי המחאה של עובדי הרשות, ואתמול הושבתו השידורים ברשת ב' למספר שעות.

ביום רביעי קרא נתניהו לכחלון לדחות את הקמת תאגיד בחצי שנה במהלך ערב גיבוש לקואליציה - מה שגרם למשבר בקואליציה. לבסוף, לאחר מתחים בין ראש הממשלה ושר האוצר, סיכמו אתמול ראשי הקואליציה כי התאגיד יחל בשידוריו ב-30 באפריל, כפי שקבעה הממשלה, וכי חוק התקשורת יקודם אחרי פגרת הפסח.

(עדכון ראשון: 16:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully