וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם וכאשר סער יחזור לפוליטיקה – יישקל מה יהיה עם אבן"

21.3.2017 / 12:02

בשיחה עם וואלה ברנז'ה, הודפים בתאגיד טענות על ניגוד עניינים של גאולה אבן בשל נישואיה לגדעון סער, ועומדים על כך שהמינוי נעשה משיקולים מקצועיים. ומה באשר לסברה כי מאחורי עיתוי הפרסום עמד רצון בבחירות - אשר ישאירו בוודאות את התאגיד?

נתניהו השיב לביקורת: "לא מנסה להשתלט על שוק התקשורת - ההפך הוא הנכון". לשכת העיתונות הממשלתית
המשבר מחריף. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית
"מדובר בשאלה היפותטית. כרגע גדעון מחוץ לפוליטיקה. אם וכאשר הוא יחזור לפוליטיקה –יישקל מה יהיה איתה. אבל גאולה היא המגישה הלגיטימית, הטבעית והמקצועית ביותר"

עם ההודעה הרשמית על מינויה של גאולה אבן למגישת המהדורה המרכזית של תאגיד השידור, אתמול, הורמו גבות רבות בתעשייה. לא בגלל אי-התאמתה של אבן, מגישה ותיקה ומוערכת, אלא בעיקר בגלל הייחוס המשפחתי שלה ושאלת העיתוי על מינויה לתפקיד – כאילו שהסערה הפוליטית סביב סגירת הרשות ופתיחת "כאן בהקמה" לא הספיקה לבכירי התאגיד. ראש הממשלה נתניהו כבר הספיק לתקוף אתמול את המינוי וכינה אותו "רצון לתקוע לו אצבע בעין", כאשר היום הצטרף שר האוצר כחלון ועקץ את התאגיד בגלל העיתוי, הסוער ממילא, שבו בחרו להודיע על מינוי של אבן לתפקיד.

לכל אלו מצטרפת הערכה בקרב לא מעט אנשי תקשורת בכירים, לפיה כי לא מן הנמנע שבתאגיד עשו זאת בכוונה מכיוון שהם יודעים שבחירות היא האופציה היחידה שתשאיר בוודאות את התאגיד באוויר.

בתאגיד הודפים זאת וטוענים כי כרגע הדיון על ניגוד עניינים של אבן בשל נישואיה לגדעון סער - יריבו הפוליטי של נתניהו - אינו רלוונטי, וכי ההודעה על המינוי הגיעה משיקולים מקצועיים נטו. גורם בכיר בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי כל עוד שסער לא הצהיר רשמית שיחזור לפוליטיקה – אין שום בעיה. "מדובר בשאלה היפותטית. כרגע גדעון מחוץ לפוליטיקה. אם וכאשר הוא יחזור לפוליטיקה –יישקל מה יהיה איתה. אבל גאולה היא המגישה הלגיטימית, הטבעית והמקצועית ביותר שיכולנו לבחור", אמר.

השר לשעבר סער אמר כי בתום פסק הזמן שלקח מהחיים הציבוריים - הוא צפוי לחזור לליכוד. מערכת וואלה! NEWS
אצבע בעין? סער/מערכת וואלה! NEWS

"אין פה שום אקט מכוון"

"השיקולים היו מקצועיים נטו, אין פה שום דבר אחר – למרות שיש כאלה שאומרים שזאת התאבדות"

בנוגע לשאלת עיתוי דבר המינוי - בלב המשבר הפוליטי שנוצר, הגורם טוען כי אין שום אקט מכוון בפרסום. אבן חתמה עוד בנובמבר על הצטרפותה לתאגיד, בסמוך ללידה שלה, והיא נמצאת בחופשת לידה מאז. לטענת הגורם, בתקופה הזו אבן הבהירה לבכירי התאגיד כי היא רוצה להתרכז במשפחה ולא מעוניינת להגיש את המהדורה המרכזית, כאשר יש לזכור כי ב"כאן בהקמה" עוד קיוו לעלות לאוויר בחודש ינואר. בפברואר פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה כי בתאגיד מאוד מעוניינים שאבן תגיש את המהדורה המרכזית, ואולם גם אז אמר גורם ב"כאן בהקמה" כי אבן אינה מעוניינת ולכן יש ספק שזה יקרה.

הגורם טוען שבשבועיים האחרונים המצב השתנה: "זה בא ממנה, וכאשר היא ממילא הייתה הבחירה הטבעית שלנו – אז זה נסגר". לטענתו, ברגע שהמינוי נחתם לא היה אפשר לשמור עליו בסוד, שכן זה היה מודלף לתקשורת ולכן הם הוציאו רשמית את ההודעה אתמול. "השיקולים היו מקצועיים נטו, אין פה שום דבר אחר – למרות שיש כאלה שאומרים שזאת התאבדות".

בהקשר זה, יש לציין כי מי שמינה את קובלנץ למנכ"ל החינוכית היה סער. בשנת 2011 סער כיהן כשר החינוך וקיבל את המלצת ועדת האיתור שבחרה שקובלנץ, מנהל גלגלצ וסמנכ"ל בערוץ 10 ובקשת לשעבר, לתפקיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המגישה הלגיטימית, הטבעית והמקצועית ביותר". אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

זכרונות מגילה גמליאל

יש לציין כי בעבר, כשאבן הגישה ברשות השידור בזמן שבעלה עוד כיהן כשר, ועדת האתיקה ניהלה דיון באשר לחשש לניגוד עניינים בעבודתה עם היוודע העובדה כי היא בת זוגו של סער.

בנוסף, ב-2014, אבן לא הגישה מספר תוכניות של "המוסף", בשל ראיון שערכה אבן עם ח"כ גילה גמליאל - בניגוד להנחיות עליהם הוחלט ברשות, לפיהן אבן לא תוכל לראיין חברי כנסת או חברי מרכז ליכוד בתוכניתה.

לא נמסרה תגובה מאבן. בתאגיד בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully