וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ניגוד עניינים: חברת מועצת הכבלים והלוויין לא תשתתף בדיונים על ערוץ הכנסת

24.4.2017 / 11:36

בעקבות עתירה לבג"ץ עליה פורסם בוואלה ברנז'ה, מועצת הכבלים והלוויין הודיעה כי חברת המועצה נעמי שחורי לא תשתתף עוד בישיבות המועצה בעניין המכרז על ערוץ הכנסת. הסיבה: בעלה, כתריאל שחורי, מכהן כמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשש מהותי להשפעה לא הוגנת במכרז". ערוץ הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות עתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכות הציבור לדעת, עליה פורסם בוואלה ברנז'ה, מועצת הכבלים והלוויין הודיעה היום (שני) לבג"ץ כי חברת המועצה נעמי שחורי לא תשתתף עוד בישיבות המועצה בעניין המכרז על ערוץ הכנסת. בעתירה נטען כי שחורי מצויה בניגוד עניינים, זאת בשל העובדה שהיא נשואה לכתריאל שחורי, המכהן כמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי. במכרז מתמודדות בין היתר חדשות 2 (בבעלות רשת וקשת) ו-RGE (בעלת ערוץ 10). ערוצים 2 ו-10 השקיעו בשנים האחרונות למעלה מ-11 מיליון שקל בהפקות הקרן.

בעתירה נטען כי קיים חשש מהותי להשפעה לא הוגנת במכרז, אם תחליט אחת הזכייניות להגדיל משמעותית את השקעתה בסרטי הקרן, באופן שישפיע לטובה על בעלה של שחורי. בנוסף לכך, העתירה קובלת גם נגד ניגודי עניינים נוספים שבהם מצויה שחורי בכהונתה במועצה, ובאגודה מוסרים כי העתירה שהוגשה לא תימשך כל עוד שחורי תמשיך לכהן במועצה.

כך למשל, באגודה אומרים כי מועצת הכבלים והלוויין שולחת נציגים למועצת הקולנוע - גוף במשרד התרבות אשר תפקידו הוא הקצאת התקציבים לקרנות הקולנוע, בתוכן הקרן המנוהלת על ידי בעלה של שחורי. תפקיד נוסף של המועצה הוא הערכת ההשקעות של יס והוט בהפקות ישראליות, ובתוכן גם הפקות של אותה קרן.

עו"ד זיו מאור, מנכ"ל האגודה אשר גם מייצג אותה בעתירה, מסר: "אנחנו שמחים שמועצת הכבלים והלוויין הבינה את טעותה בעניין שחורי ופועלת לתיקונה. מלכתחילה לא ראוי היה ששחורי תכהן בוועדה, ומשהתברר ניגוד העניינים החמור שבו היא מצויה, טוב עשתה המועצה שהרחיקה אותה מהמשך הדיונים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully