וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: להפסיק את המכרז לערוץ הכנסת בשל "ניגוד עניינים"

14.3.2017 / 15:55

האגודה לזכות הציבור לדעת עתרה לבג"ץ נגד מועצת הכבלים והלוויין בטענה שנעמי שחורי, חברת המועצה, נגועה בניגוד עניינים במכרז לערוץ הכנסת - בגלל שהיא נשואה למנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי, המקבלת מימון מגופים המתמודדים במכרז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האגודה לזכות הציבור לדעת הגישה היום (שלישי) עתירה לבג"ץ נגד מועצת הכבלים והלוויין בטענה שנעמי שחורי, חברת המועצה, נגועה בניגוד עניינים במכרז לערוץ הכנסת. זאת בשל העובדה שהיא נשואה לכתריאל שחורי, המכהן כמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי.

באגודה מסבירים כי ניגוד העניינים נובע מכך שהקרן מקבלת מימון בין היתר גם מזכייניות ערוץ 2 ומערוץ 10 - כאשר חדשות 2 (הנמצאת בבעלות קשת ורשת) וחדשות 10 מתמודדות במכרז לערוץ הכנסת, אותו מנהלת המועצה.

האגודה דורשת בעתירה מתן צו על תנאי ובקשה דחופה לצו ביניים "במטרה להפסיק עד למתן פסק דין בעתירה את הליכי המכרז להפעלת ערוץ הכנסת". וזאת כדי למנוע את הכרזת הזוכה במכרז – אשר לפי העתירה "יכול שההחלטה על זכייתו נגועה בשיקול דעת שאינו ענייני, המושפע מניגוד העניינים בו מצויה שחורי".

בתוך כך, הערב השיב שופט בג"ץ לעתירה וטען כי "אין מקום להורות על מתן צו ארעי בעתירה. המשיבים יגיבו לעתירה ולבקשה למתן צו ביניים עד ל-14 במאי". כלומר, בג"ץ העניק למדינה חודשיים כדי להשיב לעתירה - כאשר עד אז כאמור המכרז לערוץ הכנסת כבר צפוי להסתיים.

בעתירה נכתב כי על בית המשפט להפסיק את המכרז ולהתחילו מחדש, נוכח ניגוד העניינים בו מצויה שחורי. בנוסף, הם דורשים שתופסק כהונתה במועצה ואת התפטרותה. עוד דורשים באגודה, למנוע מהמועצה להתכנס ולדון בכל עניין הנוגע לפעילות הקרן, לרבות הכרה בהפקות מקור של בעלי רישיון מכוח חוק הבזק.

"לפנינו אפוא ועדת מכרז, אשר בן זוגה של אחת מחבריה נמצא בקשרים עסקיים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים עם שתיים מהמתמודדות במכרז.ניגוד עניינים זה בוהק למרחוק והחשש למשוא פנים מונח על פני השטח", נכתב בעתירה.

מנכ"ל האגודה, עו"ד זיו מאור, אמר לוואלה ברנז'ה: "המציאות שבה שתיים מהמתמודדות במכרז נמצאות בקשרים עסקיים בהיקף של עשרות מיליונים עם חברת ועדת המכרז היא מזעזעת בכל קנה מידה. העובדה שזה עבר את כל שומרי הסף האמורים להגן על הציבור מניגודי עניינים טעונה בירור מעמיק במשרד התקשורת. אני מאמין שבירור כזה ייערך במסגרת העתירה".

ממועצת הכבלים נמסר בתגובה: "תגובתנו תימסר לבית המשפט. העותר פנה למועצה לפני כשבוע, פנייתו נתבררה על ידי היועמ"ש של המועצה בהתייעצות עם הלשכה המשפטית במשרד התקשורת - היועמ"ש לא מצא ניגוד עניינים שעליו הצביע העותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully