וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייעלות בישראל היום: ההורדה לדפוס הוקדמה; מסתמן מיזוג עם NRG

1.6.2017 / 13:45

פרסום ראשון: החלפת העורך הייתה רק הצעד הראשון. לוואלה ברנז'ה נודע כי בעיתון נוקטים בימים אלו במספר צעדי התייעלות דרמטיים, בראשם הקדמת שעת הדפוס באופן משמעותי והיערכות לאיחוד עם אתר NRG-360 הנמצא אף הוא בבעלות אדלסון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שינויים בהרגלי ההדפסה. "ישראל היום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחלק מהשינויים הרבים במערכת "ישראל היום" מאז שהתחלף העורך הראשי בועז ביסמוט, הוחלט בעיתון לנקוט במספר צעדי התייעלות, כשהראשון בהם הוא הקדמת שעת ההורדה של העיתון – כך נודע לוואלה ברנז'ה. כיום שעת ההורדה לדפוס היא 01:30 בלילה, ובעוד כשבועיים העיתון יירד לדפוס בשעה 23:00.

גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה ברנז'ה כי לפי חישוב שבוצע על ידי בכירים בעיתון, גם אם תפורסם מהדורה שנייה ל"ישראל היום" (כלומר, מהדורה שיורדת לדפוס אחרי 23:00 בלילה) – מדובר עדיין במהלך יותר חסכוני לעומת הורדת העיתון באופן קבוע בשעה 01:30 בלילה. בדרך כלל, מפורסמת מהדורה כאשר מתקיימים משחקי ספורט בלילה, או בערבי בחירות.

ברקע יש לציין כי בתחילת השנה פורסם ש"ישראל היום" הפסיד עד 2014 כ-730 מיליון שקל, והנתונים משקפים הפסד של כשקל אחד לכל גיליון שהודפס בין השנים 2007-2014.

איחוד מסתמן עם NRG360

עוד נודע לוואלה ברנז'ה שכצעד נוסף בהתייעלות הכלכלית האיחוד של אתר "ישראל היום" עם אתר NRG360 – הנמצא גם הוא בבעלות שלדון אדלסון – מתקרב, וככל הנראה בעוד מספר חודשים שתי המערכות ימוזגו.

בתוך כך, השבוע פורסם בוואלה ברנז'ה כי עורך אתר "ישראל היום", שגיב שטיינברג, סיים את תפקידו כחלק מהחלטה של בכירי העיתון לתת פייט לאתר ynet. ב"ישראל היום" מחפשים עורך חדש ש"יקדם את האתר לשלב הבא ויהפוך אותו ליותר אינטרנטי", לפי גורם במערכת. עוד נודע כי ב"ישראל היום" מעוניינים לגייס צוות עורכי משנה וכתבים נוספים כדי לחזק את הפלטפורמה הדיגיטלית בתחומי סיקור שונים, וכבר פנו למספר כתבים ממערכות מתחרות.

בועז ביסמוט, עורך ישראל היום. ראובן קסטרו
קצה הקרחון. בועז ביסמוט/ראובן קסטרו

שינוי קו מערכתי

עוד נודע כי ב"ישראל היום" מעוניינים לחזק את הפלטפורמה הדיגיטלית בתחומי סיקור שונים, וכבר פנו למספר כתבים ממערכות מתחרות

בתחילת השבוע פורסם בוואלה ברנז'ה כי סגן עורך העיתון, אהרון לפידות, סיים את תפקידו וכי גם יעל לרנר, הנחשבת ליד ימינו של עמוס רגב, העורך הקודם, סיימה לעבוד לאחרונה בעיתון. מלבד היותם "אנשים של עמוס", הם גם הרוויחו משכורות גבוהות יחסית, כך שסיום עבודתם בעיתון מוערך גם כצעד של התייעלות בעיתון, אשר על פי גורם המעורה בפרטים, מוערך בלמעלה מ-200 אלף שקלים בחודש.

בנוסף לכל אלו, ישנה הערכה שכרגע מקבלת ביסוס, כי כמות הפרסומים הראשונים שקודמה לעמודים הראשונים של העיתון מאז כניסת ביסמוט לתפקידו אינה מקרית, שכן מדובר בשינוי קו מערכתי של העיתון, המעוניין לחזור ולהתחרות במתחריו בזירות שאינן בהכרח פוליטיות – זאת מאחר שברור לבכירי העיתון שלא יוכלו להתנתק מאופי הסיקור האוהד כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגלל קשריו עם אדלסון.

טרם התקבלה תגובה מ"ישראל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully