וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצלחה" נגד דו"צ: "העדפה ברורה לכתבים וכלי תקשורת שונים"

24.12.2013 / 15:35

בעמותת "הצלחה" לא מקבלים את תשובת דובר צה"ל, לפיה החטיבה אינה נוהגת לעשות "הסכמים עם התקשורת" לקראת פרסום ידיעות בלעדיות: "תופעות פסולות הנוגדות את החוק"

בעמותת הצלחה לא מקבלים את תשובת חטיבת דובר צה"ל, לפיה החטיבה אינה נוהגת לעשות "הסכמים עם התקשורת" לקראת פרסום ידיעות בלעדיות - זאת כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה. בעמותה אומרים כי מבדיקות שערכו עולה כי קיימת "העדפה ברורה הניתנת לכתבים וכלי תקשורת שונים על פני אחרים משיקולים שאינם תמיד ענייניים ונוגעים גם לקשרים אישיים בין אנשי היחידה לבין אותם עיתונאים".

רוחות מלחמה: משבר בין חטיבת דובר צה"ל לחדשות 10

בעמותה אומרים שהדברים עובדים כך גם הפוך, ומאשימים את חטיבת דובר צה"ל בכך שלעיתים מתקבלות החלטות באותו אופן על מניעה מכוונת של מידע מכתבים מסוימים. "ככל שכך הם אכן הדברים, מדובר בתופעות פסולות הנוגדות את החוק ועקרונות הבסיס ההכרחיים של מנהל תקין באופן המשבש את זכותו של הציבור למידע וזכותם של כלי התקשורת השונים לקיום חופש עיתונות ולקידום עבודתם המקצועית", כך לטענת עמותת הצלחה.

פנייה בבקשה למסירת מידע על נהלי העבודה של החטיבה עם התקשורת הועברה לחטיבת דובר צה"ל לפני כמה חודשים - אולם נענתה באופן חלקי בלבד. כך למשל נשאלו אנשי דובר צה"ל האם קורה שנמסר מידע כלשהו או מתראיין בעל תפקיד כלשהו באופן בלעדי לכלי תקשורת מסוים ולא לכלי תקשורת אחרים על אף שביקשו לראיינו או לקבל את המידע, ובחטיבה לא ענו על השאלה. בעמותה ביקשו מדובר צה"ל השלמות לתשובתם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הפנייה המדוברת התקבלה בדובר צה"ל ותיענה במישרין לפונה ולא באמצעות כלי התקשורת. יחד עם זאת נבקש להדגיש כי המידע אותו מצטטת העמותה אינו מדויק ואין בו כדי לשקף עבודת החטיבה אשר נעשית בשוויון ובהגינות למול כלי התקשורת בארץ ובעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully