וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות מלחמה: משבר בין חטיבת דובר צה"ל לחדשות 10

3.9.2013 / 11:53

פרסום ראשון: לוואלה! ברנז’ה נודע כי בחדשות 10 הוחלט להחרים את שיתוף הפעולה עם דו"צ במהלך החגים, זאת עקב אי-שביעות רצון מהאייטמים היזומים שקיבלו המתחרים מערוץ 2

משבר בין חטיבת דובר צה"ל לחדשות 10 על רקע התנהלות החטיבה בנוגע לחלוקת האייטמים המיוחדים לחגים. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בחדשות 10 הוחלט להחרים השנה את שיתוף הפעולה עם החטיבה, זאת עקב אי-שביעות רצון מהאייטמים היזומים שקיבלו המתחרים מערוץ 2. במרכז המריבה: ביקור שקיבלו אנשי חדשות 2 בבית החולים הארעי שהקים צה"ל ליד הגבול עם סוריה, ביקור שביקשו המתחרים כבר לפני כמה שבועות.

בדובר צה"ל נוהגים מדי שנה לקראת החגים להציע לכלי התקשורת השונים כתבות מיוחדות, ראיונות וחומרי ארכיון מיוחדים לטובת כתבות חג מגזיניות. השנה הציעו בחטיבה לעיתון "ידיעות אחרונות" ולערוץ 2 כתבה על בית החולים הארעי שהקים צה"ל ליד סוריה. מערכות התקשורת המתחרות שגילו את היוזמה התמלאו זעם: זה שבועות ארוכים שהיה ידוע להם על קיומו של בית החולים ומספר בקשות לסקר אותו הוגשו לחטיבת דובר צה"ל - שם סרבו לשתף פעולה או למסור מידע על אודותיו. השבוע גילו בחדשות 10 כי למתחרים הוצעה כתבה עליו, ולפי גורם המעורה בפרטים מהסיבה הזו החליטו להחרים את שיתוף הפעולה בחג.

"כל הכתבים הצבאיים כועסים"

גורם בחדשות 10 אמר היום לוואלה! ברנז?ה כי "דבר קיומו של בית החולים נחשף לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 10 על יד אור הלר. הידיעה פורסמה למרות שדובר צה"ל סירב לאשר שהמקום אכן קיים. אחר כך, כשבדובר צה"ל אישרו שהמקום אכן קיים, הם סירבו לאפשר לחדשות 10 או לכל כלי תקשורת אחר כניסה למקום בשל ?הרגישות והמתיחות הקשה בסוריה?. ערב השנה החדשה, שמחנו לקרוא את הכתבה בעיתון, ובעיקר שמחנו ללמוד שהמתיחות בסוריה התפוגגה".

גם בעיתונים המתחרים ב"ידיעות אחרונות" היה מי שהפגין חוסר נוחות מההתנהלות של דובר צה"ל בנושא. הכתבת הצבאית של הארץ, גילי כהן, כתבה לעוקביה בטוויטר: "רק שתדעו, בית החולים הארעי שהוקם בגבול סוריה לא היה קיים מבחינת צה"ל, עד שהגיעו החגים ו'ידיעות אחרונות'". כתב צבאי אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "כל הכתבים הצבאיים כועסים, כמובן, כי כולם מבקשים לבקר שם ובדובר צה"ל התעלמו מקיומו של המקום הזה. מה שערוץ 10 עושים זו מחאה, וזה כי הם ביקשו לבקר שם כבר מזמן".

מחדשות 10 לא נמסרה תגובה. בחטיבת דובר צה"ל סרבו להגיב בנושא או לענות לשאלות על אודות האופן שבו הם מחלקים בין מערכות התקשורת השונות את האייטמים המיוחדים לחגים, זאת בנימוק "אין בכוונתנו להתייחס לתהליכי העבודה הפנימיים מול כלי התקשרות השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully