וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכיונו של ערוץ 10 יוארך לחצי שנה בתנאי רישיון; שידורי הערוץ ימשכו כסדרם

31.12.2014 / 0:47

סוף ידוע מראש? ההחלטה על עתידו של ערוץ 10 תידחה בחצי שנה - כך החליט הלילה היועמ"ש ויינשטיין. בכך יתאפשר לערוץ לפעול במשך כל תקופת הבחירות והרכבת הממשלה. הרשות השנייה: "אם ערוץ 10 יוכיח עמידה בתנאים, תעלה שוב בקשתו לרישיון"

עו"ד יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס פתיחת שנת המשפט- ועידת המשפט. בן קלמר
ההחלטה נדחתה. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין/בן קלמר

ההחלטה על עתידו של ערוץ 10 תידחה בחצי שנה - כך החליט הלילה (רביעי) היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה ויינשטיין. כך, יתאפשר לערוץ לפעול במשך כל תקופת הבחירות והרכבת הממשלה. למרות שזיכיון השידורים שלו יפוג מחר, הוא יוארך בחצי שנה.

תנאי הפעילות של ערוץ 10 בחצי השנה הקרובה יהיו תנאי רישיון, בדומה לרישיון השידורים אשר אותו מתעקשים אנשי ערוץ 10 לקבל, ושלקראתו גייסו הלוואות לכיסוי חובות הזיכיון שלהם למדינה. היועץ המשפטי הנחה את הממשלה לקדם הצעת חוק להארכת הזיכיון בתנאי רישיון, ועד לסיום החקיקה הזמנית של הזיכיון ימשכו שידורי הערוץ כסדרם.

מאחורי החלטת היועץ המשפטי עומדים מגעים אינטנסיביים של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בראשות היו"ר אוה מדז'יבוז' והיועצת המשפטית הילה שמיר, אל מול גורמים בלשכת ראש הממשלה ומשרדי האוצר, התקשורת והמשפטים. ההחלטה התקבלה לאחר דיון ראשון שנערך בנושא בהשתתפות ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו בקריית הממשלה. מתחת לבניין, באותה שעה, הפגינו אנשי ערוץ 10 וקראו להעניק לו רישיון שידורים ארוך טווח.

"הערוץ ייאלץ להזדחל שוב כדי לבקש מהפוליטיקאים את אותם החסדים"

הפתרון של ויינשטיין, הארכת זיכיון זמנית בחקיקה, היה הפתרון בעל הסיכויים הגבוהים ביותר שהסתמן, למרות שהוא היה המועדף פחות על אנשי ערוץ 10, שלא רצו להגיע שוב בעתיד הקרוב למצב זהה בו הם מתחננים לפרנסתם בפני גורמים פוליטיים. בשיחות פנימיות שנערכו בימים האחרונים הבהירו גורמים ברשות השנייה ובמשרדי הממשלה לנציגי ערוץ 10 כי הענקת רישיון תהיה בלתי אפשרית לאור מבנה הבעלות הלא יציב של הערוץ והעובדה כי חלק מהאחזקות בו נמצאות בידי נאמנות ולא בידי משקיע. עם התרחקות המשקיעים הפוטנציאלים נינה סטורמס ושלמה נחמה, הועברו לערוץ 10 מסרים ברורים לפיהם עליו למקד את מאמציהים בקידום חקיקה.

בהפגנה שהתקיימה היום גינה יו"ר ועד עובדי ערוץ 10 מתן חודורוב את הפתרון המסתמן, שעלול להביא אותם למצב דומה תוך חצי שנה של תלות נוספת במערכת הפוליטית. "נתניהו לא שוקל הענקת רישיון שיבטיח יציבות לערוץ 10, הוא שוקל להאריך את הזיכיון באופן שינציח את התלות שלו במערכת הפוליטית ויאלץ אותו להזדחל שוב כדי לבקש שוב מהפוליטיקאים את אותם החסדים" - אמר חודורוב. אנשי ערוץ 10 יקדמו בשבועות הקרובים את המגעים שלהם עם משקיעים ומלווים, בהם בנק לאומי, חברת תיא תקשורת ואולפני הרצליה ויוניברסל מקאן, אשר הראו נכונות להשקיע בערוץ במידה ותאשר הרשות השנייה כי הוא עומד בתנאים לקבלת רישיון שידורים ל-15 שנים.

הרשות: "אם ערוץ 10 יעמוד בתנאים - נדון שוב בבקשתו לרישיון"

מהרשות השיניה נמסר בתגובה להחלטת היועמ"ש: "המאמצים הרבים שהושקעו בימים האחרונים נשאו פרי ונמצא פתרון, גם אם זמני, שיאפשר את המשך שידורי ערוץ 10 בתקופת הבחירות. מיד עם התגבשות הממשלה החדשה תוסיף הרשות השנייה לקדם את הפתרון הכולל לשוק הטלוויזיה המסחרית והעברת השוק כולו למשטר של רישיונות ארוכי טווח ל-15 שנה".

"היועץ המשפטי לממשלה אישש בהחלטתו את עמדת מועצת הרשות השנייה, ולפיה בנקודת זמן זו לא עמד ערוץ 10 בתנאים הבסיסיים למעבר לרישיון, נוכח ההפרה המתמשכת והעדר יכולת פיננסית וכלכלית. הפתרון החקיקתי שהתגבש להארכת זיכיון בתנאי רישיון לערוץ 10 ל-6 חודשים נוספים הינו הצעד הנכון ואחראי בנסיבות אלו. יוזכר, כי הרשות השנייה קידמה לאורך החודשים האחרונים מעבר הדרגתי לרישיונות ואף סייע לערוץ 10 באמצעות מתן הקלות משמעותיות במחויבות התוכן. פתרון זה אף מאפשר לערוץ למצות את התהליכים לכניסת משקיע. במידה וערוץ 10 יוכיח את עמידתו בתנאים הדרושים בכל שלב, תעלה בקשתו לרישיון ל-15 שנה לדיון מחדש בפני מועצת הרשות השנייה", לשון תגובת הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully