וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפרדים מעיתונאים שהיו מעמודי התווך של 'ידיעות אחרונות'"

2.7.2015 / 1:07

כפי שפורסם אתמול, כ-18 עיתונאים החליטו לפרוש מרצון מ"ידיעות אחרונות" בפעימה הראשונה במסגרת הקיצוצים. מיהם הפורשים וכיצד נפרד מהם עורך העיתון רון ירון? וואלה ברנז'ה עם הפרטים

רון ירון. אביגיל עוזי,
"פרידה קשה וכואבת". רון ירון/אביגיל עוזי
"מי שטען שעיתונאים לא מגיעים לפריפריה לא פגש את גידי מרון. יש בגידי שילוב מנצח של כישרון כתיבה, יכולת 'לספר סיפור', יחד עם חריצות ועבודת רגליים"

עורך "ידיעות אחרונות" ואתר ynet, רון ירון, נפרד מכמה הדמויות הבולטות בעיתון, שהחליטו לפרוש מרצון במסגרת הקיצוצים. במכתב שהעביר אל חברי המערכת והגיע לידי וואלה ברנז'ה, כתב ירון: "בימים אלה אנחנו נפרדים מכמה עיתונאים שהיו מעמודי התווך של 'ידיעות אחרונות' לאורך השנים. למרות שהם עצמם בחרו בנתיב של פרישה מוקדמת, זו עדיין פרידה קשה וכואבת. גם מקצועית וגם אישית. כל אחד מהפורשים תרם תרומה משמעותית ביותר להפיכתו של 'ידיעות אחרונות' לעיתון המוביל במדינה".

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, במסגרת הליכי ההתייעלות בקבוצת "ידיעות אחרונות", יקוצצו 60 עובדים - 20 בפעימה הראשונה עד דצמבר ולאחר מכן 40 נוספים. כמה מהעיתונאים הבולטים בעיתון החליטו באחרונה לפרוש מרצון. בסך הכל הודיעו עד כה על פרישה 18 מתוך 20.

בין הפורשים, כתב הפלילים בעיתון ב-30 השנים האחרונות, גידי מרון. ירון נפרד ממרון וציין במכתבו: "גידי מרון, אחד הכותבים המוכשרים ביותר בעיתונות הישראלית, פרסם מאות כתבות וסיפורים הישגיים. במשך שנים הוא חרש את הארץ לאורכה ולרוחבה והביא בסגנונו המיוחד קולות מהשטח. מי שטען שעיתונאים לא מגיעים לפריפריה לא פגש את גידי מרון. יש בגידי שילוב מנצח של כישרון כתיבה, יכולת 'לספר סיפור', יחד עם חריצות ועבודת רגליים".

גם מפנינה ולן, נפרד ירון, וציין: "היא עורכת מיתולוגית ב'ידיעות אחרונות'. היא ערכה ב-7 ימים, הייתה העורכת של המוסף הפוליטי ובשנים האחרונות ערכה בכישרון רב את מדור הדעות. בכל מה שעשתה, בכל טקסט שנגעה ובכל עמוד שטיפלה, ניכרו טביעת היד המיוחדת והאיכותית שלה. פנינה השכילה לרכז בעמודי הדעות את נבחרת כותבי וכותבות המאמרים הטובים ביותר. עם דגש על המילה כותבות. אין עוד מדור דעות עם כל כך הרבה פובליציסטיות מוכשרות כמו שיש ב"ידיעות אחרונות". פנינה יצרה תמהיל מדויק של מאמרים, שעסקו בכל התחומים. היא נתנה פתחון פה לכל הזרמים והדעות בחברה הישראלית והוכיחה מידי יום ש"ידיעות אחרונות" הוא גם עיתון פופולארי וגם איכותי".

עוד בפורשים: משה רונן, אספה פלד, נטלי גרויסמן ומתי סיבר

עוד בפורשים: משה רונן, מי שהיה במשך שנים כתב חדשות, עורך בדסק וכתב מגזין. על רונן כתב ירון: "הוא חתום על אינספור כתבות חדשותיות ומגזניות. לצד עבודתו רבת השנים למען רווחת ותנאי עבודתם של העיתונאים במסגרת חברותו בוועד, הוא הרבה לכתוב בנושאי חברה, משפט ואתיקה עיתונאית. רונן, עורך דין בהשכלתו, הוא ידען גדול וכתבותיו בלטו תמיד באיכותן וברצינותן".

גם אספה פלד, דמות נוספת שמזוהה עם "ידיעות אחרונות", החליטה לפרוש. רון נפרד ממנה, וציין במכתבו: "מהכתבות הבולטות של '7 ימים', חתומה אף היא על מאות כתבות חשובות ומרתקות שכולנו קראנו בשקיקה ואשר תרמו רבות לאיכותו של המוסף ושל העיתון. חוש הריח שלה לסיפורים ולאנשים מעניינים, יחד עם כישרון כתיבה משובח, הפכו את הכתבות שלה לעצירת חובה בסוף השבוע". על מתי סיבר, שפורש גם הוא, כתב ירון: "היה במשך מספר שנים כתבנו בבאר שבע ומילא את תפקידו על הצד הטוב ביותר".

פורשת נוספת היא נטלי גרויסמן, עליה כתב ירון: "השקיעה בכתבות מגזין ובתחקירים בחשובים ומעניינים מוסף ממון. הכתבות שלה יחסרו לנו מאוד". גם אירנה כרמי, החליטה לפרוש. "מעצבת ותיקה, עיצבה שנים ארוכות את מוסף הספורט ואחר כך את ממון. כישרונה בלט בכל עמוד ועמוד שעיצבה". ירון ציין במכתב גם את רחל רוס, וכתב עליה: "עבדה במסירות אינסופית על הגהת העיתון. כולנו יודעים שהכתבה הכי חשובה או הישגית לא שווה כלום אם יש בה טעויות בעברית. רחל דאגה שזה לא יקרה".

בסיום מכתבו כתב: "אני רוצה להודות לכל הפורשים על עבודתם בעיתון. זה ממש לא מובן מאליו. הם יחסרו ל'ידיעות אחרונות' והם יחסרו לי אישית". מלבד השמות המצוינים במכתב, אליהם מתיחס ירון, ישנם כאמור גם פורשים נוספים מ"כלכליסט" ומ"לאישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully