וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיטורים בידיעות אחרונות: ל-60 עובדים תוצע פרישה מרצון

20.5.2015 / 13:48

העיתונאים יקבלו הצעה לפרישה מרצון ויקבלו חבילת פרישה מוגדלת, על פי ותק וגיל - כך עולה ממכתב שנשלח לעובדי הקבוצה. אם לא יהיו די פורשים מרצון, יפוטרו עובדים על ידי ההנהלה

נוני מוזס. ברני ארדוב
נוני מוזס/ברני ארדוב

כ-60 עובדי קבוצת "ידיעות אחרונות" יסיימו את תפקידם. כך עולה ממכתב ששלח הוועד לעובדי הקבוצה, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה. הקיצוצים ייצאו לפועל בעקבות מעבר כל זרועות החברה לבניין בראשון לציון.

"בימים אלה אנו נמצאים בישורת האחרונה של מו"מ מול הנהלת ידיעות. עם סיומו אמור להיחתם הסכם קיבוצי לפרישה מרצון. עוד בטרם החתימה על ההסכם ברצוננו לקיים אספות הסברה כדי לעדכן בדבר פרטי ההסכם, כולל המשמעויות של המעבר לראשון לציון והשלכותיו עלינו", כך נכתב לעובדים. "כבר בהסכם קודם דרשנו שהשכר המקוצץ ישוב לקדמותו וכי הבסיס של כל התייעלות תהיה סביב פרישה מרצון ולא בצורה של פיטורים. במשכורת חודש אפריל שאת התלוש שלה קיבלנו החודש אפשר לראות שהשכר של מי שקוצץ לו בעבר חזר עכשיו אל גובהו המקורי".

בהמשך המכתב מצוין כי לפני מספר שבועות פנתה הנהלת ידיעות אחרונות אל ועד העיתונאים בדרישה לקצץ עשרות עיתונאים מ"ידיעות אחרונות", "כלכליסט", "לאשה"
ו-"XNET".

מאז המשא המתן הגיעו ההנהלה והוועד להבנות, אולם טרם נחתם הסכם הפרישה. כאשר ייחתם ההסכם, העובדים והעיתונאים יקבלו הצעה לפרישה מרצון ויקבלו חבילת פרישה מוגדלת, על פי ותק וגיל. אולם, אם לא יהיו די פורשים מרצון, על מנת לעמוד במכסה שנקבעה, יפוטרו עובדים על ידי ההנהלה. בסך הכל יקוצצו כ-60 עובדים, שכן ישנה מחלוקת בין נציגי העובדים להנהלה בנוגע למספר.

הפרישה מרצון תתבצע בשתי פעימות: עם חתימת ההסכם ועם המעבר לראשון לציון שככול הנראה יידחה עד סוף השנה. לאחר מכן יקבלו העיתונאים הבטחה שלא יתקיימו פיטורים לתקופה שטרם נקבעה, שכן גם בעניין זה מתקיים משא ומתן בין ההנהלה לבין ועד העובדים וארגון העיתונאים.

תגובת ארגון העיתונאים לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully