וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב בחדשות: הסלמה במלחמה בין המהדורות

3.12.2015 / 14:02

התחרות בין חדשות 2 ו-10 לא מסתיימת רק באורכן של המהדורות. לוואלה ברנז'ה נודע כי בימים אלו מגבשים בנווה אילן פינת כלכלה שתתחרה ב"אנליסט" של מתן חודורוב. בערוץ 10 לא ממתינים לעליית הפינה לאוויר וטוענים להעתקה. בחדשות 2 תוקפים בתגובה

יונת לוי ותמר איש שלום. חדשות 2, צילום מסך
הטונים עולים. יונית לוי ותמר איש שלום/צילום מסך, חדשות 2

התחרות בין המהדורות המרכזיות של חדשות 2 וחדשות 10 לא מסתיימת באורכן של המהדורות, הגולש הרבה מעבר לשעה 21:00. לוואלה ברנז'ה נודע כי בימים אלו מגבשים בחדשות 2 רצועה כלכלית-חברתית במסגרת המהדורה המרכזית בניסיון לתת תשובה לשתי פינות קבועות במהדורת חדשות 10: "אנליסט" של מתן חודורוב ו"ברקוד" של נגה ניר נאמן.

אמש (רביעי) הגיעה מהדורת חדשות 2 לממוצע גבוה של 27.4% צפייה לעומת 11.8% למהדורת חדשות 10, שיומיים לפני כן הגיעה לשיא של 14% צפייה. ככלל, בנווה אילן שומרים על הובלה בפער משמעותי, אך לאורך השנה האחרונה הציגו בחדשות 10 עלייה בהיקף הצפייה. אולם למרות ההובלה הברורה, בחדשות 2 מושפעים מהמתחרים. מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס, אף הודה בכנס אילת לעיתונות: "אנחנו מאריכים את מהדורות החדשות כי אנחנו נמצאים בסביבה תחרותית וכשבערוץ 10 מאריכים את המהדורה, אנחנו נגררים".

אורך המהדורות אינו שדה הקרב היחיד בין היריבות המרות. בימים אלו מגבשים בחדשות 2 את הרצועה הקבועה שאותה צפוי לערוך עורך "תוכנית חיסכון" גידי ויניש ולהוביל העורכת הכלכלית של החברה קרן מרציאנו, כתבת הכלכלה עמליה דואק וכתבת הרווחה יונה לייבזון. בינתיים, ובאופן לא לגמרי מקרי, גם בחדשות 2 החלו לשלב יותר ויותר כתבות תחקירים בנושאים צרכניים, שמניבים לחברת החדשות היקפי צפייה נאים.

על פי הערכות, הפינה הקבועה, כאמור, תנסה לבלום את ההתחזקות של "אנליסט" בהגשת חודורוב. בשבוע האחרון הגיש חודורוב סדרת כתבות בנושא החם: מתווה הגז. סדרת הכתבות הניבה למהדורת חדשות 10 ממוצע של כ-14%. בסך הכל שומר חודורוב על ממוצע צפייה דומה בפינה שמשודרת בחלקה השני של המהדורה, כבר כמעט שנתיים.

נגה ניר נאמן. ענבל מרמרי
הגיעה במהלך השבוע ליותר מ-16% צפייה. נגה ניר נאמן/ענבל מרמרי

"חבל שכל מה שקורה על המסך שלהם קרה חודשים קודם בחדשות 10"

גורם בערוץ 10: "זה מתחיל מההחלטה של חדשות 2 לשדר את משדר הבחירות מהשטח בעקבות חדשות 10, נמשך בהארכת המהדורה בעקבות חדשות 10, ועבר להוספת תכנים מגזינים מתחומים חברתיים"

במסגרת הפינה הכלכלית החדשה, חדשות 2 ינסו לתת תשובה גם ל"ברקוד" שעלתה לאוויר לפני פחות משנה. במהלך החודשים האחרונים הציגה ניר נאמן תחקירים על חברת גינדי, חברות הדברה, כדורי הרזייה, זיהום במזרקות העירוניות והשבוע עלתה עם שקר הממתיקים המלאכותיים.

הפינה של ניר נאמן שומרת על ממוצע צפייה גבוה יחסית למהדורה, וביום שלישי האחרון הגיעה ל-16.5% צפייה. מנגד, בחדשות 2, למרות ההובלה הברורה, לא נותרים אדישים לניר נאמן. אמש סגרה את המהדורה כתבת תחקיר של כתבת הצרכנות לי אברמוביץ' בנושא שמני הזית בישראל, שהגיעה לנתון גבוה של יותר מ-31% צפייה. במהלך השבוע עסקו במהדורה המרכזית בתחקיר האוכל של מיקי חיימוביץ' במסגרת "המערכת" שאותה משדרת זכיינית ערוץ 2 רשת ובתחקיר צבעי המאכל במזון.

בערוץ 10, כצפוי, מחריפים את הטונים עוד לפני עליית הפינה החדשה לאוויר. "בחדשות 2 יושבים מוחות יצירתיים כל כך", אומר לוואלה ברנז'ה גורם בכיר בערוץ, "חבל שכל מה שקורה על המסך שלהם קרה חודשים רבים קודם לכן בחדשות 10. זה מתחיל מההחלטה של חדשות 2 לשדר את משדר הבחירות מהשטח בעקבות חדשות 10 - כאשר התברר להם שתמר איש שלום תשדר מכיכר רבין רצו מיד לרחבת הכנסת, נמשך בהארכת המהדורה בעקבות חדשות 10, עבר להוספת תכנים מגזיניים מתחומים חברתיים באופן יומיומי בסגנון סדרות הכתבות בחדשות 10, נסיון לגבש פינה מתחרה לברקוד ואנליסט, ומגיע אפילו להוספת טיקר בשולי המסך כמו שבחדשות 10 מקפידים לשדר כבר למעלה משנה וחצי. בחדשות 2, שהיו רגילים להשיג רייטינג גבוה פי ארבעה וחמישה מאיתנו בעבר, רואים את הטבלאות שמצביעות על צמצום פערים עקבי, והלחץ שם מובן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מ-31% לתחקיר שמן הזית. לי אברמוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מבינים את התסכול של חדשות 10 מהפערים האדירים"

חדשות 2: "חדשות 10 מנסה בתעלולים של הורדת מקבצי פרסומות והארכת מהדורות להגדיל באופן מלאכותי את נתוני הרייטינג אבל נכשלת בכך"

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "אנחנו מבינים את התסכול של חדשות 10 מהפערים האדירים אמש ברייטינג ומהפער של יותר מפי 2 בממוצע השנתי. עצוב שחדשות 10 עוסקת בהכפשות אינסופיות במקום להתחרות בהגינות. רצף הטענות המופרכות של חדשות 10 מקומם".

"הריצה של חדשות 10 לבקש אולפן שקוף בכנסת מיד אחרי שיצאה הודעה לעיתונות על האולפן השקוף של חדשות 2 הוא הוכחה לטענה האבסורדית של מתחרינו. גם התסכול על הנסיון הכושל להפיק עימות בנושא - אחרי העימות המהדהד ערב הבחירות בחדשות 2 - מובן. כזכור גם אז ערוץ 10 קרא לעימות אחרי ההכרזה בחדשות 2".

"חדשות 10 מנסה בתעלולים של הורדת מקבצי פרסומות והארכת מהדורות להגדיל באופן מלאכותי את נתוני הרייטינג אבל נכשלת בכך כל עוד מהדורת חדשות 2 משודרת במקביל כמו אמש. לגבי הטיקרים - חדשות 10 ייבאו את הרעיון מאולפן שישי וגם הטענה הזאת היא הזויה".

"ולסיכום, אנו קוראים לעמיתינו להפסיק להכפיש ולחזור לתחרות עיתונאית הוגנת", כך לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully