וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חדשות 2: "נתניהו רוצה לפרק את ערוץ 2 כי אנחנו חזקים"

16.11.2015 / 15:54

חיים יבין טוען שישראל קרובה לדיקטטורה, גדי סוקניק מכנה את רה"מ ושר התקשורת "קיסר" ואבי וייס מודה שיש ניסיון להחליש את חברות החדשות. עד כמה שולט נתניהו בכלי התקשורת?

פאנל הפרד ומשול. שלומי דעי, מערכת וואלה! NEWS
"נגררים לתחרות". פאנל "הפרד ומשול"/מערכת וואלה! NEWS, שלומי דעי
גדי סוקניק: "אבי וייס לא יודע האם תהיה חברת חדשות וזה משפיע בתת מודע על ההתנהלות. גם ערוץ 10 בקושי נושם"

"אנחנו מדברים על נושא מאוד כאוב, לתחושתי יש שליטה חסרת תקדים של ראש הממשלה, אולי הקיסר, בכלי התקשורת. עושה רושם שמה שלא הושג בבחירות מנסים להשיג באמצעות שליטה בכלי התקשורת" - כך פתח גדי סוקניק את הפאנל שעסק בכוונתו של ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לשלוט בתקשורת.

בפאנל שהתקיים היום (שני) בהנחייתו של סוקניק, מגיש "לילה כלכלי" בערוץ 10, השתתפו מנכ"ל חברת החדשות 2 אבי וייס, מגיש "מבט" לשעבר חיים יבין, עורך מקור ראשון חגי סגל ועו"ד אלעד מן מעמותת הצלחה. מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז, ראש חטיבת החדשות בערוץ 1 איילה חסון ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, היו אמורים להשתתף גם הם אולם ביטלו את הגעתם.

עו"ד מן הסכים עם הדברים של סוקניק, והוסיף כי: "זה יותר מניסיונות שליטה. אבל למרות כל ניסיונות השליטה האלה אנחנו רואים בכל זאת שמבצבצת פה ושם ביקורת על נתניהו".

וייס התייחס בתגובה לדברים בניסיון לפצל את ערוץ 2, מהלך שייפגע באופן דרמטי בחברת החדשות: "המשמעות של פיצול ערוץ 2 הוא סגירה. ולמה ראש הממשלה רוצה לפרק את הערוץ? כי אנחנו חזקים וגדולים ומהדהדים בכל בית. הניסיון לפצל ולעודד כלי תקשורת קטנים זה מצד אחד אולי זה ליברליזם ומצד שני זה אולי אינטרס. מאוד נוח לשלטון שכל כלי תקשורת מתחנן על עתידו וזה מה שקרה בשנים האחרונות ויש פה אינטרס להזחיל הרבה מאוד גופי תקשורת על גחונם. העיתון היחידי שברור לכולם שהוא איתנו לעד זה ישראל היום".

יחד עם זאת, הדגיש וייס כי על אף הלחצים, חברת החדשות שהוא עומד בראשה והמתחרים מחדשות 10 נקיים מאיומים ושיקולים זרים. וייס לא הזכיר את חברת החדשות של ערוץ 1, התייחס למצבו של הערוץ ורשות השידור שנמצאת בפירוק: "אם מהדורת מבט מגיעה אחרי כל כך הרבה שינויים ומאמצים ל-4% רייטינג חייבים לעשות משהו, חייבים לעשות סדר אבל הדרך של השלטון לעשות את זה היא בושה וחרפה".

סוקניק התייחס לדברים ואמר: "מישהו במשרד ראש הממשלה החליט שכולם מריונטות". לאחר מכן, הוסיף: "אנשים עסוקים ביוקר המחייה, מורידים לאנשים את הראש ואז קל יותר לשלוט בתקשורת". סוקניק התייחס גם להצהרתו של וייס כי חברת החדשות נקייה מאיומים ועוסקת ללא חשש בתחקירים וציין: "אבי וייס לא יודע האם תהיה חברת חדשות וזה משפיע בתת מודע על ההתנהלות. גם ערוץ 10 בקושי נושם".

יבין אמר בתגובה: "עד כמה אנחנו קרובים לדיקטטורה?", והשיב: "יש לנו ראש ממשלה עם כמה ערוצי תקשורת ומאפשר לזכיינים כאלה ואחרים לקבל דברים, מזיז חוקים וחוזר לעיתון שלו שממומן בכסף מלא. אז אנחנו נמצאים די קרוב לדיקטטורה". וייס פנה ליבין, וציין: "אני חושב שבתקופתך, חיים, תקשורת הייתה פחות חופשית מהיום".

"מי שאומר דברים שהם לא מהמרכז ימינה נכתש ברשתות החברתיות"

אבי וייס: "מעולם לא קיבלנו טלפון אחד למערכת כשעמית סגל הביע איזה דעה אבל ברגע שאמנון אברמוביץ' פותח את הפה המערכת קורסת"

בשלב מסוים פנה הדיון לשאלה עד כמה התקשורת שמאלנית. וייס ציין כי "מה שקורה עכשיו בתקשורת בעקבות האפקט מהרשתות החברתיות הוא לא בריא. מי שאומר דברים שהם לא מהמרכז ימינה נכתש ברשתות החברתיות. אסור לבן אדם להביע את דעתו? מה שקורה פה במדינה עכשיו זה טירוף הדעת בנושא הזה".

סגל אמר בתגובה כי "תופעת הקללות ברשתות היא מכוערת ולא מאפיינת רק את הימין", ועל כך השיב לו וייס: "מעולם לא קיבלנו טלפון אחד למערכת כשעמית סגל הביע איזה דעה אבל ברגע שאמנון אברמוביץ' פותח את הפה המערכת קורסת. זה טירוף וזו תחושה שזה נחשב בגידה וזה פחד אלוהים".

לקראת תום הפאנל התייחס וייס לאורכן של מהדורות החדשות הגולשות מעבר לשעה תשע בערב ואמר: "אנחנו מאריכים את מהדורות החדשות כי אנחנו נמצאים בסביבה תחרותית וכשבערוץ 10 מאריכים את המהדורה, אנחנו נגררים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully