נושאים חמים

הספין של דקל? הצעות לעיתונאים מהימין לקראת מינוי ברזילי

אתמול הטיל שמעון ריקלין את הפצצה בערוץ 20 כשפנה לאראל סג"ל וסיפר כיצד קיבל הצעה מירון דקל, במטרה לרכך את הביקורת נגד מינויו של אבי ברזילי למנהל מחלקת החדשות. בדיקת וואלה ברנז'ה מגלה: סג"ל לא היה היחיד

ירון דקל (יח"צ)
"פגישות שוטפות". דקל (צילום: יח"צ)

עיתונאים ואנשי תקשורת מהימין טוענים כי מפקד גל"צ ירון דקל הציע להם להשתלב בשידורי התחנה, בניסיון לעקר את הביקורת לקראת מינויו של אבי ברזילי לתפקיד מנהל מחלקת החדשות של התחנה. בין היתר החלו גישושים עם העיתונאים אראל סג"ל, חנוך דאום ואפילו העיתונאי והח"כ לשעבר ינון מגל.

בתחילת השבוע הודיע דקל על מינויו של ברזילי לתפקיד, לאחר עיכוב משמעותי של מספר חודשים בעקבות הקמפיין והמחאה שהשמיעו ארגונים מהימין נגד מינוי הצפוי. אמש (שלישי) בתוכנית "הפטריוטים" בהגשת סג"ל בערוץ 20, במהלך הדיון על החלטת שר הביטחון שלא להעביר את התחנה הצבאית למשרד הביטחון, אמר משתתף הפנאל שמעון ריקלין כי סג"ל ועיתונאים נוספים קיבלו הצעה לשדר בגלי צה"ל כדי לעדן את הביקורת נגד מינויו של ברזילי.

סג"ל לא הגיב לדברים, אולם מבדיקת וואלה ברנז'ה עולה כי קיבל פנייה ואף נפגש עם דן שחורי, מי שניהל בפועל את מחלקת האקטואליה בתחנה הצבאית לאחר פרישתו של ספי עובדיה. הפגישה בין השניים התקיימה לפני כחודש וחצי ולסג"ל הוצע להשתלב בתחנה. יחד עם זאת, ההצעה שקיבל לא הייתה קונקרטית ולא הבשילה לכדי משא ומתן מתקדם. באותו הזמן יזם שחורי פנייה גם לעיתונאי חנוך דאום. גם במקרה הזה הפנייה לא הבשילה לכדי משא ומתן. עבור דאום זו לא הייתה הפעם הראשונה. לפני יותר משנה הוא קיבל הצעה להצטרף לגלי צה"ל ואף החלו מגיעים מתקדמים, אבל בסופו של דבר ההצעה לא יצאה אל הפועל.

אראל סגל בערוץ 20 (יח"צ)
לא מכחיש. אראל סג"ל (צילום: יח"צ)

"חושש מביקורת"

דאום וסג"ל, המשדרים ברדיו גלי ישראל, אינם היחידים שקיבלו הצעה מדקל. לוואלה ברנז'ה נודע כי לפני פחות מחודש העלה דקל בשיחה עם ינון מגל את האפשרות שישתלב בתחנה הצבאית, אך מיד לאחר שנכנס לפרטים נסוג והסביר כי הוא חושש מהביקורת הציבורית במקרה שמגל יצטרף לתחנה. במקרה של מגל, יש לציין, הוא היה זה שהצית את המחאה נגד ברזילאי. מגל סיפר לוואלה ברנז'ה כי בזמן שיצאה לפועל תוכנית ההתנתקות הוא שימש ככתב השטחים של חדשות 10, וברזילי ששימש כמנכ"ל חברת החדשות הדיר אותו מהמסך משום שנתפס כמי שמזוהה עם המתנחלים ועם הימין.

גורמים בתקשורת אמרו לוואלה ברנז'ה כי התחושה בקרב העיתונאים מהימין שקיבלו את הפניות חשו שמשתמשים בהם כדי להימנע מביקורת על זיקה לשמאל בתחנה, בפרט לאחר מינויו של ברזילי.

תגובת חנוך דאום וינון מגל לא התקבלה. אראל סג"ל אמר בתגובה: "אני לא מכחיש שנעשתה אליי פנייה, אבל הנאמנות שלי היא כמובן לרדיו 'גלי ישראל' שם אני מגיש תוכנית יומית".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "אין כל קשר בין מינויו של אבי ברזילי לתפקיד ראש מחלקת החדשות בתחנה, לבין פגישות שוטפות עם אנשי תקשורת שונים. מהסיבות המובנות כמובן שלא נתייחס לתוכנן של הפגישות".