וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: המשך פעילות רשות השידור ימומן באמצעות קיצוץ במשרדי הממשלה

24.2.2016 / 12:41

פרסום ראשון: לצורך המשך פעילות לכחצי שנה זקוקה רשות השידור לסכום של כ-250 מיליון שקלים, לא כולל תקציב עבור הפקות מקור. במקביל נשקלת האפשרות שהאוצר יעביר כבר עתה את התקציב

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
רשות השידור/ראובן קסטרו

לקראת דחיית תחילת פעילות תאגיד השידור הציבורי נבחן מתווה מימון להמשך פעילות רשות השידור שישען על קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה.

כפי שפורסם אתמול (שלישי), משרד התקשורת מגבש הצעת חוק ממשלתית לדחיית הקמת תאגיד השידור הציבורי לתקופה של כחצי שנה, עם אפשרות להעניק לרה"מ ושר התקשורת בנימין נתניהו אפשרות לדחות את הקמת התאגיד בחצי שנה נוספת. על פי ההצעה רשות השידור תמשיך לפעול במקביל להקמת תאגיד השידור הציבורי. בהיעדר הכנסות מתשלום עבור אגרה, עולה האפשרות כי משרד האוצר יממן את המשך הפעילות באמצעות קיצוץ רוחבי המשרדי הממשלה.

לאחר פרישתם של יותר מ-300 עובדים, הסכום כולל להמשך פעילות הרשות עומד על כ-250 מיליון שקלים עבור חצי שנה. מדובר בתפעול ושכר בלבד, לא כולל תשלום עבור הפקות מקור. במידה שיוחלט להאריך את ההקמה עד שנה, ההשקעה כמובן תוכפל ותעמוד על יותר מ-500 מיליון שקלים.

במקביל נמשך מימון התאגיד שהקמתו מתעכבת. מלבד 360 מיליון השקלים שהועברו לצורך הקמת התאגיד, נשקלת אפשרות להזרים עוד לפני יום תחילת הפעילות כספים עבור הפקות מקור. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, בפגישה שהתקיימה בין מנכ"ל התאגיד הזמני אלדד קובלנץ, יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל ונציג היוצרים יו"ר איגוד התסריטאים עמית ליאור, עלה כי לתאגיד נותרו עודפים בסך 60 מיליון שקלים מהתקציב שנועד לצרכים לוגיסטיים וגיוס כוח אדם. את העודפים מבקשים בתאגיד להעביר להפקות מקור. התאגיד אמור לקבל מהאוצר תקציב של 260 מיליון שקלים לצורך הפקות מקור לאחר תחילת הפעילות. ואולם, בעקבות הדחייה נשקלת האפשרות להעביר עוד קודם את התקציב ולקדם את נושא ההפקות עבור התאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully