וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד השידור הציבורי: בג"ץ והכסף שנשאר

17.2.2016 / 13:55

אגודת העיתונאים בתל אביב עתרה לבג"ץ בבקשה למנוע את תחילת פעילות התאגיד שנקבעה ל-31 במרץ. לפני שהוגשה העתירה קיבלו היוצרים בשורה: בתאגיד מבקשים להעביר להפקת דרמות 60 מיליון שקלים - עודפים מתקציב ההקמה

הפגנת עובדי רשות השידור. צילום: באדיבות עובדי רשות השידור, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת עובדי רשות השידור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: באדיבות עובדי רשות השידור

נמשכים המאמצים להביא לדחיית יום תחילת פעילות התאגיד, שנקבע ל-31 במרץ. אגודת העיתונאים בתל אביב הגישה היום (רביעי) עתירה לבג"ץ, שבה טענה כי "כיום וסמוך מאוד למועד 'יום התחילה' החדש שנקבע לא ערוך תאגיד השידור החדש לתפוס את מקום רשות השידור (בפירוק) ההיסטורית".

לטענת העותרים התאגיד אינו ערוך מבחינת הפקות ולוח שידורים וכן מבחינת כוח האדם, וטרם נקבע המתווה לקליטת 25% מעובדי הרשות. לנוכח הדברים דורשים העותרים לדחות את תחילת פעילות התאגיד בכשנה וחצי.

לקריאות לדחייה מצטרפים גם ח"כ נחמן שי שיוזם הצעת חוק בנושא וח"כ איילת נחמיאס ורבין, שפנתה לרה"מ ושר התקשורת בנימין נתניהו בבקשה שידחה את פירוק הרשות. "בחודשים האחרונים, בכל הדיונים שנערכו בוועדת הכלכלה היה ברור כי לא ניתן יהיה להתחיל את שידורי התאגיד החדש במיוחד את שידורי הטלוויזיה, בשל מחסור בתשתיות, משאבים ופלטפורמה מתאימה שעליה ניתן לבסס את השידור", כתבה ח"כ נחמיאס ורבין.

יצויין כי בדיון בוועדת הביקורת שהתקיים בתחילת השבוע, הודיע מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פליבר באמצעות יועצו כי בימים הקרובים ייקבע האם לדחות את תחילת פעילות התאגיד.

בינתיים, עד שיגיע התקציב להפקות מקור

על רקע ההכרעה בנוגע לדחייה, נפגשו הבוקר נציגי היוצרים עם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, נציגי משרד האוצר והמנכ"ל הזמני אלדד קובלנץ.

במהלך הפגישה התברר כי התאגיד שקיבל תקציב של 360 מיליון שקלים לצורך גיוס כוח אדם ולוגיסטיקה, הצליח לחסוך 60 מיליון שקלים שאותם הוא מבקש להעביר לצורך קידום הפקות מקור. מדובר בדרמות שאושרו להפקה במהלך שנת 2014 ברשות השידור. כעת בודקים אנשי משרד האוצר את האפשרות להעביר כבר בקרוב כספים, עוד לפני העברת תקציב ההפקות העומד על 260 מיליון שקלים, שנקבעה ליום שבו יחל התאגיד לפעול.

הפגישה התקיימה כחודש לאחר שהיוצרים הפגינו מחוץ לביתו של פליבר וכתבו לשר האוצר משה כחלון כי אינו עומד בדרישות החוק. פילבר אמנם הורה להעביר לתאגיד 60 מיליון שקלים לצורך הפקות מקור אולם בשלב זה העברת הכספים תקועה. הכרזתו של פילבר ניתנה בסמוך לפרסום מסקנות הביניים של הוועדה שעמד בראשה, אשר המליצה על הפחתת החובות בסוגה עילית בערוצים המסחריים ובכבלים ובלוויין ומנגד העלאת שיעור ההשקעה בשידור הציבורי.

יו"ר איגוד התסריטאים עמית ליאור שנכח בפגישה, אמר לוואלה ברנז'ה: "כסף סופרים במדרגות. כבר היינו שלוש פעמים בסיטואציות דומות וכספים לא הועברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully