וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלות התאגיד גרועה מזאת של רשות השידור"

5.7.2016 / 10:09

אגודת העיתונאים בירושלים שלחה מכתב למבקר המדינה ובו היא מתלוננת על מעבר התאגיד למודיעין, מינויה של דגון למפיקה הראשית ועל יחס מבזה ומשפיל לעובדי הרשות. התאגיד: "המינויים נעשים באופן שקוף ועל בסיס מקצועי בלבד"

יוסף שפירא, מבקר המדינה. חתונת יולי אדלשטיין, יוני 2016. ראובן קסטרו
"מוטב היה אלמלא הוקם התאגיד". יוסף שפירא/ראובן קסטרו

"התנהלות תאגיד השידור הציבורי מבזה את עובדי רשות השידור המבקשים להתקבל לתאגיד, מכשילה את החזון של שידור ציבורי אמיץ והגון, ושמה ללעג ממש את הוראות חוק השידור הציבורי, שמכוחו היא קמה", כך עולה ממכתב ששלחה אגודת העיתונאים בירושלים למבקר המדינה, יוסף שפירא. האגודה מוסיפה כי "אם תחילת דרכו של תאגיד השידור הציבורי מרמזת על המשכה, הרי שמוטב היה אלמלא הוקם, שכן התנהלותו גרועה מזאת של הרשות שקדמה לו, ואגודת העיתונאים כותבת דברים אלה מדם לבה, ולאחר שנים של מאבקים בכשליה של רשות השידור".

במכתב, האגודה מתלוננת על כמה נושאים, ביניהם: מעבר התאגיד מירושלים למודיעין, מינוי מיכל דגון לתפקיד המפיקה הראשית "בדרך קלוקלת" ויחס מבזה ומשפיל לעובדי הרשות.
במכתב נטען כי "התאגיד עושה דין לעצמו ובוחר את מודיעין כמקום מושבו "הזמני", תוך התעלמות מוחלטת מהוראות החוק וצפצוף עליהן ועל עובדי רשות השידור שקיוו לעבוד בתאגיד".

האגודה קוראת לכבודו לבחון את הליכי קבלת ההחלטות בנושא אקוטי זה, שכן ברור שהמטרה סומנה מראש, והכנסת הוטעתה על ידי נציגי המדינה אשר הוליכו אותה שולל ממש, תוך חזרה מסוכנת על התקדים של ערוץ 10. עוד נכתב, כי בניגוד לחוק, התאגיד בחר למקם את משרדיו הזמניים (המשמשים לגיוס עובדים והתקשרויות) דווקא בתל אביב, "כאילו להכעיס".

בנוגע לדגון, האגודה טוענת כי המינוי פסול ואסור, ומעלה חשש כבד ל"תשלום חובות". במכתב מצויין כי דגון שימשה כמפיקה הראשית בקודה תקשורת, בראשות רם לנדס – שכתב את הדו"ח שהביא להליכי סגירת רשות השידור. "מינויה של דגון, בוודאי בהינתן העובדה כי נעשה בדרך לא מקובלת, מעלה חשש כי יש מי שביקש את טובתה על חשבון המינהל התקין, והיה בכוחו "למשוך בחוטים" למען מטרה פסולה זו", נכתב.

עוד טוענים באגודה, כי דרך הבחירה של דגון חשודה ופסולה: "נראה כי דגון נבחרה לתפקיד ללא מכרז או הליך מעין מכרזי, שכן למיטב הבנתינו לא היה מכרז לתפקיד זה. עד עתה לא ברור מהו התפקיד אליו נבחרה, מה השוני מהתפקיד אליו נבחרה ומה היא עושה כיום. נראה כי לפחות לכאורה, דגון נבחרה לתפקיד שאיש לא ידע על קיומו ונתפר עבורה".

מהמכתב עולה כי האגודה קיבלה עשרות פניות של עיתונאים, חלקם בכירים, על יחס מבזה, מזלזל ומשפיל, כמו למשל: מראיינים שלא הכירו עיתונאים מוכרים, המופיעים מדי יום על מסך הטלוויזיה הישראלית. או מקרים שבהם עובדי טלוויזיה זומנו לראיון – וגילו כי מי שמראיין אותם לא עסק בטלוויזיה, אלא ברדיו. על כך אומרים באגודה, "מה הפלא שסמנכ"לית כוח האדם של התאגיד עזבה את המקום לאחר מספר חודשים בלבד?".

יאיר שרקי. נועם מושקוביץ
יאיר שרקי/נועם מושקוביץ

"ממהרים לקלוט 'טאלנטים' צעירים מבחוץ בשכר של 25 אלף שקל"

בתוך כך, עיתונאי רשת ב' יצאו הבוקר בקריאה למנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, בטענה שההליכים מבזים אותם: "בתאגיד עושים הכל כדי לגרום לנו להרגיש שאנחנו לא רצויים, ושבעצם הם היו מעדיפים להביא עיתונאים אחרים מבחוץ. אנו מוחים על הליכי מיון מעליבים, שבהן מעמידים עיתונאי עם ותק של 25 שנה למבחן כאילו היה זה ראיון הקבלה הראשון עבורו".

עוד טוענים העיתונאים, כי הצעות השכר שקיבלו בלתי הולמות ובחלק מהמקרים הפחיתו להם את השכר בכ-30% ואף יותר: "לא ייתכן שיתייחסו אלינו כאל סוג ז', בעוד אתם ממהרים לקלוט 'טאלנטים' צעירים מבחוץ בשכר של 25 אלף שקל ואף יותר. לחלק מהעיתונאים לא טורחים להחזיר תשובה - שלילית או חיובית". בתהליך זה רומזים למינויים כמו של יאיר שרקי למשל, כאשר גורמים בתאגיד אמרו לוואלה ברנז'ה כי שכרו נחשב לגבוה מאוד באופן יחסי.

על הקריאה חתומים אריה גולן, אסתי פרז, קרן נויבך, כרמלה מנשה, יואב קרקובסקי, צ'יקו מנשה, גיא קוטב, גיל ליטמן, אורית ברקאי, רן בנימיני, אמוץ שפירא, מירית הושמנד-מיטראני, ערן זינגר, ניקולא רוזנבאום, אסף פוזיילוב, אופיר ברק, לירן כוג'הינוף וערן סיקורל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אם היו 1,000 עובדים מקצועיים ברשות - לא היה צורך בתאגיד"

גורם בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי "אם היו 1,000 עובדים מקצועיים ברשות השידור - היום לא היינו כאן, לא היה תאגיד. בגלל זה הרשות נסגרה ואנחנו רוצים לקבל אלינו את הטובים ביותר".

מהתאגיד נמסר בתגובה: "הליך קליטת עובדי רשות השידור נעשה באופן מכובד וראוי מתוך כוונה לקלוט בתאגיד את העיתונאים והעובדים המתאימים ביותר במסגרת הזמן הקצר שקבע המחוקק. בתאגיד מתקיימים מאות ראיונות בחודש ובסופו של תהליך יציג התאגיד נבחרת מובילה ומקצועית שתכלול עיתונאים רבים ומוערכים מרשות השידור. כל המינויים בתאגיד נעשים באופן שקוף ועל בסיס מקצועי בלבד.

"תאגיד השידור הישראלי ישדר מירושלים ועד שמתחם הקבע יהיה מוכן לשידורים, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי ניתן לקיים שידורים ממתחם זמני וההשידורים יפתחו מתשתית מוכנה וקיימת במודעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully